اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

آپاندیس کجاست و علائم آن

آپاندیس کجاست و علائم آن

آپاندیس یک کیسه کوچک کیسه ای از بافت است که در قسمت اول روده بزرگ (سکوم) در قسمت تحتانی شکم سمت راست قرار دارد. بافت لنفاوی در آپاندیس به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. نام رسمی ضمایم ضمیمه صحیح است و به معنای "زائده شبیه کرم" است. آپاندیس دارای باکتری است.

 

 

چه کسی به آپاندیسیت مبتلا می شود؟

چه کسی به آپاندیسیت مبتلا می شود؟

هر کس می تواند به آپاندیسیت مبتلا شود ، اما بیشتر اوقات در افراد بین 10 تا 30 سال مشاهده می شود. حدود 7٪ از افراد آمریکایی در طول زندگی خود دچار آپاندیسیت می شوند. کودکان بسیار جوان و افراد مسن در معرض خطر بیشتر عوارض ناشی از آپاندیسیت هستند. شناخت زودرس و درمان سریع آن به ویژه در جمعیت های آسیب پذیر ضروری است.

 

بیشترین عوارض آپاندیسیت چیست؟

تأخیر در تشخیص و درمان آپاندیسیت خطر عوارض را افزایش می دهد. یک عارضه بالقوه - سوراخ کردن - می تواند منجر به تجمع چرک ( آبسه ) در اطراف آپاندیس یا عفونت شود که در لبه شکم و لگن (پریتونیت) گسترش می یابد. جراحی باید هرچه سریعتر پس از تشخیص آپاندیسیت انجام شود. تاخیرهای طولانی تر بین تشخیص و درمان (جراحی) خطر سوراخ شدن را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، خطر سوراخ شدن 36 ساعت پس از علائم آپاندیسیت در ابتدا ظاهر می شود 15٪ یا بیشتر.

 

عارضه دیگر آپاندیسیت چیست؟

گاهی اوقات التهاب همراه با آپاندیسیت در عملکرد عضله روده دخالت می کند و مانع از حرکت محتویات روده می شود. حالت تهوع ، استفراغ و تحریک شکم می تواند هنگام ایجاد مایعات و گاز در قسمتی از روده بالای انسداد ایجاد شود. در این موارد ، ممکن است وارد کردن لوله نازوگاستریک - لوله ای که داخل بینی قرار می گیرد و از داخل مری در معده و روده پیش می رود - ممکن است برای تخلیه محتویاتی که عبور نمی کند ، لازم باشد.

 

علائم آپاندیسیت چیست؟

یکی از اولین علائم آپاندیسیت درد شکم است که بومی سازی آن دشوار است. افراد مبتلا به آپاندیسیت به طور معمول درد در قسمت مرکزی شکم را تجربه می کنند که در نهایت به سمت ربع تحتانی سمت راست حرکت می کند. از دست دادن اشتها یکی دیگر از علائم اولیه آپاندیسیت است. حالت تهوع و استفراغ ممکن است در اوایل بیماری یا حتی بعداً در نتیجه انسداد روده ایجاد شود.

 

چگونه آپاندیسیت تشخیص داده می شود؟

پزشکان در طول معاینه جسمی ، آپاندیسیت را براساس علائم و یافته های بیمار تشخیص می دهند. فرد مبتلا به آپاندیسیت معمولاً وقتی پزشک به آرامی روی پایین شکم فشار می آورد ، درد متوسط ​​تا شدید را تجربه می کند. یک نشانه احتمالی پریتونیت "حساسیت به برگشتن" است که در صورت تشدید درد هنگامی که پزشک پس از فشار آوردن روی ناحیه شکم ، دست خود را جدا می کند

 

 

آپاندیسیت چیست؟

آپاندیسیت هنگامی رخ می دهد که مخاط ، مدفوع یا ترکیبی از آن دو باعث باز شدن آپاندیس که منجر به سکوم می شود. باکتری ها در فضای به دام افتاده تکثیر می شوند و پوشش آپاندیس را آلوده می کنند. اگر التهاب و انسداد به اندازه کافی شدید باشد ، بافت آپاندیس می تواند بمیرد و حتی پارگی یا ترکیدگی ایجاد شود و منجر به اورژانس پزشکی شود

 

چگونه آپاندیسیت درمان می شود؟

از بین بردن جراحی آپاندیس آپاندکتومی نامیده می شود. آنتی بیوتیک ها قبل و بعد از عمل به بیمار مبتلا به آپاندیسیت مشکوک یا تایید شده داده می شود. زائده ها را می توان به روش لاپاروسکوپی انجام داد ، جایی که ابزارهای جراحی مخصوصی از طریق چندین برش کوچک به شکم وارد می شوند. مورد زیر یک گزارش مرحله به مرحله از یک آپاندکتومی است.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی