- شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۴۰ ب.ظ
کلمه های زیر را با دقت بخوانید. آنهایی را که در متن درس وجود دارد، پیدا کنید و یک بار از روی آنها بنویسید.
نفوذ، مقابلہ، فاصله، کنجکاو، شجاعت، بی وقفه، معتدل، حالت، ارمغانی، وحشت،همتا،سقّا،سقوط
جواب:نفوذ-مقابلہ-شجاعت-بی وقفه -وحشت - سقّا -سقوط
با هر یک از کلمه های زیر، یک جمله ی جدید و مناسب بنویسید.
وصف ناپذیر: استقبال مردم از پیکر حاج قاسم سلیمانی وصف ناپذیر بود.
تسخیرناپذیر:اتحاد.مردم، کشور ایران را تسخیرناپذیر کرده است.
خستگی ناپذیر:سربازان، خستگی ناپذیر از کشور ایران حفاظت می کنند.
بند سوم درس را با دقت بخوانید و کلمه هایی که صدای «ز» دارند، پیدا کنید و بنویسید.
روزها -مظلومی -متجاوزان- آزادی- آرزوی- رزمندگان- آماده سازی-ضربه- تسخیر ناپذیر- فضای- از
اکنون کلمه های نوشته شده را با توجه به شکل های مختلف صدای «ز» دسته بندی کنید.
ذ :تسخیر ناپذیر
ز :روزها- متجاوزان- آزادی- آرزوی- رزمندگان -آماده سازی-
ض: ضربه- فضای
ظ:مظلومی
با توجه به متن درس، کلمه های پنهان شده در جدول را پیدا کنید و بنویسید.
مرخصی
وصف
عملیات
مقابله
مظلوم
شب
چرا نویسنده در سطر دوم بند اول، کلمه ی «اما» را به کار برده است؟
برای وصل کردن دو جمله و اینکه توضیح و دلیل جمله ی قبلی است
آقا ابراهیم بعد از نیم ساعت بازی کردن، به بچه ها چه گفت؟
بچه ها فکر نمی کنید. الان دیر وقته؟ مردم میخوان. بخوابن..
ابراهیم در چه ورزش هایی مهارت داشت؟
ورزش پهلوانی یعنی ورزش باستانی والیبال و کشت
آیا خداوند دعای ابراهیم را برآورده کرد؟ چگونه؟
بله. ابراهیم. سال هاست.گمنام و غریب در فکه مانده تا خورشیدی باشد. برای راهیان نور یزد ۶۷