اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

علت اینکه دست خواب میرود چیست؟

 

سندرم تونل کارپال چه میباشد؟
 

پیش از معرفی راهکارها شاید بد نباشد درخصوص خویش این نشانگان اطلاعاتی داشته باشید. سندرم تونل کارپ، به عبارتی‌طور که از نامش پیداست در فیض فشردگی عصب میانی در حیطه تونل کارپال تولید می گردد که در حوزه‌ دست و انگشتان نسبتا معمول میباشد.

این عارضه با حس سوزش، گزگز، بی‌حسی و در پاره‌ای مواقع درد در مچ دست همپا میباشد.

معمولا این علائم به‌فیس تدریجی پدیدار می گردند و در شب شدت بیشتری پیدا می کنند. علائم ذکر شده بر روی انگشتان شست، علامت و وسط طولانی تر حس می شوند.

کسانی که در گیر سندرم تونل کارپال (CTS) می‌باشند اکثر زمان ها از اینکه مرتباً شی ءها از دستشان میفتد گلایه دارا‌هستند.

این سندرم بین زنان شیوع بیشتری دارااست و اکثر اوقات در اشخاص در بین‌سال مشاهده میگردد.

به گویش دیگر این‌طور می‌قدرت توضیح اعطا کرد که تونل کارپال، مسیر باریکی در مچ دست میباشد که از استخوان‌ها و رباط‌ها درست شده میباشد. عصب مدیان، که حس و جنبش را در انگشت شست و سه انگشت اولیه در اختیار گرفتن مینماید، از روش این گذرگاه به سمت انگشتان دست می‌رود. هنگامی که دور و اطراف برای این عصب تنگ شود و یا این که عصب زیر فشار قرار بگیرد، بی حسی، سوزن سوزن شدن، ضعف یا این که درد در مشت پدیدار می گردد که‌این اختلال را به عنوان سندرم تونل کارپال حافظه میکنند.

مرتبا به خویش استراحت دهید

 

 

مشاغلی که به دست و مچ دست اشخاص فشار متعددی وارد مینمایند، منجر تشدید آرم‌های سندروم تونل کارپال می گردند.

به همین خیال لازم میباشد شخص به‌طور تروتمیز به دست‌های خویش استراحت دهد و با انجام برخی حرکات ورزشی از جراحت‌دیدن مچ دست پیشگیری نماید. برای این خواسته پیشنهاد میکنیم برای خویش ریمایندر ست فرمائید و دو یا این که سه ساعت یک توشه پاره ای ورزش فرمایید.

اسکات زدن برای کل تن اثر گذار میباشد و در سالم بیش تر دست‌ها هم نقش مهمی ایفا می نماید.

۲- مچ خویش را هنگام فعالیت کردن صاف نگه دارید

 

 

مطالعات علمی اثبات کرده‌اند که در میان طرز قرار گیری مچ دست و بروز سندرم تونل کارپال ارتباط مستقیمی موجود است. صندلی خویش را به‌سیرتکامل‌ای تهیه فرمائید که دست‌ها هم سطح ورقه‌کلید قرار بگیرند. عملکرد فرمائید مچ دست را طوری روی صفحه کلید بگذارید که خم نشود.

۳- از مچ‌بند امداد بگیرید

سندرم تونل کارپال چه چیزی است؟

برای اینکه مچ دست صاف روی برگه‌کلید قرار بگیرد، می توانید از مچ‌بندهای پزشکی یاری بگیرید. در صورتی‌که خیلی تایپ می کنید، پیشنهاد ما این میباشد که هنگام خواب هم مچ‌بند به دست داشته باشید. شاید بستن چنین بانداژی هنگام خواب چندان خوشایند نباشد البته تاثیر بسیار متعددی در تندرست مچ‌ دست‌های شما خواهد داشت.

۴- مچ‌های دست را ورزش دهید

 

تمریناتی همانند کشیدن ماهیچه‌های حریم مچ دست، تاندون‌هایی که از تونل کارپال عبور می کنند را کشیده و آنان‌را در شایسته ترین و مطلوب‌ترین وضعیت خویش نگه می دارد.

کارایی فرمائید در حین این تمرینات مچ دست را کشیده، خم کرده و بچرخانید.

۵- صحیح بنشینید

 

صحیح نشستن حین عمل خیر صرفا برای تندرست کمر ضروری میباشد، بلکه روی کتف‌ها و در غایت مچ‌ها دست‌ها هم تاثیر مستقیمی داراست. در حالتی‌که قوز کرده باشید یا این که کمر خویش را زیاد از حد به عقب خم فرمائید، عصب‌های کتف تحریک گردیده و پایین فشار زیاد قرار می گیرند. این فشردگی تاثیر مستقیمی روی مچ و دست شخص داراست.

به همین خیال لازم میباشد هنگام فعالیت، صاف و کشیده بنشینید و از خم شدن به جلو یا این که عقب پرهیز کنید.

۶- روی مچ‌ها یخ بگذارید

 

چنانچه مچ‌درد دارید سفارش می کنیم آن ها را به بازه ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل یخ بگذارید. این طرز باعث کاهش درد می‌گردد. ولی بایستی اشاره کنیم که در رفع سندروم تونل کارپال نقشی ندارد البته فشار روی مچ‌ها را از در بین می برد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی