اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

انشا درباره نابرده رنج گنج میسر نمیشود

انشا درباره نابرده رنج گنج میسر نمیشود

انشا در مورد نابرده رنج گنج میسر نمی شود پایه پنجم

نابرده رنج گنج میسر نمی شود

یکی از ضرب المثل های معروف فارسی که در مورد تلاش و کوشش برای رسیدن به موفقیت است، «نابرده رنج گنج میسر نمی شود» است. این ضرب المثل به این معناست که هر کسی که بخواهد به موفقیتی دست یابد، باید برای آن تلاش و کوشش کند و از سختی ها و مشکلات نترسد.

در طول تاریخ، انسان های بسیاری بوده اند که با تلاش و کوشش فراوان به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. برای مثال، دانشمندانی مانند گالیله، نیوتن و انیشتین با سال ها تلاش و مطالعه، توانستند قوانین مهمی را در علم کشف کنند. یا ورزشکارانی مانند محمد علی کلی و مایکل جردن با تمرینات سخت و مداوم، به قهرمانی در مسابقات جهانی دست یافتند.

البته باید توجه داشت که تلاش و کوشش تنها شرط لازم برای موفقیت نیست. بلکه باید با هوش و استعداد نیز همراه باشد. اما بدون تلاش و کوشش، حتی هوش و استعداد نیز نمی تواند به موفقیت منجر شود.

در زندگی روزمره نیز می توان نمونه های زیادی از این ضرب المثل را مشاهده کرد. برای مثال، دانش آموزانی که برای درس خواندن تلاش می کنند، در امتحانات موفق می شوند. یا کارگرانی که سخت کار می کنند، درآمد بیشتری دارند.

بنابراین، اگر می خواهیم در زندگی به موفقیت دست یابیم، باید از تلاش و کوشش غافل نشویم. هر چقدر بیشتر تلاش کنیم، به موفقیت نزدیک تر می شویم.


مقدمه:

ضرب المثل «نابرده رنج، گنج میسر نمی شود» بیانگر این واقعیت است که برای رسیدن به موفقیت و دستیابی به آرزوها، باید تلاش و پشتکار کرد و از رنج و سختی ها نهراسید.

بدنه:

در زندگی، همواره با موانع و مشکلاتی روبرو هستیم. اگر تسلیم شویم و از تلاش دست بکشیم، هرگز به اهداف خود نخواهیم رسید. اما اگر با صبر و همت، از موانع عبور کنیم، بالاخره به موفقیت خواهیم رسید.

مثال:

دانش آموزی که می خواهد در کنکور قبول شود، باید سخت درس بخواند و از مشقت های مطالعه و تست زنی نهراسد. اگر او تسلیم شود و از تلاش دست بکشد، هرگز به آرزوی خود نخواهد رسید. اما اگر با پشتکار و صبر، درس بخواند و از موانع عبور کند، بالاخره در کنکور قبول خواهد شد.

نتیجه گیری:

در زندگی، اگر می خواهیم به موفقیت برسیم، باید از رنج و سختی ها نهراسیم و با تلاش و پشتکار، از موانع عبور کنیم.

انشا تضاد مفاهیم ارامش و استرس

انشا در مورد احترام به بزرگترها کلاس چهارم

3 انشا از زبان صندلی اتوبوس  

انشا طنز در مورد ترس از سوسک  

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی