اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

5 نرم افزار پیدا کردن اسم آهنگ از روی صدا

چیزهای کمی در زندگی آزاردهنده تر از گیرکردن آهنگی در سر شما هستند که متن آن را نمی دانید. حتی بدتر از آن زمانی است که شما حتی عنوان آهنگ را نمی دانید و یا اینکه هنرمند پشت این صدا چه کسی است. چگونه قرار است از خواندن چرندیات با آهنگ این آهنگ دست بردارید، در حالی که هیچ چیز در مورد آن نمی دانید؟

خوشبختانه، اکنون تعداد زیادی برنامه وجود دارد که به حل این معما کمک می کند. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید آهنگ بعدی را که با آن مواجه می‌شوید شناسایی کنید و دیگر هرگز به‌طور ناخوشایندی از اشعار اشتباه مزخرف استفاده نکنید.

1. Shazam

 

اون آهنگ چیه؟ روی Shazam ضربه بزنید و به هر آهنگی که در اطراف شما پخش می شود گوش می دهد. اعتبار: علی بالیکچی/ خبرگزاری آنادولی/ گتی ایماژ

برنامه شناسایی آهنگ که احتمالاً با آن بیشتر آشنا هستید Shazam است(در یک برگه جدید باز می شود). تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که هنگام پخش آهنگ، گوشی خود را روی منبع موسیقی نگه دارند و روی یک دکمه در برنامه Shazam ضربه بزنند. Shazam به آهنگ گوش می دهد و تمام اطلاعات مرتبطی را که باید بدانید مانند هنرمند، عنوان و آلبوم را در اختیار شما قرار می دهد. فوق العاده دقیق است.

Shazam همچنین پیوندهایی به YouTube در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید آهنگ را گوش دهید یا خریداری کنید. این برنامه همچنین تاریخچه خوبی از تمام آهنگ هایی که با استفاده از Shazam شناسایی کرده اید را نگه می دارد.

شازم(در یک برگه جدید باز می شود)در iOS، Android، Mac، Windows و تقریباً هر پلتفرم دیگری در دسترس است. همچنین احتمالاً به زودی می‌توانید انتظار ادغام بیشتر با سرویس‌های اپل مانند Apple Music را داشته باشید، زیرا این شرکت Shazam را خریداری کرد ، اگرچه آینده آن در اندروید در حال حاضر نامشخص است.

2. SoundHound

 

SoundHound می تواند به شما گوش دهد که آهنگی را که می خواهید شناسایی کنید بخوانید. اعتبار: SOUNDHOUND

SoundHound(در یک برگه جدید باز می شود) (در یک برگه جدید باز می شود)تقریباً همه کارهای Shazam و حتی بیشتر را انجام می دهد. درست مانند Shazam، SoundHound می تواند به شما بگوید که چه آهنگی با ضربه زدن یک دکمه در حال پخش است.

اما فرض کنید آهنگی که شنیدید قبل از اینکه بتوانید گوشی خود را بیرون بیاورید و Shazam را باز کنید به پایان رسید. مشکلی نیست. اینجاست که SoundHound وارد می شود.

اگر آهنگی که در ذهن شما گیر کرده در حال حاضر پخش نمی‌شود، می‌توانید آن را زمزمه کنید یا آهنگ آن را در SoundHound بخوانید و آهنگ را شناسایی کنید. البته، این بستگی به این دارد که تفسیر آوازی شما از آهنگ چقدر نزدیک به آهنگ واقعی است که می خواهید بفهمید. اما، اگر آن را به شدت خاموش نیست، SoundHound می تواند کار را انجام دهد.

علاوه بر این، فقط با تلفن خود تماس بگیرید "OK Hound، این چه آهنگی است؟" و کنترل‌های صوتی برنامه کنترل می‌شوند. Shazam گزینه هندزفری ندارد و به SoundHound در هنگام رانندگی ماشین دست برتر را می دهد.

SoundHound در ابتدا به عنوان یک موتور جستجوی موسیقی به نام Midomi شناخته می شد. در واقع نسخه دسکتاپ SoundHound هنوز Midomi نام دارد(در یک برگه جدید باز می شود). و درست مانند SoundHound که در دستگاه‌های iOS و Android موجود است، می‌توانید آهنگی را که نمی‌توانید بفهمید در میکروفون کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود بخوانید یا زمزمه کنید و Midomi آن را با همان دقت برنامه SoundHound تشخیص می‌دهد.

3. جستجوی صدا در گوگل

 

این آهنگ چیه گوگل سرویس ابری شناسایی آهنگ خود را دارد. اعتبار: ANDROIDAUTHORITY

اگر تلفن پیکسل دارید، ممکن است با ویژگی Now Playing Google Play آشنا باشید. مانند Shazam و SoundHound، Now Playing به موسیقی اطراف شما گوش می دهد، آن را با یک پایگاه داده تطبیق می دهد و به شما می گوید هنرمند و عنوان را بشناسید. اما، چیزی که ویژگی گوگل را متمایز می کرد این بود که همیشه روشن بود. هرزمان خواستید می‌توانید تلفن Pixel خود را بیرون بیاورید و Google قبلاً آهنگی را که در حال پخش است نشان می‌دهد زیرا قبلاً گوش می‌کرد.

گوگل اکنون این ویژگی را به جستجوی صوتی قدرتمندتر خود آورده است(در یک برگه جدید باز می شود)سرویس ابری که مجموعه داده و عملکرد بسیار بیشتری دارد. از هر یک از تلفن Android، Google Home، یا هر دستگاهی که با Google Assistant فعال است بپرسید "چه آهنگی پخش می شود؟" و گوگل پاسخ شما را ارائه خواهد کرد.

4. از سیری یا الکسا بپرسید

 

مانند سایر موارد، فقط از سیری در آیفون یا الکسا در آمازون اکو بپرسید که در حال حاضر چه آهنگی در حال پخش است. اعتبار: مجموعه اسمیت/گادو/گتی ایماژ

درست مانند تعدادی از دستگاه های فوق الذکر که دارای دستیار گوگل هستند، سخت افزار با سیری اپل یا الکسای آمازون(در یک برگه جدید باز می شود)می تواند نتایج مورد نیاز شما را نیز ارائه دهد. فقط با هر یک تماس بگیرید و سیری یا الکسا به آن گوش می دهند و به شما اطلاع می دهند که چه می شنوند.

همانطور که قبلا ذکر شد، با خرید Shazam توسط اپل، به دنبال این باشید که این شرکت شروع به ادغام برنامه با سیری کند.

5. Genius یا Google Search

 

وقتی شک دارید، از مسیر قدیمی بروید. فقط کافی است در گوگل جستجو کنید یا شانس خود را در یک وب سایت متن آهنگ مانند Genius امتحان کنید. اعتبار: GOOGLE

این روش آزمایش شده و واقعی شخصی من است. در حالی که من از همه برنامه ها و ابزارهای بالا در برخی مواقع استفاده کرده ام، طبق تجربه من، این دقیق ترین راه برای فهمیدن اینکه به چه آهنگی گوش می دهید، بوده است.

وقتی آهنگی را می شنوید، به سادگی با یک خط ساده از شعر وارد خانه شوید. سپس یا وب سایت متن آهنگ Genius را باز کنید یا فقط به جستجوی Google بروید. آن اشعار را تایپ کنید و در اکثر مواقع جزئیات آهنگ مورد نظرتان را دریافت خواهید کرد. هنگام استفاده از Google، قرار دادن اشعار در نقل قول بسیار مفید است، بنابراین Google فقط به دنبال همان رشته ای است که در آهنگ خوانده می شود.

ممکن است کمی کمتر شهودی به نظر برسد، اما برای مواقعی که Shazam یا سرویس‌های دیگر نمی‌توانستند آهنگ را در یک محیط پر سر و صدا تشخیص دهند یا آهنگ از یک هنرمند کمتر شناخته شده بود، این ترفند کار را انجام داد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی