اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

کرونا چه تاثیری روی ریه می گذارد | عکس ریه کرونایی

کرونا چه تاثیری روی ریه می گذارد | عکس ریه کرونایی

در این مطلب برای شما عکس ریه کرونایی آماده کردیم دوستان نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

پزشک تنفسی جان ویلسون دامنه تأثیرات Covid-19 را توضیح می دهد. این تصویر سی تی اسکن از مردی با Covid-19 را نشان می دهد. ذات الریه پنومونی ناشی از مجاری تنفسی شدید حاد جدید ، می تواند به عنوان تکه های مه آلود مشخص در لبه های خارجی ریه ها نشان داده شود ، که توسط فلش ​​نشان داده شده است.

آنچه که به Covid-19 یا همان coronavirus معروف شد ، در اواخر سال 2019 به عنوان دسته ای از موارد ذات الریه با علت ناشناخته آغاز شد. مشخص شد که علت این بیماری ویروس جدید است - سندرم حاد تنفسی حاد کروناویروس 2 یا Sars-CoV-2. بیماری ناشی از ویروس Covid-19 است.

اکثریت افرادی که با Covid-19 منعقد شده اند ، فقط به عنوان یک بیماری همه گیر در سازمان جهانی بهداشت اعلام شده اند ، فقط دارای علائم خفیف و شبیه به سرما هستند


ویروس چگونه بر افراد تأثیر می گذارد؟

گاردین استرالیا با پروفسور جان ویلسون ، رئیس جمهور منتخب کالج پزشکان رویال استرالیا و یک پزشک تنفسی صحبت کرد.

او می گوید تقریباً همه عواقب جدی پنومونی ویژگی Covid-19 است.

ویلسون می گوید افرادی که Covid-19 را می گیرند می توانند در چهار دسته گسترده قرار بگیرند.

جدی ترین کسانی که "تحت بالینی" هستند و ویروس دارند اما علائمی ندارند.

ویلزون می گوید: "این بدان معنی است که فرد تب و سرفه دارد و ممکن است علائم خفیف تر مانند سردرد یا ملتحمه را نشان دهد."

وی می گوید: "این افراد با علائم جزئی هنوز قادر به انتقال ویروس هستند اما ممکن است از آن آگاهی نداشته باشند."

بزرگترین گروه از کسانی که برای Covid-19 مثبت هستند و افرادی که به احتمال زیاد در بیمارستان ها و جراحی ها مراجعه می کنند ، کسانی هستند که علائم مشابه آنفولانزا را ایجاد می کنند که معمولاً آنها را از کار می اندازد.

 

ویلسون می گوید ، گروه چهارم بیماری شدیدی ایجاد می کند که دارای ذات الریه است.

او می گوید: "در ووهان این نتیجه حاصل شد که از کسانی که آزمایش مثبت کرده اند و به دنبال کمک پزشک بوده اند ، تقریباً 6٪ بیماری شدید داشتند."

سازمان جهانی بهداشت می گوید افراد مسن و افراد دارای مشکلات اساسی مانند فشار خون بالا ، مشکلات قلبی و ریه یا دیابت ، به احتمال زیاد به بیماری جدی مبتلا می شوند.


پنومونی چگونه توسعه می یابد؟

هنگامی که مبتلایان به Covid-19 دچار سرفه و تب می شوند ، ویلسون می گوید این نتیجه ای از عفونت است که به درخت تنفسی می رسد - عبور هوایی که هوا را بین ریه ها و خارج انجام می دهد.

وی می گوید: "آستر تنفسی آسیب دیده و باعث التهاب می شود. این به نوبه خود اعصاب موجود در آستانه راه هوایی را تحریک می کند. فقط یک گرد و غبار می تواند سرفه را تحریک کند.
 

وی افزود: "اما اگر این وضعیت بدتر شود ، فقط از راه هوایی عبور می کند و به واحدهای تبادل گاز می رود ، که در انتهای معابر هوایی قرار دارند.

"اگر آلوده شوند ، با ریختن مواد التهابی در کیسه های هوا که در قسمت پایین ریه های ما است ، واکنش نشان می دهند."

اگر کیسه های هوا ملتهب شوند ، ویلسون می گوید که این امر باعث "ریختن مواد التهابی [مایعات و سلولهای التهابی] در ریه ها می شود و ما به پنومونی ختم می شویم."

وی می گوید ریه هایی که از مواد التهابی پر شده اند قادر به جذب اکسیژن کافی به جریان خون نیستند و توانایی بدن در مصرف اکسیژن و خلاص شدن از دی اکسید کربن را کاهش می دهند.

او می گوید: "این علت معمول مرگ با سینه پهلو شدید است."
 

چگونه می توان پنومونی را درمان کرد؟

پروفسور کریستین جنکینز ، رئیس بنیاد لون استرالیا و یک پزشک برجسته تنفسی ، به گاردین استرالیا گفت: "متأسفانه ، تاکنون کاری نداریم که بتواند جلوی پنومونی Covid-19 را بگیرد.

وی گفت: "مردم قبلاً انواع داروهای مختلفی را در حال جمع شدن می دانند و امیدواریم که بتوانیم کشف کنیم که ترکیبات مختلفی از داروهای ویروسی و ضد ویروسی وجود دارد که می توانند مؤثر باشند. در حال حاضر هیچ درمان مشخصی غیر از درمان حمایتی وجود ندارد ، این همان چیزی است که ما به مردم در مراقبت های ویژه می دهیم.

"ما آنها را تهویه می کنیم و سطح اکسیژن بالایی را حفظ می کنیم تا زمانی که ریه های آنها دوباره بهبود یابد ، به روش عادی دوباره عمل کنند."

ویلسون می گوید ، بیماران مبتلا به ذات الریه ویروسی نیز در معرض خطر ابتلا به عفونت های ثانویه هستند ، بنابراین می توانند با داروهای ضد ویروسی و آنتی بیوتیک ها نیز درمان شوند.

وی در مورد شیوع فعلی می گوید: "در بعضی شرایط کافی نیست." "سینه پهلو بی سیم ماند و بیماران زنده نماندند."

آیا پنومونی Covid-19 متفاوت است؟

جنکینز می گوید ، پنومونی Covid-19 با شایع ترین مواردی که افراد به دلیل بستری در بیمارستان ها بستری می شوند ، متفاوت است.

وی گفت: "بیشتر انواع پنومونی که ما از آن می دانیم و افراد را به بیمارستان بستری می کنند دارای باکتری بوده و به یک آنتی بیوتیک پاسخ می دهند.

ویلسون می گوید شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ذات الریه پنومونی ناشی از Covid-19 به خصوص شدید است. ویلسون می گوید موارد پنومونی کروناویروس به جای فقط بخش های کوچک ، بر همه ریه ها تأثیر می گذارد.

او می گوید: "هنگامی که ما در ریه دچار عفونت شویم و اگر کیسه های هوا را درگیر کند ، واکنش بدن ابتدا سعی در از بین بردن [ویروس] و محدود کردن تکثیر آن خواهد کرد."

اما ویلسون می گوید این "اولین مکانیسم پاسخ دهنده" در برخی از گروهها از جمله افرادی که دارای شرایط قلبی و ریه ، دیابت و افراد مسن هستند ، دچار اختلال می شوند.

جنکینز می گوید ، به طور کلی ، افراد 65 ساله و بالاتر در معرض خطر ابتلا به پنومونی هستند ، همچنین افرادی که دارای شرایط پزشکی مانند دیابت ، سرطان یا یک بیماری مزمن هستند که بر روی ریه ها ، قلب ، کلیه یا کبد ، سیگاری ها ، استرالیایی های بومی و ... مبتلا می شوند. نوزادان 12 ماه و کمتر از آنها.

وی گفت: "سن پیش بینی کننده اصلی خطر مرگ ناشی از ذات الریه است. ذات الریه پنومونی همیشه برای افراد مسن جدی است و در واقع یکی از اصلی ترین دلایل مرگ در افراد مسن است. اکنون برای پنومونی درمان های بسیار خوبی داریم.

"مهم است که به یاد داشته باشید که مهم نیست که چقدر سالم و فعال باشید ، خطر ابتلا به ذات الریه با افزایش سن افزایش می یابد. این بدان دلیل است که سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی با افزایش سن ضعیف می شود ، و بدن ما برای مقابله با عفونت ها و بیماری ها سخت تر می شود. "

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی