اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

داستان در مورد ضرب المثل آشپز که دوتا شد

داستان در مورد ضرب المثل آشپز که دوتا شد 

داستان ضرب المثل آشپز که دوتا شد

در زمان‌های قدیم، در یک روستا، آشپزی بود که آش‌های بسیار خوشمزه‌ای می‌پخت. همه اهالی روستا از آش‌های او لذت می‌بردند. روزی، آشپز پیر روستا از دنیا رفت و اهالی روستا در غم او عزادار شدند.

پس از مدتی، اهالی روستا تصمیم گرفتند که برای آشپز جدیدی استخدام کنند. آنها از همه آشپزهای اطراف روستا دعوت کردند تا آش بپزند و آشپزی که آش بهتری درست می‌کرد، استخدام شود.

در روز مسابقه، دو آشپز به روستا آمدند. یکی از آنها آشپز جوانی بود که آش‌های بسیار خوشمزه‌ای می‌پخت. دیگری نیز آشپزی باتجربه بود که آش‌های بسیار لذیذی می‌پخت.

اهالی روستا با دقت به آش‌های دو آشپز نگاه می‌کردند. آشپز جوان آشی بسیار خوشمزه و خوش‌بو درست کرده بود. آشپز باتجربه نیز آشی بسیار لذیذ و خوش‌طعم درست کرده بود.

پس از مدتی، اهالی روستا تصمیم گرفتند که آشپز جوان را استخدام کنند. آنها فکر می‌کردند که آشپز جوان آش‌های بهتری از آشپز باتجربه می‌پزد.

آشپز جوان با خوشحالی استخدام شد و شروع به کار کرد. او هر روز آش‌های بسیار خوشمزه‌ای می‌پخت و همه اهالی روستا از آش‌هایش لذت می‌بردند.

اما یک روز، آشپز جوان در حال پختن آش بود که آشپز باتجربه به او نزدیک شد. آشپز باتجربه به آشپز جوان گفت: «آشپزی کار بسیار حساسی است. باید دقت زیادی داشته باشی. اگر دقت نکنی، آش شور می‌شود یا بی‌نمک.»

آشپز جوان به حرف آشپز باتجربه گوش نکرد و به کارش ادامه داد. او فکر می‌کرد که آشپز باتجربه به او حسادت می‌کند.

روز بعد، آشپز جوان باز هم آش‌های بسیار خوشمزه‌ای پخت. اما این بار، آش‌هایش شور شده بود. اهالی روستا از آش شور آشپز جوان ناراضی بودند.

آشپز جوان متوجه اشتباهش شد. او به آشپز باتجربه رفت و از او عذرخواهی کرد. آشپز باتجربه به آشپز جوان گفت: «به حرف‌های من گوش کن. آشپزی کار بسیار حساسی است. باید دقت زیادی داشته باشی.»

آشپز جوان از حرف‌های آشپز باتجربه درس گرفت. او به حرف‌های آشپز باتجربه گوش کرد و دقت بیشتری در کارش به خرج داد. از آن به بعد، آش‌های آشپز جوان همیشه خوشمزه و لذیذ بودند.

معنی ضرب المثل آشپز که دوتا شد

این ضرب المثل به این معناست که اگر در یک کار دو نفر یا بیشتر دخالت کنند، ممکن است کار خراب شود. در داستان بالا، آشپز جوان به حرف‌های آشپز باتجربه گوش نکرد و نتیجه آن شد که آش‌هایش شور شد.

این ضرب المثل در موارد زیر کاربرد دارد:

  • وقتی در یک کار دو نفر یا بیشتر دخالت کنند و نتیجه کار خراب شود.
  • وقتی دو نفر یا بیشتر در یک تصمیم‌گیری دخالت کنند و نتیجه تصمیم‌گیری خوب نباشد.
  • وقتی دو نفر یا بیشتر در یک کار مشترک دخالت کنند و کار خراب شود.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی