اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

بیوگرافی و عکسهای حمیرا و دخترانش

بیوگرافی وعکسهای حمیرا و دخترانش

پروانه امیر افشاری (زاده ۲۶ اسفند ۱۳۲۳ در تهران)، که با اسم هنری حمیرا شناخته می‌گردد، خواننده سرشناس زن اهل ایران میباشد. او در مورد موسیقی ملی کشور‌ایران، موسیقی پاپ و موسیقی تلفیقی فعالیت می کند. صدای وی به گفته استادش علی تجویدی در گستره آلتو جای دارد و در عین درحال حاضر امکان سوپرانو از نخست پایین تا بم را دارد.

نهایی ترانه خویش را به اسم شور معاش در سال۱۳۹۵خواند.پروانه امیرافشاری در سال ۱۳۲۳ در شهر تهران دیده به جهان گشود. او از خانواده بانفوذ و سرشناس امیرافشاری، که اصالتی آذری دارا هستند، میباشد. پدرش از زمین‌داران پهناور آذربایجان بود. بابا حمیرا صاحب ۱۵۰ روستا و ده در ناحیه شمال غرب کشور‌ایران بود.

هنگامه دختر حمیرا 1

از به عبارتی زمانه کودکی حمیرا، منزل آنها به افتخار اشخاص بانفوذ ، شاهد مراسم وسیع با حضور هنرمندان نامیِ آن عصر، مانند قمرالملوک وزیری، روح‌انگیز، بنان، ملوک ضرابی و اکثری دیگر بود که همین هدف نخستین دختر خانواده برای روی آوردن به آواز شد. حمیرا، دور از دیده بابا و با تشویق همسر پر‌نور‌تامل و نو از آلمان بازگشته خویش، با اسم‌نویسی در امتحان صدا در شورای رادیوی آن عصر، سبب ساز حیرت و تحسین اعضای شورا شد و بعد از آن ذیل فراگیری علی تجویدی و ملوک ضرابی قرار گرفت. او دو سال بعد از آن در ۱۸سالگی به یک خواننده تمام‌عیار تبدیل شد.

 دختر حمیرا  هنگامه

حمیرا بازه زمانی ۸ سال همسر آهنگساز بنام اهل ایران، پرویز یاحقی بود که درین زمان زناشویی، اثرها ماندگاری با شعرهایی از بیژن ترقی و موزیک‌هایی از یاحقی، مانند «من را نفریبی»، «کادو عشق و علاقه»، «فصل بهار تازه رسیده»، «من را فقط نگذاری»، «پنجره‌ای به گلشن گل»، «نوا محبت»، «با دلم کریم شو»، «فصل بهار علاقه اینجانب»، «ای رفته از بر اینجانب»، «به‌خیال تو»، «می عاشقانه»، «دل شکنی گناهه»، «یک‌سری با یادت فریبم این دل کم عقل را»، و… اجرا کرده‌میباشد.

 

او بعداز یک سری سال، به‌عامل خطاها ویژه‌ای که برایش در معاش پیش آمد، از پرویز یاحقی جداگانه شد.

 

پس از جدایی رابطه هنری حمیرا با پرویز یاحقی به‌طور بدون نقص جدا میشود.همسر سوم او، که بازرگان کراوات بود، بعد از انقلاب عملاً بدون شغل شد. حمیرا تا وسط سال ۶۰ شمسی در تهران ماند . به همین ادله به بدون چاره و سوای اینکه گزینه حمایت همسرش قرار گیرد، در آخرها سال ۱۳۶۰ به تنهایی و به طور ناشناس با گریم در قالب یک پیرزن به یاور دختر دو ساله‌اش، هنگامه، از مرز افغانستان از جمهوری اسلامی ایران بیرون شد و به پاکستان رفت؛ از آنجا به اسپانیا و بعد از آن به کاستاریکا در آمریکای مرکزی رفت. او در کاستاریکا در گیر افسردگی بالاگرفت. به صورتی که دوران 1‌سال پایین معالجه روانپزشک بود.

هنگامه

شوهر او درین در بین سوای اعتنا به همسر و فرزندش مستقیماً به ایالات متحده مسافرت کرد. حمیرا با امداد همسر پسر عمویش، هما میرافشار، به ایالت کالیفرنیا مسافرت کرد و با حمایت احمد مسعود فعالیت هنری خویش را از راز گرفت. در سال ۷۸ شمسی به تومور مغزی مبتلا شد که به‌فیس اعجاز‌آسایی از اتاق فعالیت نجات یافت. او هم‌فعلا در شهر لس آنجلس معاش می‌نماید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی