اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

هم خانواده اعتراض چیست

 

هم خانواده اعتراض چیست

عروض- عرض - معترض

 

معنی واخواهی پرخاش- واخواست- خروش- نکته گیری انتقاد- مواخذه- ایراد- تعرض- بازخواست-

واژه اعتراض در زبان فارسی

به معنی انتقاد و واخواهی از نظر قانونی و اخلاقی به عنوان یک حق شناخته شده است. اعتراض می‌تواند به شکل کتبی یا شفاهی و به صورت علنی یا خصوصی انجام شود. در بسیاری از موارد، اعتراض به عنوان یک ابزار برای بیان نارضایتی افراد از تصمیمات و عملکرد سازمان‌ها، دولت‌ها و اشخاص دیگر به کار می‌رود. با این حال، برخی از اعتراضات ممکن است به شکل غیر قانونی یا خشونت‌آمیز صورت بگیرند که در این صورت، ممکن است مسئولان قانونی اقدامات لازم را برای کنترل این نوع اعتراضات انجام دهند.

 

  • واژه اعتراض در زبان فارسی و در مکان‌های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دادگاه‌ها و یا مجلس نمایندگان، در صورتی که به رای یا سخنی معترض باشند، از واژه اعتراض استفاده می‌کنند. مترادف‌های واژه اعتراض، شامل واخواهی، نکته گیری، خرده‌گیری، مواخذه، تعرض، بازخواست، ایراد و انتقاد هستند.
 

 

  • واژه اعتراض در فرهنگ معین به معنای تعرض کردن، واخواست و نکته‌گیری نمودن آمده است. همچنین، در لغت‌نامه دهخدا به معنای تعرض کردن و بازداشتن قید شده است. در فرهنگ عمید، این واژه به معانی منع کردن، خرده‌گرفتن، نکته‌گیری، ایراد گرفتن، عیب‌گرفتن، بازداشتن و برای افاده معنای خاص جمله معترضه را آوردن به کار رفته است.
 
  • در فرهنگ واژگان فارسی سره، واژه اعتراض به معنای واخواهی، خروش، خرده گیری و پرخاش شناخته شده است. همچنین در فرهنگ واژه‌های فارسی هوشیار، این واژه به معنای نکته گیری و عیب گرفتن تعریف شده است.

 

 
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی