اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم میرسد یعنی چی

کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم میرسد یعنی چی

کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم میرسد یعنی چی

در دوران باستان ، دو روستای مجاور وجود داشته است که هر کدام در دامنه کوهی واقع شده اند ، که به کوه های بالا و پایین معروف هستند. گفته شد که چشمه آب خنک روستای بالاکوه را آبیاری می کند و در روستای زیر خم ساخته می شود. این چشمه آبیاری مزارع کشاورزی هر دو روستا را آغاز کرد و از اهمیت زیادی برخوردار بود. روزی فرمانروای روستای بالا کوه تصمیم به تصرف زمین های روستای بالا کوه گرفت.

 جلسه سفارش ترتیب داده شده و از همه مردم روستا دعوت شده و دعوت می شود تا با صدای بلند صحبت کنند. این چشمه در داخل روستای ما واقع شده است و دلیلی ندارد که ما به شما آب رایگان بدهیم! مردم با او موافقت کردند و تصمیم گرفتند مسیر آب روستای پایین را ببندند.

چند روز بعد اهالی روستا در پایین کوه متوجه شدند که حاکم روستای بالای کوه جلوی آبراه مسدود شده و آب به سمت اهالی روستا هدایت نمی شود. وی خبر را به حاکمشان گزارش داد و با او به روستای بالا کوه رفت و از او خواست که مانع ورود آب به روستای آنها نشود. خدایان روستا سرانجام به خواسته های شما توجهی نکردند و به آنها گفتند اگر می خواهید آب بگیرید ، اگر نباید دست من باشید ، در غیر این صورت اگر آب را به روستای خود بکشید ، اگر خواهر هستید و باید از دهکده بالای کوه حاکم بپرسید شما هستید. و شما باید از من اطاعت کنید و این دو کوه هرگز بهم نخواهند رسید. اهالی روستای کوه پایین با شنیدن سخنان حاکم کوه فوقانی عصبانی شدند و به روستای خود بازگشتند.

او مدتی این روند را پشت سر گذاشته است و یک روز حاکم پایین آمده است تا راهی برای حل این مشکل پیدا کند و در صورت درست بودن دستور دهد. اهالی روستا نیز از دستور او اطاعت کردند و چندین قنات حفر کردند. پس از چند روز ، کار چاه ها به پایان رسید و دوباره آب وارد روستای آنها شد و به مردم آنجا خوشحالی کرد. وجود این قنات باعث می شود که چشمه روستایی با گذشت زمان بیش از یک بار خشک شود. افراد بالای سرشان هم خشک شدن چشمه ها و هم ساخت قنات هایشان را در طول ده پایین پایین آوردند و خدای خود را آگاه کردند.

حاکم بالا آکوه که چاره ای جز تسلیم نداشت راهی روستای پایین کوه شد و به ارباب گفت که احداث قنات باعث خشک شدن چشمه روستای ما شده و مردم ما از کمبود آن رنج می برند. از آب. لطفا اجازه دهید ما از آب شما استفاده کنیم.

حاکم در پایین کوه خندید و به او گفت که این درخواست شما برآورده نمی شود و آب از پایین به بالا حرکت نمی کند و اگر ذکر شود ، گفت که کوه در کوه نمی تواند . حق با شما بود و این دو کوه هرگز نمی توانند کنار هم باشند ، اما می توانید از آنها انسانی استفاده کنید.

از آن زمان تا امروز ، اگر شخصی نسبت به شخصی ترسو است ، از این ضرب المثل برای او استفاده کنید.

    کوه به کوه نمی رسد اما یکی تشویق می شود

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی