اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

معنی negative در آزمایش کرونا

معنی negative در آزمایش کرونا

 

برای تشخیص بیماری کرونا از یافته‌های بالینی در کنار نتایج آزمایشگاهی به کار گیری می گردد. هنگام مراجعه بیماران به مراکز درمانی، پزشک با تمرکز به علائم بیماران دستور عکس‌برداری از ریه و آزمایش خون می دهد. در مراکز درمانی بیماران می توانند از آزمایش COVID-19 PCR ( پی سی آر ) فایده ببرند.
در آزمایش خون نخستین و شمارش سلول‌های خونی ( CBC )، با شمارش گلبول‌های سفید به تعداد نوتروفیل و لنفوسیت فرد در خون محیطی دقت میگردد. در این بیماری نسبت نوتروفیل به لنفوسیت تغییر تحول پیداکرده به‌طوری‌که واحد سنجش نوتروفیل افزایش و تعداد لنفوسیت کاهش مییابد. همچنین به نتیجه ها دو تست CRP و ESR که به‌عنوان تست‌های نخستین در هنگام عفونت بدن ارتقا می‌یابند، نیز اعتنا می گردد. بعلاوه ممکن می باشد فاکتورهای خونی دیگری نیز مثل LDH و CPK بسته به فرمان دکتر موردبررسی قرار گیرند. دکتر معالج ممکن می‌باشد با توجه به نتیجه ها بالینی، عکس ریه و نتیجه ها اولیه آزمایشگاهی با توجه به موقعیت بیمار، درمان را شروع کند و چشم به راه نتایج آزمایش‌های منحصر به فرد بماند.
آزمایش ویروس کرونا غالباً در این مواقع اعمال میگیرد که مشمول آزمایش PCR ( پی سی آر ) و آزمایش سرولوژی ( آنتی بادی ) می باشد.
آزمایش PCR ( پی سی آر )

سازمان‌های بهداشت جهانی و راءس کنترل بیماری‌های عفونی تست پی سی آر (RT-PCR) را به‌عنوان دقیق‌ترین روش تشخیص ویروس کووید19 ( کووید 19 – SARS-CoV-2 ) اعلام کرده است. در آزمایش بیماری کرونا ( PCR ) با کمک سوآپ از حلق و یا بینی بیمار نمونه گرفته می‌گردد. آنگاه باید این نمونه ازنظر وجود یا عدم وجود ویروس SARS-CoV-2 موردبررسی قرار گیرد. ابتدا استخراج ژنوم ویروس از نمونه با امداد کیت‌های استخراج انجام و آنگاه با امداد روش PCR این ژنوم ویروسی تکثیرشده تا قابل‌شناسایی خواهد شد. غالباً جواب آزمایش کرونا 24 ساعت پس از نمونه‌برداری مهیا می‌گردد. در صورت هماهنگی (شماره تماس انتهای صفحه) امکان اجرا آزمایش و جوابدهی به صورت اورژانس (کمتر از 24 ساعت) نیز وجود داراست.


آزمایش‌ سرولوژی ( آنتی بادی )

آزمایش‌ های سرولوژی مبتنی بر نحوه الایزا اعمال میشود به دنبال دو آنتی‌بادی Anti SARS-CoV-2 IgM و Anti SARS-CoV-2 IgG می‌باشند. برای شناسایی این دو آنتی‌بادی نیاز به خون بیمار و جداسازی سرم میباشد. بدن هر شخصی هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را ساخت میکند. در شرایطی‌که که فرد به کرونا دچار شده باشد البته بی‌نشان باشد، این ازمایش معین می کند فرد کثیف به ویروس شده است یا خیر ؟
این تست می‌تواند 4 روز پس از بروز علائم بالینی بیماری کووید-19 مثبت باشد. اگرچه سطح ها تجمع این آنتی‌بادی‌ها در هفته سوم ارتقاء‌یافته و حساسیت این تست بالاتر خواهد بود.
* تست آنتی بادی نیاز به ناشتایی برای آزمایش ندارد.

تعبیر و تفسیر نتایج آزمایش ویروس کرونا

غالباً نتایج آزمایش PCR ( پی سی آر ) و آزمایش‌ های سرولوژی ( آنتی بادی ) در کنار همدیگر تعبیروتفسیر میشوند.
تعبیروتفسیر وضعیت بیماری IgG IgM PCR
بیمار احتمالا در طی window جای دارد و می بایست قرنطینه خواهد شد (ناقل) – – +
بیمار احتمالا در فرآیند اول عفونت به راز می برد و باید قرنطینه شود (ناقل) – + +
بیمار احتمالا در فاز فعال عفونت به رمز می برد و به طبع بایستی قرنطینه گردد (ناقل) + + +
بیمار احتمالا در پروسه متاخر و یا عود مجدد بیماری به راز می برد + – +
احتمال منفی کاذب PCR و یا مثبت کاذب IgM وجود دارد – + –
بیمار احتمالا یک سابقه عفونت محدود شده دارااست + – –
احتمال منفی کاذب PCR و یا بیمار احتمالا در مرحله بهبود به سر می برد + + –
چه کسانی می بایست برای بیماری کرونا آزمایش دهند؟

حق اولویت با افراد دارای تب، سرفه، تنگی نفس ادامه‌دار ( دست‌کم 48 تا 72 ساعت ) میباشد. افرادی که با مبتلایان این بیماری در تماس بوده‌اند نیز ملزم به انجام آزمایش COVID-19 هستند. داشتن علائم آنفولانزا نیازی به ایفا آزمایش ندارد. درین مواقع بایستی پس از مشورت با دکتر معالج روش‌های قرنطینه خانگی و استراحت در منزل ایفا شود. حضور بی‌عامل افراد در آزمایشگاه‌ها سبب تأخیر در خدمات پزشکی برای بیمارانی می شود که سرگرم بیماری می باشند.

در هنگام پاندمی این بیماری، همگیٔ افراد می بایست برای مراقبت از خود و دور‌وبری ها تلاش نموده و اخبار بیماری را از مراجع قانونی پیگیری کنند. افراد باید در این دوران با رعایت نکات بهداشتی محیطی امن را در خانه برای خود و دور و بری ها فراهم آورند. داشتن استرس بیش‌ازحد می تواند استدلال خطرناکی در کاهش ایمنی و مستعد شدن فرد برای ابتلا به بیماری کرونا باشد. اکثر زمان ها افراد دچار با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند این بیماری را پشت راز بگذارند. در صورت بروز هرگونه علائم از درمان خودسرانه به‌شدت بپرهیزید و از سفارش‌های دکتر معالج بهره ببرید.
آیا تست رپید جزو آزمایشات اساسی بیماری کرونا است؟

خیر تست آنتی ژن که اکثر زمان ها به عنوان تست رپید یا تست سریع ویروس کرونا نامیده می‌شوند. این تست قطعات پروتئینی مخصوص COVID-19 را ردیابی می کند. مفاد به کار گیری از آن در افراد بی‌نماد بسیار محدود هست. فرصت مورد نیاز برای اعلام نتایج معمولاً بسیار سریع هست. اگرچه نتایج تست سریع COVID-19 ممکن می باشد همیشه صحیح نباشد.
به همین علت تست رپید در آزمایشگاه ها انجام نمی شود و آزمایشگاه پارس طب نیز این تست را اعمال نمی دهد.
مثبت و منفی کاذب در تست سریع بیماری کرونا چه معنایی دارد؟ برای پاسخ این سوال و اطلاعات بیشتر در رابطه با تست سریع کرونا می توانید مقاله تفاوت تست رپید و تست pcr رو مطالعه نمائید.
در کدام آزمایشگاه ها تست کرونا قبل از مهاجرت جاری ساختن میگردد؟

برخی از آزمایشگاه ها از وزارت بهداشت مجوز اجرا تست PCR برای مسافرین پروازهای خارجی را دارا‌هستند که آزمایشگاه پارس طب نیز طبق مجوزی که از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مملکت دارد، ستاره دار شده است و کار کشته به اعمال تست کووید ۱۹ به طریق PCR برای موسسه ها هواپیمایی هست.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی