اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

جواب سوالات درس یازدهم تاریخ معاصر

جواب سوالات درس یادهم تاریخ معاصر

 

 

  1. هجرت امام خمینی به پاریس چه پیامدهایی را در پی داشت؟

  2.  ازهاری برای برقراری آرامش به چه اقداماتی دست زد؟ 

  3.  دولت آمریکا در دوره نخست وزیری بختیار چه سیاستی نسبت به ایران اتخاذ کرد؟ 

  4. چرا برپایی تظاهرات عاشورا به منزله یک همه پرسی عمومی تلقی شد؟

  5.  دولت موقت چگونه شکل گرفت؟ 

 

جواب سوالات:

  1. تصور شاه و آمریکا این بود که دور شدن امام خمینی از ایران، سبب جدایی وی از جریان انقلاب خواهد شد اما شرایطم بهتر ارتباطات در فرانسه، به کمک رهبری انقلاب آمد. از آن پس تماس ها راحت تر و پیام ها بیشتر شد.

  2. ازهاری در اولین اقدام برای ایجاد کاهش نارضایتی و برقراری آرامش، جمعی از سران بدنام رژیم پهلوی نظیر امیر عباس هویدا، نخست وزیر اسبق و ارتشبد نصیری رئیس سابق ساواک را دستگیر کرد. امام خمینی به مردم ایران هشدار داد این اقدامات ظاهری و فریبکارانه است.

  3. شورای امنیت ملی آمریکا به دنبال اجرای کودتا و به راه انداختن جوی خون در ایران بودند اما کارتر وزارت امور خارجه و سازمان سیا، به فکر فریب مردم از طریق جایگزینی بختیار به جای شاه و سوار شدن بر موج انقلاب بودند.

  4. جمعیتی که در تهران با نظمی شگفت آور به سوی میدان ازادی حرکت کردند، در حدود ۴ میلیون نفر و در سراسر کشور بالغ بر ۱۶ میلیون نفر برآورد شده بود. این راهپیمایی عظیم سراسری ناظران خارجی را شگفت زده کرد. به گونه ای که در ظهر عاشورای ۵۷ تحلیلگران مسائل سیاسی و خبرگزاری های مختلف جهان عمر حکومت شاهنشاهی را در ایران پایان یافته تلقی گردند. مردم در این تظاهرات که به منزله یک رفراندوم(همه پرسی) بود، خواستار استقلال،آزادی جمهوری اسلامی شدند

  5. به دستور امام خمینی، شورای انقلاب اسلامی تشکیل شد و موظف گردید به بررسی چگونگی تشکیل دولت موقت، نحوه انتقال قدرت و فراهم کردن مقدمه های تصویب قانون اساسی جدید بپردازد. با پیشنهاد شورای انقلاب، مهندس مهدی بازرگان به عنوان نخست وزیر دولت موقت انتخاب شد و خبر آن در شانزدهم بهمن ماه رسما به اطلاع مردم رسیده

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی