اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

10 فواید دانه و آب انار برای سلامتی

مهمترین فواید انار برای سلامتی:

1. سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

            به گفته مگی مون ، MS، RD، رئیس ارتباطات تغذیه POM Wonderful، آریل های انار سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل هستند. پلی فنول ها دسته ای از ترکیبات گیاهی زیست فعال با خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده برای مبارزه با مولکول های ناپایدار هستند که می توانند در طول زمان به سلول های شما آسیب وارد کنند. مون می گوید این مولکول های مضر رادیکال های آزاد نامیده می شوند.

            به طور خاص، آریل های انار حاوی آنتوسیانین ها هستند که نوعی فلاونوئید (یکی از دو دسته پلی فنل ها) هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنتوسیانین ها ممکن است با مجموعه ای از مزایای سلامتی بالقوه مانند کاهش فشار خون و کند کردن رشد سرطان مرتبط باشد . آنتوسیانین ها رنگ یاقوتی زیبا را به انار می دهند. و به طور معمول، هر چه رنگ میوه عمیق تر باشد ، حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است. بنابراین، جای تعجب نیست که انار قرمز تیره یک منبع غنی است.

            2. منبع خوبی از فیبر هستند.

              طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده ، آرل های انار در هر وعده، چهار گرم فیبر برای ما فراهم می کند . این تقریباً 15٪ از ارزش روزانه توصیه شده ما (DV) فیبر برای بزرگسالان در حدود نیم فنجان آریل است. به طور خاص، بیشتر فیبر موجود در انار فیبر نامحلول است.

              فیبر نامحلول به ما کمک می کند تا سیستم گوارش خود را سالم نگه داریم (و احساس خوبی داشته باشیم!) با حرکت دادن چیزها در دستگاه گوارش خود. این می تواند از سطوح پایدار قند خون حمایت کند و به سیری و سیری ما در زمان غذا کمک کند.

              3. ویتامین C را تامین می کنند.

                مون می‌گوید : انار در هر نصف فنجان منبع خوبی از ویتامین C است. این نصف فنجان حدود 9 میلی گرم (میلی گرم) ویتامین C را فراهم می کند که حدود 10٪ از DV ریز مغذی مهم برای بزرگسالان است.

                آگهی - ادامه مطلب را در زیر بخوانید

                بیشتر حیوانات می‌توانند ویتامین C خود را تولید کنند، اما انسان نمی‌تواند، و این باعث می‌شود که این ویتامین برای ما یک نیاز غذایی باشد. ویتامین C خود یک آنتی اکسیدان است که به عملکرد خوب سایر آنتی اکسیدان ها در بدن کمک می کند. این ویتامین نقش کلیدی در چندین فرآیند ضروری بدن مانند متابولیسم پروتئین، سنتز کلاژن و تولید انتقال دهنده های عصبی دارد. به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند و به جذب آهن غیر هم (که در منابع گیاهی آهن موجود است) کمک می کند.

                  یکی دیگر از فواید آنتی اکسیدان های موجود در انار مربوط به ورزش است. مون می‌گوید که آنها «ممکن است با محافظت از آن در برابر تجزیه در بدن، دسترسی زیستی اکسید نیتریک را افزایش دهند.»

                  اکسید نیتریک با ایجاد اتساع عروق یا گشاد شدن عروق خونی، جریان خون را در حین حرکت بهبود می بخشد. مون می گوید: «اکسید نیتریک به بدن شما کمک می کند تا اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود را در طول ورزش دریافت کند.

                  5. ممکن است به التهاب کمک کنند.

                    به گفته Kelsey Lorencz، RDN، مشاور تغذیه Fin vs Fin ، یکی دیگر از مزایای آنتی اکسیدان های موجود در انار و آب انار کاهش احتمال التهاب در بدن است. Lorencz می گوید: « مطالعات نشان داده اند که نوشیدن منظم آب انار می تواند نشانگرهای التهاب مانند اینترلوکین-6 و پروتئین واکنشی C را کاهش دهد.

                    التهاب مزمن پیش ساز چندین بیماری از جمله بیماری قلبی و دیابت است، بنابراین گنجاندن انواع غذاهای مغذی مانند انار و سایر میوه ها در رژیم غذایی ایده آل است. به خاطر داشته باشید که التهاب عوامل مختلفی به غیر از رژیم غذایی در حال بازی دارد، از جمله استرس، مصرف الکل، ورزش و شرایط خودایمنی.

                     

                    6. ممکن است به بهبود سلامت قلب کمک کنند.

                      از آنجایی که التهاب یک نشانگر رایج در بیماری قلبی است، منطقی است که انار با بهبود سلامت قلب مرتبط باشد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب انار ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

                      لورنس می‌گوید انار و آب انار ممکن است اثرات محافظتی برای مبتلایان به بیماری قلبی داشته باشند: «در یک کارآزمایی بالینی ، بیماران قلبی که روزانه یک فنجان آب انار می‌نوشیدند، در مقایسه با گروه دارونما، به‌طور قابل‌توجهی شدت، بروز و مدت درد قفسه سینه را کاهش دادند.» و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف میوه های سرشار از پلی فنل، از جمله انار، ممکن است در کنترل بیماری قلبی مفید باشد.

                       
                      7. پتاسیم را تامین می کنند.

                        مون می گوید : «آب انار منبع خوبی از پتاسیم است ، یک الکترولیت مهم برای عملکرد سالم عضلات. پتاسیم همچنین برای عملکرد سالم اعصاب و تنظیم ضربان قلب ضروری است.

                        این آب میوه تقریباً 533 میلی گرم پتاسیم در هر فنجان فراهم می کند، در حالی که آریل ها 205 میلی گرم پتاسیم در هر وعده نصف فنجان دارند.

                        8. ممکن است به بهبود سلامت کلیه کمک کنند.

                          سنگ‌های کلیه که مانند سنگ‌های کوچکی هستند که می‌توانند در کلیه‌های ما تشکیل شوند، در حدود 11 درصد از مردان و 6 درصد از زنان در ایالات متحده رخ می‌دهند، اگر درمان نشوند، می‌توانند باعث خون در ادرار، درد شدید و عوارض شدید کلیوی شوند.

                          آگهی - ادامه مطلب را در زیر بخوانید

                          یک مطالعه از انار به عنوان متحدی در پیشگیری و مدیریت سنگ کلیه به لطف فیتوفنول های رژیمی آنتی اکسیدانی حمایت می کند که برای جلوگیری از تشکیل سنگ موثر است.

                          9. آنها کربوهیدرات های پیچیده را ارائه می دهند.

                            علیرغم پیام های ترسناک اخیر در فرهنگ رژیم غذایی در مورد کربوهیدرات ها، کربوهیدرات ها یک گروه درشت مغذی هستند که ما در هر وعده غذایی و میان وعده به آن نیاز داریم. در واقع، ما به کربوهیدرات نیاز داریم که از حدود نیمی (یا بیشتر، بسته به نیازهای خاص شما) از دریافتی ما تامین شود. گنجاندن انار و آب انار در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها می‌تواند به ما در رفع نیازهای کربوهیدراتی کمک کند.

                            10. ممکن است به لذت خوردن اضافه کنند.

                              برخی مطالعات نشان می‌دهند که لذت خوردن، از جمله لذت بردن از تجربیات حسی غذا در حین غذا خوردن و آشپزی، ممکن است رفتارهای غذایی و تغذیه سالم را تقویت کند.

                              با رنگ جشن، بافت و طعم پویا، انارهای خوب ممکن است به افزایش تجربه حسی در فرآیند غذا خوردن و پختن کمک کنند.

                              مون می‌گوید: «آلیل‌های قرمز یاقوتی زیبا هر غذایی را خاص می‌سازد - از کاسه اسموتی صبحانه‌ام گرفته تا تمام غذاهای اصلی و کناره‌های تعطیلات». و او می گوید که آب انار در طول پخت و پز آنتی اکسیدان ها را حفظ می کند: «اگر دوست دارید آشپزی کنید، آب انار برای شما مناسب است. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار به اندازه کافی سفت هستند که تا دو ساعت روی اجاق گاز بجوشند.


                              آیا دانه های انار بهتر از آب میوه هستند؟

                              مانند بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات، آب انار به اندازه انار فیبر ندارد. فیبر همراه با ویتامین C میوه که هر دو از مواد مغذی ضروری هستند، در فرآیند آب‌گیری از بین می‌رود. اما اگر روش ترجیحی شما نوشیدن آب انار باشد، همچنان از تمام مزایای آنتی اکسیدان های انار، مواد مغذی کلیدی مانند پتاسیم و سایر فواید سلامتی بهره مند خواهید شد.

                              آیا مصرف انار عوارضی دارد؟

                              به گفته مون و لورنس، نکاتی وجود دارد که باید در مصرف انار رعایت کرد. مون می‌گوید: «مراقبانی که غذاهای جدید را به نوزادان معرفی می‌کنند باید به سطح رشد آنها و نوع غذاهایی که می‌توانند تحمل کنند، توجه داشته باشند.

                              همانطور که گفته شد، آب انار منبع خوبی از پتاسیم است. مون می‌گوید: "این یک چیز عالی برای افراد به طور کلی سالم است، اما برخی از افراد در صورتی که کلیه‌هایشان در تنظیم آن مشکل دارند، باید مراقب میزان مصرف خود باشند. موقعیت‌ها ممکن است بسته به افراد متفاوت باشد، بنابراین بهتر است در مورد هر سوالی با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود کار کنید."

                               

                              لورنس خاطرنشان می کند که خوردن انار یا نوشیدن آب انار به مقدار زیاد می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند اسهال شود، «احتمالاً به دلیل محتوای قند بالای انار». با توجه به این نکته، هر کسی که نیاز به آگاهی بیشتر از سطح قند خون دارد، مانند افراد مبتلا به دیابت، مطمئناً می تواند از انار لذت ببرد. با این حال، جفت کردن آریل یا آب میوه با یک منبع پروتئین و/یا چربی (مانند ماست) می تواند به ثبات قند خون کمک کند.

                               

                              نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
                              ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
                              تجدید کد امنیتی