اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

چگونه در منزل بامیه درست کنیم؟

چگونه در منزل بامیه درست کنیم؟

شیرینی بامیه یکی‌از شیرینی های دوست داستنی ماه رمضان میباشد؛ این شیرینی جزو مدل شیرینی های سرخ کردنی میباشد و شیره دارااست. بامیه به یار زولبیا مخلوط خیر برای روزه‌داران میباشد. روش تنظیم زولبیا تا حد متعددی مانند تهیه و تنظیم بامیه میباشد و بهتر میباشد در کنارهم سرو شوند. اصلاح کردن بامیه در منزل فعالیت راحتی میباشد ولی نکته هایی دارااست که بایستی به آن اعتنا کنیم تا به فیض مد نظرمان برسیم.
اصلاح کردن بامیه به دو بخش تهیه و تنظیم خمیر و تنظیم شیره بامیه تقسیم می شود که هر دو این بخش‌ها قلق هایی دارااست که می بایست آن‌ها را به صحت انجام دهیم تا بامیه‌های فوق العاده خوشمزه و ترد با مغز آکنده‌از شیره داشته باشیم. معولا زولیبا و بامیه رو هم با گلوکز مایع و هم فارغ از آن صحیح می‌نمایند! استدلال افزودن گلوکر مایع، درخشان شدن بامیه میباشد. درین طریق هر دو اموزش موجود هست.

اصلاح کردن بامیه در منزل؛ مواد موردنیاز

مواد لازم برای تهیه و تنظیم خمیر بامیهآرد    ۱۵۰ گرم( ۱ جام گونه دار فرانسوی مالامال)
آب    ۲۴۰ گرم(۱ استکان مالامال لبالب)
کره یا این که روغن جامد    ۲۰ گرم
تخم مرغ درشت    ۲ عدد
روغن برای سرخ کردن بامیه ها    به مقدار لازم
مواد لازم برای شربت بامیهآب    ۲ استکان
شکر    ۳ جام
گلاب    سه چهارم جام
جوهر لیمو    یک چهارم قاشق چایخوری
زعفران    به مقدار لازم
شیوه تهیه و تنظیم شربت بامیه خانگی:

شربتی که اینجا شیوه تهیه و تنظیم اون رو حافظه میدیم، منحصر به فرد بامیه، زولبیا، گوشفیل، لگیمات و خاگینه میباشد.

1- آب رو باطن ظرفی روی حرارت میانگین قرار به این تا به جوش بیاد؛  زمانی قل زد، جوهر لیمو رو بیش تر فرمائید. بعداز افزودن جوهر لیمو به آب در اکنون جوش، کف و جوششی باطن آب ساخت میشه. بعد از آن شکر رو بیش تر نمائید و اذن به این که با حرارت میانگین بجوشه و ابدا هم نزنین تا دونه های شکر استارت به حل شدن بکنه.

چرا به شربت بامیه شکر و جوهر لیمو طولانی تر می‌کنیم؟

2-  زمانی دونه های شکر حل شد، شربت واضح شد و استارت به جوشیدن کرد (عکس ذیل)، زعفران و گلاب رو طولانی تر نمایید. هم از زعفران پودری و هم از زعفران دم کرده میتونید به کارگیری نمائید. حرارت رو نادر فرمائید تا شربت بجوشه و به قوام برسه.
از کجا بفهمیم شربت به قوام رسیده؟

حدود پانزده دقیقه ممکنه ارتفاع بکشه تا به قوام بیاد! اگه ذیل روستا دقیقه به قوام برسه یعنی حرارت بالا بوده و بعدا ممکنه شکرک بزنه!
برای آزمایش کردن اینکه به قوام رسیده؛ مقداری از شربت رو باطن نعلبکی بریزین و به طور چرخشی خنک نمایید. اگه شربت نماید جنبش کرد و غلظت داشت، یعنی به قوام رسیده و یا این که اینکه میان دو انگشت آزمون نمایید:  اگه شربت چسبندگی داشت کافیه و حرارت رو خاموش فرمائید. شربت می بایست به خیر و خوبی قوام بیاد؛ اگه شربت قوام کافی نداشته باشه سبب میشه بامیه، زولبیا، گوشفیل قابل انعطاف بشه و وضعیت تردی خودش رو از دست بده و خمیری بشه. اگه شربت بیشتراز حد قوام بیاد، منجر شکرک زدن بامیه میشه.

اذن به‌این شربت توی دمای دور و اطراف سرد بشه و برین سراغ مهیا کردن خمیر بامیه. غلظت شربت پس از خنک شدن بایستی سرازیر خیس از عسل باشه. اگه میخواین زولبیا و بامیه شما درخشان باشه، میتونید یک قاشق گلوکز در دو سه دقیقه انتها به شربت طولانی تر فرمایید( گلوکز رو از اسباب و اثاث قنادی ها تنظیم کنین).

3- برای فراهم کردن خمیر بامیه، آب و کره رو درون قابلمه ای (بهتره قابلمه نچسب به کار گیری نمایید) روی حرارت میانگین قرار به این تا کره آب بشه و آب به جوش بیاد.

4- فورا آرد رو بیش تر کنین و اذن ندین آب تبخیر بشه. هنگامی که قل زد، آرد الک گردیده رو به یکباره بیشتر فرمائید و با‌گاز هم بزنید تا خوب ادغام شه و آن‌گاه حرارت رو معدود نمائید.
چه هنگامی آرد بایستی به خمیر بامیه بیش تر شود؟

5- خمیر انباشته شده رو همیشه با پشت قاشق چوبی هم بزنید و تکه تکه کنین تا خوب پخته بشه و آب درون خمیر تبخیر بشه. همیشه خمیر رو عده کنین و دو باره تکه تکه کنین؛ این فعالیت حدود هشت الی آبادی دقیقه عصر میبره ( اصطلاحا داغ زدن خمیر) سپس حرارت رو خاموش نمایید و خمیر رو به کاسه دیگه ای انتقال به این.

6- اذن به‌این خمیر از داغی بیفته؛ البته نباید سرد بشه. تنها از حرارت افتادنش کافیه درحال حاضر یک قاشق شربت اماده گردیده رو بهش طولانی تر نمائید.

تکه تکه کردن خمیر

7- یک تخم مرغ رو به خمیر بیش تر نمائید و با همزن بزنید تا تخم مرغ به طور کامل به خورد خمیر بره و آنگاه تخم مرغ دوم رو طولانی تر فرمائید و با همزن برنید تا خمیر تماما یک دست بشه؛ اگه خمیر موقعیت چسبندگی داشت، کافیه.
چسبناک کردن خمیر
در‌صورتی‌که خمیر به اندازه کافی چسبندگی نداشت، چه کنیم؟

اگه خمیرتون چسبنده نبود، (به جهت بزرگی و کوچکی تخم مرغ ها یا این که کیفیت آرد) یکی تخم مرغ رو درون ظرفی بشکنید و با چنگال ترکیب فرمائید تا از موقعیت لختگی بیرون بشه و آن‌گاه یک قاشق از تخم مرغ رو به خمیر بیش تر فرمائید و هم بزنین. اگه خمیر چسبناک شد، کافیه و گرنه قاشق دوم رو طولانی تر نمایید. ولی خمیر نباید شل و ول باشه صرفا یه خرده می بایست شرایط چسبنده داشته باشه.

8- باطن قیف، ماسوره دلخواه رو قرار به‌این( از ماسوره ستاره و شکوفه در سایز های کوچک و وسیع میتونین به کارگیری کنین). بهتره که برای بامیه از قیف پارچه ای استعمال کنین؛ زیرا خمیر پاره ای سفته و احتمال پاره شدن قیف پلاستیکی می باشد. اگه قیف پارچه ای در دسترستون نبود، از قیف پلاستیکی به طور دو لایه استعمال کنین تا استحکامش اضافه بشه. خمیر رو باطن قیف بریزین.

9- باطن تابه، روغن اختصاصی سرخ کردن بریزین. روغن بامیه، موقعی که بامیه ها رو داخلش میذارین، می بایست سرد باشه. بدین ترتیب به امداد قیچی بامیه ها رو در اندازه دلخواه باطن روغن قیچی نمائید. ( یعنی قیف رو فشار به‌این تا خمیر خارج بیاد و به ارتفاع دلخواه قیچی کنین) رمز قیچی رو هرازگاهی به روغن درون تابه بزنین تا به خمیر نچسبه!

برش دادن خمیر بامیه در اندازه دلخواه

10- زمانی کاسه مالامال شد، اون رو روی حرارت میانگین قرار به این تا بامیه ها پف کنن و استارت به سرخ شدن کنن.  هر ازگاهی بامیه‌ها رو تکون به‌این و ذیل و رو کنین تا یک پارچه شرخ بشن.

سرخ شدن دو طرفه بامیه

11- زمانی به نیکی سرخ شدن، از روغن بیرون کنین و بالافاصله باطن شربت بریزین و ادغام کنین . اذن به‌این دو الی سه دقیقه بمونه بعداز شربت بیرون کنین. بعد از آن در طرف متبوع بچینید و با خلال بادوم یا این که خلال پسته تزیین نمایید.

تر کردن بامیه در شربت

نکات مهم مرتبط با پخت بامیه خانگی:

    بامیه هایی که بعداز یک‌سری ساعت یا این که یک شب قابل انعطاف میشن به خیر و خوبی روی گاز پخته نشدن و یا این که با شعله بالا سرخ شدن و یا این که شربت به نیکی قوام نیومده و سبب نرمی بامیه ها گردیده.
    یک قاشق شربتی که به خمیر بامیه طولانی تر میشه برای قهوه‌ای شدن رنگ بامیه میباشد و اگه میخواین بامیه های رنگ زرد داشته باشین، میتونین حذفش کنین.
    بخاطر اینکه خمیر بامیه تخم مرغ داره، موقع سرخ کردن کف میکنه. اگه میخواید زولبیا و بامیه صحیح کنین اعتنا نمایید از روغنی که برای سرخ شدن زولبیا به کار گیری کردین میتونین برای سرخ کردن بامیه به کارگیری نمائید؛ ولی از روغن بامیه نمیتونین برای سرخ کردن زولبیا به کار گیری کنین.
    بهتره که برای تنظیم خمیر بامیه از میزان استعمال بشه. ولی اگه معیار در دسترستون نبود، از اندازه‌های بیان شده استعمال فرمایید.
    اگه به بوی تخم مرغ خیلی حساس می‌باشید، موقع افزودن تخم مرغ به خمیر یک چهارم قاشق چایخوری وانیل هم بیش تر نمایید.
    جایگزین جوهر لیمو در شربت بامیه، دو قاشق آبلیمو می‌باشد. اما استعمال از جوهر لیمو منجر میشه که به هیچ عنوان شکرک نزنه.
    مقدار شربت رو برای به کار گیری های متعدد میتونین به طور نصف مواد یا این که دو برابر تنظیم کنین.
    به جای گلاب درون شربت میتونین از یکسری دانه هل استعمال کنین تا با مواد بجوشه و در اخر از صافی رد کنین یا این که از شربت بیرون کنین.

بامیه منحصربه‌فرد ماه رمضان در منزل صحیح کنیم

    اگه شربت شما متعددی قوام اومده بود یا این که شکرک زده بود، یک چهارم جام آب جوش بیشتر نمایید و بذارید روی حرارت تا به آرومی یک سری جوش بزنه و آن‌گاه حرارت رو خاموش نمایید.
    کارایی کنین موقع تنظیم شربت حرارت به نحوی باشه که شربت به دیواره های کاسه پاشیده نشه و اگه این رخداد حرارت رو معدود خیس نمایید و دیواره ها رو با قلموی آغشته به آبلیمو منزه فرمایید.
    شربت بایستی در دمای اطراف خنک بشه به این ترتیب از یخچال فریزر برای خنک کردن استعمال نکنین.
    اگه شربت شما طولانی تر اومد، تا یکسری ماه درون پیاله در دار در سردخانه و یخچال قابل محافظت می باشد.
    ما‌نده روغنی رو که برای سرخ کردن بامیه ها استعمال کردید بدور بریزید و به کارگیری دوباره نکنید زیرا به کارگیری از روغنی که به حرارت بالا رسیده خطرناکه.
    شربتی که برای تهیه و تنظیم بامیه به کارگیری میشه، به شربت توشه معروفه و بهتره داده ها مختصری راجب شربت توشه داشته باشین:
    شربت توشه در واقع سسی است که از ادغام شکر و آب به دست میاد به‌این سس شربت بی آلایش(simple syrup) هم گفته میشه این سس پر کاربرد در دو شاخه آب میوه و دیپ همت داره. در تهیه و تنظیم اکثری از آبمیوه ها از این سس به کارگیری میکنن و حین صحیح کردنش سبزی های معطری مثل نعنا بهش بیش تر میشه و آن‌گاه رقیقش میکنن. در شیرینی پزی هم از شربت توشه برای سس زولبیا و بامیه و باقلوا و…. و تحت عنوان رنگ دهنده در رولت و نون‌خامه ای به کار گیری میشه.

شیوه تنظیم بامیه با گلوکز مایع:

همانگونه که گفتیم، برای درخشان شدن بیش تر بامیه، می‌توانید از گلوکز مایع به کار گیری نمائید. کلیپ آموزشی پایین قادر است به فهم و شعور بهتر شما از طرز پخت بامیه یاری دهد. چنانچه خواستید طبق ویدیو فعالیت نمایید، مواد و مقدار آنان‌را طبق جدول تحت تغییر‌و تحول دهید.
شکر    دو جام
آب    ۳/۲ جام
گلاب    ۴ قاشق غذاخوری
آب‌لیمو    یک قاشق چای‌خوری
زعفران    به واحد سنجش لازم
هل    تعدادی عدد
گلوکوز مایع    یک قاشق غذاخوری
 مواد لازم برای تنظیم خمیر بامیه با گلوکز مایعآب    یک استکان
کره    ۵۰ گرم
آرد    ۱ جام
تخم مرغ    2 الی 3 عدد
وانیل    یک چهارم قاشق چای خوری

بامیه رو توی خونه به راحتی صحیح کنین و از مزه خوشمزه اون لذت ببرین و از تندرست روغن و بامیه مطمئن باشین. امید‌داریم از این یادگرفتن لذت برده باشید. سوال های و نظرها خویش را در نصیب کامنت ها از ما بپرسید.

 

اطلاعات بیشتر

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی