اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

معنی ضرب المثل دندان طمع را کندن فارسی پنجم

معنی ضرب المثل دندان طمع را کندن

این ضرب المثل به معنای قطع امید کردن یا از خیر چیزی گذشتن است. زمانی استفاده می شود که انسان با حرص و ولع بیشتری کار یا مال یا هرچیز دیگری را جمع می کند و به اندک قانع نمی شود و به باتلاق طمع گرفتار می شود.

داستان کامل ضرب المثل دندان طمع را کندن

در روزگاران قدیم، مردی فقیری بود که با سختی روزگار می گذراند. او یک روز در کنار رودخانه نشسته بود و داشت ماهی می گرفت. ناگهان، ماهی بزرگی را گرفت. مرد بسیار خوشحال شد و فکر کرد که با فروش این ماهی می تواند زندگی خود را تغییر دهد.

مرد ماهی را به بازار برد و آن را به قیمت بسیار بالایی فروخت. او با پول ماهی، خانه و زمین خرید و به یک مرد ثروتمند تبدیل شد. اما حرص و طمع مرد، او را گرفتار کرد. او همیشه به دنبال چیزهای بیشتر بود و هرگز قانع نمی شد.

یک روز، مرد شنید که در فلان کشور، گنجینه ای پنهان شده است. او تصمیم گرفت که به آن کشور سفر کند و گنجینه را پیدا کند. مرد پس از سفری طولانی، به آن کشور رسید و شروع به جستجوی گنجینه کرد.

پس از مدتی، مرد گنجینه را پیدا کرد. او با دیدن گنجینه، بسیار خوشحال شد و فکر کرد که حالا دیگر همه چیز دارد. اما حرص و طمع مرد، باز هم او را گرفتار کرد. او تصمیم گرفت که گنجینه را به کشور خود ببرد.

مرد گنجینه را به کشور خود برد و آن را در یک غار پنهان کرد. او هر روز به غار می رفت و مقداری از گنجینه را برمی داشت. اما حرص و طمع مرد، باعث شد که او هر روز مقدار بیشتری از گنجینه را بردارد.

یک روز، مرد در حال برداشتن گنجینه بود که ناگهان، غار فرو ریخت و او زیر آوار ماند. مرد تلاش کرد که خود را نجات دهد، اما موفق نشد. او در زیر آوار جان خود را از دست داد.

از آن روز به بعد، مردم این داستان را نقل می کنند و می گویند: «دندان طمع را باید کند.»

مفهوم ضرب المثل دندان طمع را کندن

این ضرب المثل به ما می آموزد که نباید حرص و طمع داشته باشیم. حرص و طمع باعث می شود که انسان به چیزهایی که ندارد فکر کند و از چیزهایی که دارد لذت نبرد. همچنین، حرص و طمع می تواند باعث شود که انسان مرتکب کارهای اشتباهی شود.

بنابراین، باید سعی کنیم که حرص و طمع را از خود دور کنیم و به داشته های خود قانع باشیم.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی