اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

شاهنامه در چه قرنی سروده شد

شاهنامه در چه قرنی سروده شد

شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی، حماسه‌ای منظوم بر وزن «فَعولُن فعولن فعولن فَعَلْ/ فَعولْ»، در بحرِ مُتَقارِبِ مثمَّنِ محذوف، بر حسب دست نویس‌های مو جود مشتمل بر در حدود ۵۰٬۰۰۰ بیت تا در حدود ۶۱٬۰۰۰ بیت و یکی‌از پهناور‌ترین و پر رنگ‌ترین سروده‌های حماسیِ دنیا میباشد که سرایش آن دست‌آوردِ دست کم سی سال عملِ پیوستهٔ این حرف‌سرای نام دار اهل ایران میباشد. مورد این شاهکار ادبی، افسانه‌ها و مورخ جمهوری اسلامی ایران از مقدمه تا حملهٔ عرب‌ها به جمهوری اسلامی ایران در سدهٔ هفتم میلادی میباشد ( شاهنامه از سه بخش اسطوره ، پهلوانی و تاریخی درست شده میباشد ) که در چهار دودمان پادشاهیِ پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان گنجانده می گردد.

نویسنده کتاب بیشعوری کیست؟

نویسنده کتاب بیشعوری کیست؟

مولانا در حین تحصیل و دانش‌اندوزی علاوه بر زبان پارسی و ترکی ، لهجه عربی را هم فراگرفت.و ابیاتی را هم به زبان ترکی و عربی میسراید . البته عمده ابیات وی به گویش فارسی است . شاید استدلال آن این باشد که در آن بعدازظهر زبان اداری و نوشتاری لهجه فارسی بوده می باشد برای همین شاهد این هستیم که اشعار وی به لهجه فارسی سروده شده است. عده ای با استناد به ابیاتی اورا رخنه‌ میدانند

نام دیگر دیوان شمس چیست؟

نام دیگر دیوان شمس چیست؟

دیوان شمس تبریزی یا این که دیوان کبیر، دیوان مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشتمل بر غزل‌ها، رباعی‌ها و ترجیع‌های اوست. دیوان شمس تبریزی در عُرف قوم مولانا و سلسلهٔ مولویه در روزگاران بعد از مولانا با تیتر دیوان کبیر شناخته می‌شده است. بیان کننده آنچه در تداول مولویان جریان داشته‌میباشد به عبارتی دیوان یا این که غزلیات بوده‌میباشد و ابعاد تیتر دیوان کبیر را بر آن اطلاق کرده‌اند. همینطور تیتر دیوان شمس تبریزی یا این که کلیات شمس تبریزی نیز از تیتر‌هایی میباشد که در زمان‌های آن‌گاه بدان داده شده است، به اعتبار این که بخش اعظم این غزل‌ها را مولانا خطاب به شمس‌الدین تبریزی سروده‌میباشد.

عکس فریده سپاه منصور

عکس فریده سپاه منصور

عکس فریده سپاه منصور

تیشرت با تصاویر مستهجن

تیشرت با تصاویر مستهجن