اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

گسترش مثل عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته

گسترش مثل عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته 

این حکایت مفهومی بسیار نزدیک به ضرب المثل دارد، چون دلیلی ندارد، روح در عذاب است. پیام ضرب المثل این است که اگر انسان بخواهد به کسی تکیه کند، جایی را انتخاب کند که محکم و قابل اعتماد باشد و کورکورانه به همه اعتماد نکند، زیرا اگر این کار را انجام دهد به شدت آسیب می بیند. انسان عاقل هرگز کاری که برایش ضرر داشته باشد انجام نمی دهد.

 

دیوار شکسته با کوچکترین فشاری فرو می ریزد و اگر فردی زیر آن بنشیند قطعا آسیب می بیند. به همین دلیل این ضرب المثل می گوید عاقل به دیوار شکسته تکیه نمی کند و به جانش احترام می گذارد; اما این معنا، معنای ظاهری ضرب المثل است. این ضرب المثل در واقع کنایه است که انسان عاقل در زندگی خود به ابزارهای ضعیف و غیر قابل اعتماد متوسل نمی شود.

در میان تمام موجودات جهان، تنها انسان ها قدرت تفکر و تعقل دارند و به همین دلیل انسان ها بر سایر موجودات جهان برتری دارند. حال که ما انسان ها از چنین امتیازی برخورداریم باید از آن استفاده کنیم و از این نعمت الهی به درستی استفاده کنیم و راه درست را طی کنیم. در پایان توصیه من به شما عزیزان این است که در همه کارها سخت کوشید و بر اساس عقل خود کار کنید و نه بر اساس دل خود تصمیم بگیرید و همیشه سعی کنید منطقی ترین راه را انتخاب کنید و انجام دهید حتی اگر دلتان خوش نیست. با آن. .

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی