اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

10 دایناسور برتر که در زمین بودند

 10 دایناسور برتر که در زمین بودند

در این مطلب برای شما  10 دایناسور برتر که در زمین بودند آماده کردیم دوستان نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

 

تیرانوسوروس رکس

تیرانوسوروس رکس
 

پادشاه بلامنازع دایناسورها ، Tyrannosaurus rex به لطف یک مطبوعات کم تحرک ، نقش های بی شماری با بازیگران فیلم در فیلم هایی مانند " پارک ژوراسیک " و نمایش های تلویزیونی و یک نام واقعاً جالب (یونانی برای "پادشاه مارمولک ستمگر") فوق العاده محبوب است. فسیل ها و مدل های چشمگیر T. rex که روی دو پای عقب و دارای بازوی کوتاه دراز بازدیدکنندگان ایستاده اند ، همان چیزی است که کودکان و نوجوانان در هر سنی را در موزه هایی مانند موزه تاریخ طبیعی شیکاگو ، موزه تاریخ طبیعی شهر نیویورک و هیل سیتی ، جنوبی هیجان زده می کند. موزه تاریخ طبیعی بلک هیلز در داکوتا ، نام چند مورد را دارد. با داشتن بدنی متوسط ​​به طول 43 پا (اتوبوس معمولی مدرسه 45 فوت) و سر 5 پا که دندان های تیز برش دارد ، چهره ای دارد که به راحتی فراموش نمی شود. براساس ساختار استخوانی آن ، احتمالاً وزنی در حدود 7.5 تن داشته است (فیل های بزرگسالان آفریقایی به طور متوسط ​​حدود 6 تن) و علی رغم اندازه آن ، بسیاری از دیرینه شناسان معتقدند که می تواند به طور مؤثر پس از طعمه اجرا شود و مطمئناً از یک انسان فراتر رود.

 
 
 

Triceratops

Triceratops دایناسور ، آثار هنری

 

احتمالاً قابل تشخیص ترین فاجعه از همه دایناسورها Triceratops آمریکای شمالی (صورت سه شاخ) است که منقار شبیه طوطی و فرورفتگی بزرگی در پشت سر خود دارد. این ماده غذایی ملایم و با خوردن گیاه را با سه شاخ ترسناک به نظر می رساند که احتمالاً هم در معاشرت و هم برای نگه داشتن ظالمان گرسنه و متجاوزان گرسنه به کار می رفتند. این دایناسور از اواخر دوره کرتاسه (68-66 میلیون سال پیش) است ، و بزرگسالان بزرگ بودند - حدود 26 پا طول ، 10 فوت قد و 12 تن. این فسیل ایالتی داکوتای جنوبی و دایناسور رسمی وایومینگ است. این فیلم در فیلم هایی مانند "شب در موزه: راز آرامگاه" مورد توجه ویژه قرار گرفته است و بعداً برای تبلیغ این فیلم به عنوان یک فرد آزاد در وعده های غذایی فست فود برای بچه ها بطور چشمگیری کوچک شد. یک اتاق دایناسورها در هر موزه مکانی جالب برای دوستداران دایناسورها است و Triceratops در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در شهر نیویورک مورد توجه بسیاری قرار می گیرد - شواهدی از آسیب دیدگی ناشی از احتمال درگیری با یکی دیگر از Triceratops را در فسیل مشاهده می کنید. این موزه و در واشنگتن دی سی ، در موزه ملی تاریخ طبیعی موسسه اسمیتسونیان ، بچه ها در هر سنی هنوز نمی توانند منتظر بمانند هچر محبوب موزه ، نمونه مورد علاقه Triceratops را از سال 1905 به طور کامل و با جمعیت از آن لذت برد تا اینکه 90 سال از هم پاشید. سالها بعد به عنوان وعده غذایی T. rex نمایش داده می شود.

 
 
 

Velociraptor

Velociraptor
 

بیش از هر دایناسور دیگر ، Velociraptor می تواند محبوبیت خود را به دو فیلم سینمای بلوک: "پارک ژوراسیک" و "دنیای ژوراسیک" ردیابی کند ، که در آن این رپتور پر رنگ (اجداد پرندگان) توسط Deinonychus بسیار بزرگ تر به تصویر کشیده شده است. Velociraptor ، که در واقع به معنای "دزد سریع یا سریع" است ، اندازه کوچک (حدود 3 فوت قد و 6 فوت طول) ، باهوش تر از اکثر دایناسورها بود و یک دونده سریع روی دو پای عقب آن - تا 40 مایل در ساعت بود که بسیار عالی بود وقتی شکار نمی کرد فسیل هایی که در شمال چین یافت شده اند ، کویر گبی در مغولستان ، و روسیه که دندان های تیز و کشهای بلند و کشیده شکل دارند ، همیشه در موزه های دایناسورها مکث اضافی می کنند.

 
 
 

Stegosaurus

Stegosaurus
 

هیچ کس نمی داند که چرا Stegosaurus (که به "مارمولک سقفی" ترجمه می شود) دارای چنین صفحات مشخصی بود که به طور متوسط ​​2 فوت قد و 2 فوت عرض داشت ، اما این دایناسور ریز مغز را از نگه داشتن چنگال محکم در تصورات رایج حفظ نکرده است. . برخی بر این باورند که صفحات سنبله این دایناسور می توانست به رنگ روشن باشد و بتواند حرکت کند ، و سنبله های دم ممکن است بجای عمودی افقی باشد ، که این امر به جلوگیری از شکارچیان کمک می کند. این دایناسور به اندازه فیل از اواخر دوره ژوراسیک به لطف اولین بازی در فیلم های "Jurassic Park" ، پارک های موضوعی ، بازی ها ، اسباب بازی ها و کارتهای تجاری خود ، قلب بسیاری را به عنوان یک گیاه خوار مسالمت آمیز بدست آورد که دشت ها را در آن می پراند. اکنون آمریکای شمالی است.

05
از 10

اسپینوسوروس

اسپینوسوروس
 

یک فرد تازه وارد در نمودارهای محبوبیت دایناسورها ، Spinosaurus یا مارمولک ستون فقرات با اندازه وسیع آن (طول 59 فوت) و وزن احتمالی آن دو تن بیشتر از T. rex مشخص شد. این یک بادبان مرموز 5.5 پا در پشت خود است - یک فن باله مانند که هدف آن بسیار غنی است. از معدود فسیل های کشف شده در مصر و مراکش ، فرض بر این است که اسپینوسوروس عمدتا یک ساکن رودخانه ماهی بود و شاید یکی از اولین دایناسورها بود که می توانست شنا کند. اگرچه ، پاهای عقب محکم آن اعتقاد دارد که می تواند تا 15 مایل در ساعت حرکت کند.

 
 

باستان شناسی

باستان شناسی
 

آیا این یک پرنده ، یک دایناسور یا چیز دیگری بود؟ به هر صورت ، فسیل های برجسته و باستانی حفظ شده از Archeopteryx (به معنی "بال باستانی") از مشهورترین چنین آثار باستانی در جهان است. هیئت منصفه حتی اگر بال داشته باشد ، هنوز هم درباره این موضوع پرواز دارد یا نمی تواند پرواز کند یا اینکه بتواند پرواز کند ، و این ، همراه با پنجه های ترسناک و دندان های تیز و براق خود ، تخیل را به وجود می آورد. یکی از این فسیل ها که در آلمان پیدا شده است مورد علاقه مرکز دایناسور وایومینگ در ترموپولیس ، وایومینگ است.

07
از 10

Brachiosaurus

Brachiosaurus

 

مانند Velociraptor ، Brachiosaurus بیشتر مدیون محبوبیت فعلی خود به فیلم معروفش در فیلم "پارک ژوراسیک" در 1993 می باشد ، که به طور مکرر روی درختان بلند و مضراب بازیگر آریانا ریچاردز عطسه می کند ، اما این دایناسور بزرگ مانند زرافه ای به خودی خود جذاب بود. . بر اساس فسیل های یافت شده در الجزایر ، پرتغال ، تانزانیا و ایالات متحده (یوتا ، اوکلاهما ، وایومینگ و کلرادو) ، اعتقاد بر این است که یک برشیوسوروس بالغ می توانست بدن 82 پا و 30 پا داشته باشد. گردن و وزن 62 تن.

08
از 10

آلوزاروس

آلوزاروس
 

کوچکتر از Tyrannosaurus rex ، اما سریعتر و شرورتر با دندانهای دندانه دار ، Allosaurus شکارچی تمام هدف اواخر دوره ژوراسیک بود - و حتی ممکن است طعمه های خود را (از جمله ساروپودها و استگوزارها ) را در بسته ها شکار کند. بیشتر فسیلهای کشف شده از وایومینگ ، کلرادو و یوتا هستند اما در پرتغال ، سیبری و تانزانیا نیز یافت شده اند. بعد از کشف 46 مورد از آنها در معدن کولوراند-لوید یوتا ، این فسیل ایالتی یوتا شد.

 
 

آپاتوسوروس

آپاتوسوروس
 

آپاتوسوروس محبوبیت خود را مدیون این واقعیت است که در گذشته به کودکانی که کارتونهای "Flintstones" را تماشا می کردند ، به عنوان Brontosaurus شناخته می شد ، نامی از این دایناسورها بود. اندازه آن آن را در موزه تاریخ طبیعی شیکاگو و سایر موارد مورد علاقه قرار می دهد. آپاتوسوروس یا "مارمولک فریبنده" از تخمهایی که تا یک پایش پهن بود بیرون می آمد. اما این نگاه بی نظیر آنها در بزرگسالی است که یک شگفتی است ، زیرا احتمالاً به طول 70 تا 90 پا رشد کرده اند. گردن آن از بالای بدن پهن شده است که به آن کمک می کند تا روی شاخ و برگهای بلند بتراشد ، و هدف از دمیدن شلاق مانند آن ، به طول 50 پا ، حدس هر کسی است. فسیل ها در کلرادو ، اوکلاهما ، نیومکزیکو ، وایومینگ و یوتا کشف شده اند.

 
 

Dilophosaurus

Dilophosaurus

 

علیرغم آنچه در "پارک ژوراسیک" دیدید ، " دیلوفسوروس " سم تف نکرد. یک گردنبند نداشت و به اندازه یک گیرنده لابرادور نبود. با این حال ، این دایناسور حتی پس از یادگیری حقیقت در بین علاقه مندان به دایناسور محبوب است. دانشمندان پس از مطالعه فسیل های آمریکای شمالی و چین معتقدند که Dilophosaurus (که به معنای "مارمولک دو هلال" برای تزئین سر فانتزی آن است) حدود 20 فوت طول از سر تا دم داشت و حدود 1000 پوند وزن داشت. و با دهان پر از دندان های تیز ، تصور می شود که آنها جارو می شوند ، رژیم خود را با شکار حیوانات کوچک و ماهی ها تکمیل می کنند.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی