اسم نوشته سایت تفریحی سرگرمی

سایت شامل عکس نوشته ,فیلم سینمایی, رمان های عاشقانه,اهنگ های جدید 99,عکس و متن پروفایل,پروفایل,تعبیر خواب,بیوگرافی بازیگر,معمای تصویری

افسردگی چیست علائم و عوامل ایجاد آن

  • ۵

 

افسردگی چیست علائم و عوامل ایجاد آن

 

افسردگی چیست علائم و عوامل ایجاد آن :

 

غم و اندوه نه تنها به دلیل دردی که ایجاد می کند ، بلکه به دلیل عواملی که باعث ایجاد غم و اندوه می شود ، می تواند یک احساس دشوار باشد. غم و اندوه می تواند نتیجه از دست دادن ، درماندگی یا ناامیدی باشد ، از جمله موارد دیگر. به یاد داشته باشید که غم و اندوه یکی از متداول ترین و طبیعی ترین احساسات انسانی است و در نهایت به ما کمک می کند تا اوقات خوش خود را درک کنیم.

هر چند گاهی اوقات ممکن است غم و اندوه عمیق تر شود ، و این ممکن است نشانه ای از ابتلا به نوعی افسردگی باشد. اگر احساس می کنید به طور فزاینده ای غمگین هستید و احساس می کنید که ناراحتی شما به سختی قابل توضیح است ، این اطلاعات در مورد افسردگی می تواند کمک کند.

افسردگی نوعی اختلال است که با اندوه بیش از حد ، از دست دادن علاقه به چیزهای لذت بخش و انگیزه کم مشهود است.

تجربه احساس غم و ناامیدی در پاسخ به حوادث ناگوار زندگی طبیعی است. چنین رویدادهایی می تواند شامل از دست دادن ، تغییرات عمده زندگی ، استرس یا ناامیدی باشد. در بیشتر موارد ، با کنار آمدن با تغییرات زندگی ، احساسات غم انگیز برطرف می شوند. در شرایطی مانند سوگواری ، این احساسات ممکن است ماهها ادامه داشته باشد و در زمان های قابل توجهی مانند تولد و سالگرد مربوط به عزیز از دست رفته برگردد. به شرط اینکه زمانهایی داشته باشید که بتوانید از چیزهایی لذت ببرید ، با این حال ، این غم و اندوه نشانه افسردگی نیست.

افسردگی شایع است. از هر سه نفر یک نفر در مرحله ای از زندگی خود یک دوره افسردگی اساسی را تجربه خواهد کرد. در حالی که بیشتر موارد افسردگی خفیف است ، از هر ده نفر یک نفر یک دوره متوسط ​​یا شدید خواهد داشت.

 
  • از دست دادن اشتها با تغییر بیش از حد وزن.
  • از دست دادن علاقه به رابطه جنسی.
  • از دست دادن انرژی ، حتی زمانی که از نظر جسمی فعال نیستید.
  • از دست دادن خواب با وجود احساس خستگی ، یا
  • خوابیدن زیاد یا بیشتر از حد معمول.
  • کندی فعالیت و گفتار.
  • هفته ها احساس بدبختی می کنید.
  • از دست دادن علاقه یا لذت در فعالیت های معمول.
  • تفکر کند یا ناکارآمد با تمرکز ضعیف.
  • مشکلات در تصمیم گیری یا حل مشکلات.
  • گناه مکرر و افکار انتقادی از خود.
  • افکار خودآزاری یا بهتر مردن .

هر یک از این ویژگی ها ممکن است به عنوان نشانه های هشدار دهنده افسردگی باشد. شما باید حداقل پنج مورد از این علائم را به مدت حداقل دو هفته تجربه کنید تا به عنوان یک اختلال افسردگی در نظر گرفته شوید. به یاد داشته باشید ، فقط یک متخصص بهداشت روان واجد شرایط می تواند افسردگی را پس از ارزیابی دقیق از وضعیت و شرایط شخصی شما تشخیص دهد. اگر نگران احساسی هستید ، لطفاً صحبت با ارائه دهنده خدمات بهداشتی منظم خود را به تعویق نیندازید یا آزمایش آنلاین ناشناس ما را در زیر بررسی کنید و ببینید آیا یکی از دوره های آنلاین ما می تواند کمک کند یا خیر.

مطمئن نیستید که می خواهید کمک بگیرید؟

 

برای دیدن احساس خود تست بزنید

 

اگر در مورد احساس خود مطمئن نیستید ، در آزمون آنلاین ناشناس ما شرکت کنید تا بررسی کنید که آیا سطح استرس ، اضطراب یا افسردگی در یک محدوده سالم است یا خیر و ببینید آیا یکی از دوره های آنلاین ما می تواند به شما کمک کند یا خیر.

 

چه عواملی باعث افسردگی می شود؟

 

هیچ کس دقیقاً نمی داند چه عواملی باعث افسردگی می شود. روشن است که عوامل ژنتیکی در بسیاری از موارد افسردگی مهم هستند. به نظر می رسد افسردگی در خانواده ها وجود دارد (مانند سایر اختلالات خلقی) و حدود 30٪ از استعداد افسردگی به دلیل تأثیرات ژنتیکی است.

وقایع استرس زای زندگی در بروز یا عود افسردگی نقش دارند. درگیری های مداوم با دیگران می تواند به آسانی ما آسیب برساند ، و سایر عوامل استرس زای اجتماعی و محیطی مانند مشکلات مالی ، بازنشستگی ، بیکاری ، زایمان ، تنهایی یا از دست دادن شخص یا چیز مهم. در افراد آسیب پذیر ، این وقایع ناخوشایند زندگی ممکن است برای ایجاد یا بدتر شدن یک بیماری افسردگی کافی باشد.

یک شخص ویژگی های شخصیتی هستند عامل مهمی است. وقتی افراد افسرده می شوند ، معمولاً دیدگاه بسیار منفی نسبت به خود و جهان دارند. آنها چیزهای خوب را نمی دانند و چیزهای بد طاقت فرسا به نظر می رسند. برخی از افراد تمایل دارند که مسائل را از این طریق ببینند حتی اگر افسرده نباشند. به عبارت دیگر ، آنها ممکن است سبک شخصیتی افسردگی داشته باشند.

یکی دیگر از دلایل احتمالی افسردگی که نباید از آن غافل شد ، بیماری های جسمی یا داروها است. تب غده ، آنفلوانزا ، هپاتیت ، هورمون های تیروئید ، کم خونی ، دیابت ، قرص های جلوگیری از بارداری ، الکل و سایر مواد سو of مصرف ، یا سایر داروها مانند داروهای فشارخون ، ممکن است علائم افسردگی را ایجاد کنند.

 

اضطراب و افسردگی مختلط توضیح داده شده است

 

افسردگی و اضطراب دلایل مشابهی دارند و برخی از افراد می توانند علائم هر دو حالت را همزمان تجربه کنند. اگر هم احساس خلق و خو و هم نگرانی مداوم ، تنش و ناراحتی را تجربه کرده اید ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابطه اضطراب و افسردگی ، روی زیر کلیک کنید.

 

چگونه با افسردگی کنار بیاییم

 

روش های مختلفی برای مقابله با افسردگی وجود دارد ، و اغلب آنها بهتر است در کنار یکدیگر استفاده شوند. گزینه های اولیه پزشکی ، درمان رفتاری شناختی (CBT) ، داروهای ضد افسردگی و در برخی موارد شدید ، درمان الکتروشوک (ECT) است.

هنگام یادگیری مدیریت افسردگی ، آموزش و استراتژی های مقابله ای نیز مهم هستند.

 

درمان رفتاری شناختی برای افسردگی

 

درمان رفتاری شناختی یا CBT یکی از درمانهای روانشناختی پیشرو در افسردگی محسوب می شود. تمام دوره های آنلاین ما از استراتژی های CBT برای کمک به کاهش علائم اضطراب و افسردگی استفاده می کنند. برای دیدن اینکه CBT می تواند به شما کمک کند تا با مقابله با علائم خود در بهبود احساس خود کمک کنید ، زیر را کلیک کنید.

 

راهکارهای مقابله با افسردگی

 

افرادی که افسرده هستند به طور کلی سبک تفکر منفی دارند.

آنها غالباً خود را بی ارزش می دانند و دنیا را مکانی بد یا ناعادلانه می دانند و به سختی امیدوارند که در آینده زندگی آنها بهتر شود.

وقتی اتفاق بدی رخ می دهد ، آنها خود را مقصر می دانند ، اما وقتی اتفاقات خوبی می افتد ، به خود می گویند که فقط خوش شانس هستند.

علاوه بر این ، افراد مبتلا به افسردگی هنگام وقوع ، اتفاقات مثبت را کمتر تشخیص می دهند و از آنها قدردانی می کنند. بلکه آنها تمایل دارند بیشتر با چیزهای بد زندگی خود هماهنگ شوند و بیش از آن وقایع جویند.

هدف از رویکرد شناختی کمک به افراد در شناسایی و اصلاح افکار تحریف شده و مغرضانه منفی خود است.

این روش فرضیات و باورهای اساسی را شناسایی و به چالش می کشد.

با تشویق برای تغییر شکل تفکرشان در مورد زندگی ، افراد می توانند به طور م moreثرتری از شکست ها بهبود یابند و چیزهای خوب زندگی خود را تشخیص دهند و از آنها اعتبار بگیرند.

مردم می آموزند که تا حدی بر آنچه برای آنها اتفاق می افتد کنترل دارند. همانند استراتژی های رفتاری ، داشتن این مهارت ها عود و عود افسردگی را کاهش می دهد.

از ویژگی های اصلی افسردگی عدم فعالیت است. افراد مبتلا به افسردگی کمتر از حد معمول عمل می کنند و به همین دلیل احساس بدتری دارند. استراتژی های رفتاری رفتاری برای افسردگی شناسایی و تغییر جنبه های رفتاری است که ممکن است افسردگی را بدتر کند.

یکی از مزایای این روش درمانی برای افسردگی این است که پس از دستیابی ، می توان از این سبک های رفتاری جدید در طول زندگی استفاده کرد و از عود آن جلوگیری کرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • برای فعالیت روزانه اهداف تعیین کنید. با تهیه لیستی از فعالیت هایی که قرار است در ساعات مختلف روز انجام دهید ، روزهای کامل فعالیت مفید را برنامه ریزی کنید. سعی کنید تا حد ممکن به این طرح پایبند باشید.
  • از چه فعالیت هایی لذت می برید؟ سعی کنید مدت زمانی را که صرف این فعالیتهای لذت بخش می کنید افزایش دهید.
  • از مقایسه رفتار و احساس اکنون در حالی که افسرده اید ، با روشی که قبلاً قبل از افسردگی رفتار می کردید یا احساس می کنید ، خودداری کنید.
  • به خاطر تلاشهای خود به خود پاداش دهید. از دیگران در اطراف خود بخواهید که برای هر قدم کوچکی که برمی دارید تشویق و ستایش کنند. بهبودی از افسردگی کمی شبیه یادگیری راه رفتن بعد از شکستن پا است.
  • اگر کاری بسیار دشوار به نظر می رسد ، ناامید نشوید. کار را به مراحل ساده تری تقسیم کنید و با سرعت بیشتری دوباره شروع کنید.

 

کنار آمدن با علائم افسردگی

 

علائم افسردگی را می توان برای کمک به شما در بهتر شدن احساس کرد. در اینجا چند روش برای مقابله با این علائم آورده شده است.

 

به یادگیری بیشتر علاقه دارید؟

دوره آنلاین عملی و خودآزمایی ما که راهکارهای گام به گام برای مقابله با علائم افسردگی را آموزش می دهد ، بررسی کنید

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی