اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

آیا آب میوه برای سلامتی مفید است

آیا آب میوه برای سلامتی مفید است

آب میوه

اصطلاح آب میوه به آب استخراج شده هنگام فشار دادن میوه یا کنسانتره حاوی 100٪ آب میوه و فاقد هرگونه شیرین کننده اضافه شده گفته می شود ، در حالی که اصطلاحات دیگر مانند شربت یا کوکتل برای مارک های دیگر که حاوی درصد کمی از آب غلیظ یا طعم آب هستند ، استفاده می شود ، علاوه بر شیرین کننده ها ، و بعضی اوقات ممکن است حاوی باشند آب گازدار و این نوشیدنی ها کالری زیادی دارند. هنگام خرید آب میوه توصیه می شود برچسب پیوست شده را بخوانید ، محصولی را که 100٪ آب میوه روی آن نوشته شده است بخرید و مطمئن شوید هیچ شیرین کننده ای به آن اضافه نشده است. همچنین توصیه می شود از آب میوه های پاستوریزه در معرض دمای بالا برای افزایش ماندگاری خودداری کنید ، زیرا پاستوریزاسیون آب میوه ها باعث تغییر ارزش غذایی و تأثیر آن بر طعم آن می شود.

آیا آب میوه برای سلامتی مفید است

آب میوه یکی از منابع غنی از ترکیبات مفید تغذیه ای است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های بدن را کاهش می دهد ، از جمله: کاروتنوئیدها (به انگلیسی: carotenoids) ، پلی فنول ها (به انگلیسی: polyphenols) و فلاونوئیدها (به انگلیسی: Flavonoids) ،  3و برخی از آب میوه ها نیز در نظر گرفته می شوند همچنین سرشار از برخی ویتامین ها مانند ویتامین C و برخی مواد معدنی مانند پتاسیم است .


اگرچه آب میوه حاوی مواد مغذی بسیاری است ، اما توصیه نمی شود که به آب میوه به عنوان تنها منبع برای به دست آوردن جیره روزانه میوه ها اعتماد کنید ، زیرا این آب فاقد برخی ویتامین ها و فیبرهای موجود در میوه های تازه است ،   به عنوان فرآیند فشار دادن میوه ها. این تقریباً 90٪ غذایی فیبرهای نامحلول را علاوه بر برخی از آنتی اکسیدان های مرتبط از بین می برد و فقط کمی فیبر محلول در آن باقی می ماند و اگرچه کسانی هستند که ادعا می کنند حذف فیبر غذایی از میوه ها هنگام فشردن باعث جذب آسان مواد مغذی می شود ، به جز اینکه هیچ مدرک علمی برای اثبات ادعاهای آنها وجود ندارد. 

مقادیری که مجاز است از آب میوه مصرف شود

مصرف آب میوه در حد متوسط ​​و زیاد در مصرف آن توصیه نمی شود و باید توجه داشت که حداقل مقدار توصیه شده مصرف میوه برای بزرگسالان از جمله زنان باردار و شیرده دو وعده در روز است و شایان ذکر است که یک وعده میوه معادل 125 میلی لیتر آب میوه شیرین نشده است.  در مورد کودکان ، ما در زیر مقدار مجاز آب میوه در روز را ذکر می کنیم: 

سن مقدار مجاز
نوزادان کمتر از یک سال هیچ چیز (به جز مقدار کمی در صورت یبوست)
از 1 تا 3 سال کمتر از 118 گرم
از 4 تا 6 سال کمتر از 177 گرم
از 7 تا 18 سالگی کمتر از 236 گرم

اقدامات احتیاطی خوردن آب میوه

مواردی وجود دارد که باید هنگام مصرف آب میوه به آنها توجه کنید و مهمترین آنها موارد زیر است:

  • پوسیدگی دندان: آب مرکبات مانند آب پرتقال ، آب لیمو و آب گریپ فروت سرشار از ویتامین C است ، اما همچنین حاوی اسیدهایی است که ممکن است لایه مینای دندان را از بین ببرد ، بنابراین آنها را در معرض خطر پوسیدگی قرار می دهد ، و این اسیدها باعث ایجاد درد در صورت ایجاد زخم در دهان می شوند ، بنابراین ، توصیه می شود که آب به مقدار متوسط ​​و در زمان وعده های غذایی بنوشید ، سپس دهان و دندان ها را با آب تمیز کنید تا از شر اسیدها خلاص شوید و سلامت دندان حفظ شود. 
  • خطر افزایش سطح قند خون: مایعات و آب میوه ها به سرعت در روده جذب می شوند. بنابراین ، خوردن آب میوه ممکن است منجر به افزایش سریع و ناگهانی سطح قند خون و انسولین شود که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.
  • خطر افزایش وزن: آب میوه حاوی قندهای اضافه شده برای افزایش ماندگاری و افزایش عطر و طعم است ، اما را افزایش می دهد کالری موجود در آن و بنابراین توصیه می شود از مصرف بیش از حد آب میوه خودداری کنید تا از خطر اضافه وزن و چاقی جلوگیری کنید.  

فواید میوه

میوه ها یک وعده غذایی مفید و سالم هستند ، زیرا خطر بیماری را کاهش می دهند و علاوه بر فیبرهای غذایی و آنتی اکسیدان ها ، منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. مانند فلاونوئیدها. 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی