اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

انشا در مورد شب یلدا با مقدمه و نتیجه

انشا در مورد شب یلدا با مقدمه و نتیجه

مقدمه

شب یلدا، طولانی‌ترین شب سال در نیمکره شمالی است و در ایران با نام شب چله یا شب زلف سیاه شناخته می‌شود. این شب در آخرین روز پاییز و اولین روز زمستان قرار دارد و از دیرباز در میان ایرانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

بدنه

در شب یلدا، خانواده‌ها و دوستان دور هم جمع می‌شوند و با خوردن خوراکی‌های مخصوص این شب و قصه‌گویی و خواندن شعر، این شب طولانی را به خوشی می‌گذرانند. از جمله خوراکی‌های مخصوص شب یلدا می‌توان به هندوانه، انار، آجیل، انجیر، خرما، سیب، پرتقال، لبو، کدو حلوایی و... اشاره کرد.

در گذشته، شب یلدا فرصتی برای مردم بود تا با دور هم جمع شدن، از طولانی‌ترین شب سال لذت ببرند و با داستان‌ها و افسانه‌های کهن، خود را سرگرم کنند. در این شب، قصه‌گویان با قصه‌های خود، مردم را به دنیایی پر از شادی و هیجان می‌بردند. همچنین، در شب یلدا، شعرخوانی و موسیقی نیز از جمله فعالیت‌های رایج بود.

امروزه نیز، شب یلدا در میان ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. مردم در این شب با حضور در کنار خانواده و دوستان، این شب را به جشن و سرور می‌گذرانند.

نتیجه

شب یلدا، نمادی از غلبه نور بر تاریکی و امید به آینده است. این شب، فرصتی برای مردم است تا با همدلی و شادی، به استقبال فصل زمستان بروند.

انشا طنز در مورد ترس از سوسک 

انشا صفحه ۹۴ نگارش دهم سنجش و مقایسه

انشا اگر من خلبان بودم  

زیباترین انشای شب یلدا برای کلاس هفتم

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی