اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

زیباترین انشای شب یلدا برای کلاس هفتم

زیباترین انشای شب یلدا برای کلاس هفتم

سلام

شب یلدا یکی از زیباترین و شادترین شب‌های سال است. من و خانواده‌ام هر ساله منتظر این شب هستیم تا با هم جشن بگیریم و از تعطیلات آخر هفته لذت ببریم.

صبح زود بیدار می‌شوم و هیجان زده‌ام که امشب شب یلداست. مامانم کلی آجیل و میوه خشک آماده کرده تا شب کنار سفره هفت سین بخوریم. بعدازظهر مشغول پاک کردن و تمیز کردن خانه می‌شویم و بعد هم با خانواده بیرون می‌رویم تا هدایای یلدا را بخریم.

شب وقتی سفره یلدا را می‌چینیم، همه شاد و خوشحال هستیم. کنار سفره می‌نشینیم و از غذاهای مخصوص یلدا می‌خوریم. بعد هدایا را قرعه می‌کشیم و برای هم آرزوی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت می‌کنیم.

شب یلدا برای من و خانواده‌ام شبی پر از خاطره و شادی است که همیشه به یاد می‌ماند. امیدوارم همه مردم در سراسر دنیا این شب را در کنار عزیزانشان با خوشحالی و نشاط بگذرانند.


انشا در مورد شب یلدا با مقدمه و نتیجه برای دانش اموزان

شب یلدا

شب یلدا، طولانی ترین شب سال است که در آخرین روز پاییز و آغاز زمستان قرار دارد. این شب در فرهنگ ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با آیین ها و رسوم خاصی همراه است.

در شب یلدا، مردم دور هم جمع می شوند و با خوردن خوراکی های مخصوص این شب مانند هندوانه، انار، آجیل و شیرینی و همچنین خواندن شعر و قصه و فال حافظ، این شب را جشن می گیرند.

 

خوردن هندوانه در شب یلدا از اهمیت خاصی برخوردار است. هندوانه نماد شب پیروزی نور بر تاریکی است. انار نیز نماد فراوانی و برکت است.

خواندن شعر و قصه در شب یلدا نیز یکی از رسوم رایج این شب است. در این شب، بزرگ تر ها قصه ها و داستان های قدیمی را برای بچه ها تعریف می کنند و بچه ها نیز شعر می خوانند.

فال حافظ در شب یلدا نیز یکی از رسوم جالب این شب است. در این شب، مردم با باز کردن دیوان حافظ و خواندن فال، آینده خود را پیش بینی می کنند.

شب یلدا فرصتی برای دور هم جمع شدن خانواده ها و دوستان و سپری کردن لحظاتی شاد و خاطره انگیز است. این شب همچنین فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و آیین های ایرانی است.

نتیجه گیری

شب یلدا یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین شب های سال برای ایرانیان است. این شب فرصتی برای دور هم جمع شدن خانواده ها و دوستان و سپری کردن لحظاتی شاد و مفرح است.


انشا در مورد شب یلدا به زبان کودکانه

 

سلام دوستای خوبم!

اوه اوه اوه، من چقدر واسه شب یلدا هیجان دارم! یلدا یعنی بلندترین و سبزترین شب سال. آخه سر شب یلدا مهتاب بزرگ و زیبایی داریم که همراه با ستاره‌های درخشان، آسمون رو روشن می‌کنند.

وای کلی کار داریم بکنیم تا آماده شب یلدا بشیم. مامانم میوه‌های تازه و خشک، مغزهای لذیذ و آجیلای رنگارنگ رو تو ظرفای قشنگ می‌ریزه. منم با بابام درخت کاج کوچولویی می‌خریم و با چراغ‌های رنگی تزیینش می‌کنیم. 

وقتی سفره یلدا پهن میشه، کل فامیل دور هم جمع میشیم. همه شاد و خندونن! بعد شروع می‌کنیم به خوردن غذاهای خوشمزه و هدیه بازی. من آرزو می‌کنم دماغ همه بچه‌ها بلند بشه!

یلدا واقعا شب قشنگ و به یادماندنیه. امسال حتما باید برف بیاد تا بتونیم با بچه‌ها کلوچه بسازیم و با هم بازی کنیم.


انشا دوم در مورد شب یلدا به زبان کودکانه

شب یلدا

سلام دوستان! می‌دونید شب یلدا چیه؟ شب یلدا طولانی‌ترین شب ساله و توی ایران جشن می‌گیرن. این جشن قدمت خیلی زیادی داره و میگن از زمان‌های خیلی قدیم، ایرانی‌ها شب یلدا رو جشن می‌گرفتن.

تو شب یلدا همه دور هم جمع می‌شن و خوراکی‌های خوشمزه می‌خورن. مهم‌ترین خوراکی شب یلدا هندوانهه، چون میگن هندوانه باعث می‌شه که در طول سال گرم بمونی.

 

علاوه بر هندوانه، میوه‌های دیگه‌ای مثل انار، خرمالو، پرتقال و سیب هم می‌خورن. آجیل و شیرینی هم جزو خوراکی‌های شب یلداست.

یکی از رسم‌های شب یلدا اینه که فال حافظ می‌گیرن. میگن اگه فال حافظت خوب باشه، سال خوبی در پیش داری.

یه رسم دیگه شب یلدا قصه‌گوییه. بزرگترها برای بچه‌ها قصه می‌گن یا بچه‌ها قصه‌های خودشون رو تعریف می‌کنن.

شب یلدا فرصت خوبیه که با خانواده و دوستات دور هم جمع بشی و خوش بگذرونی.

من خیلی دوست دارم شب یلدا رو با خانواده‌م بگذرونم. وقتی همه دور هم جمع می‌شیم، خیلی خوش می‌گذره. ما معمولاً شب یلدا هندوانه، انار، پرتقال، سیب، آجیل و شیرینی می‌خوریم. بعد از شام هم با هم فال حافظ می‌گیریم و قصه‌گویی می‌کنیم.

من خیلی دوست دارم شب یلدا همه شاد و خوشحال باشن.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی