اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

یکی را شنیدم از پیران مربی که مریدی نگارش یازدهم

یکی را شنیدم از پیران مربی که مریدی نگارش یازدهم

ابتدا متن داستان را یک بار می خوانیم و سپس به زبانی ساده و قابل فهم برای همه برمی گردانیم.

یکی از مرشدهای قدیمی را شنیدم که به شاگردی گفت: ای پسر، عقل انسان به یک روز خیلی وابسته است، اگر ده روز بودی، فرشته می مردی.

از گلستان سعدی
بازنویسی به زبان ساده و متن برگشتی:

از طرف یکی از بزرگان که شاگردان زیادی تربیت کرده بود، به یکی از شاگردانش گفت: پسر، تو بسیار وابسته به رزق و روزی و اجرت فرشتگان.

این داستان را می توان به روش های دیگری بازنویسی کرد که عبارتند از:

بازنویسی اول: ای پسر، اگر اینقدر به فکر کسب درآمد برای خودت بودی، به فکر روزی دهنده یا خدا بودی، الان در جایگاه فرشتگان بودی.

نقل دوم داستانی که از یک مرشد قدیمی شنیدم: اگر انسان وابستگی به رزق را جایگزین رزق کند، از نظر مقام و منزلت از فرشتگان بالاتر می رود.

بیان سوم: روزی من و یکی از دوستان عارفم نزد یکی از اساتید علم کلام بودیم و استاد در پاسخ به یکی از شاگردانش که نصیحت می کرد، گفت: انسان ها اغلب به نعمت های خداوند توجه می کنند، اگر به آنها توجه کنند. به نعمت های حق تعالی توجه بیشتری داشته باشید. اگر بخواهید به خدا نزدیک شوید، از فرشتگان پیشی خواهید گرفت.

من گسترش یک داستان را از بزرگان مربی شنیدم
مدتها پیش مرد جوانی زندگی می کرد که پدرش تاجر بود. این جوان ثروت زیادی را از پدرش به ارث برده بود و از این رو زندگی خوب و مرفهی داشت، اما همیشه کمبود یک چیز را در زندگی خود احساس می کرد.

او همیشه احساس می کرد که مردم احترامی را که او برای پدرش قائل بود به او نمی دهند، به همین دلیل به دنبال راه حل افتاد تا اینکه روزی در شهر نام پیرمردی را شنید که به مردم کمک می کند تا مشکلاتشان را حل کنند.

جوان به خانه پیرمرد آمد و مشکل خود را با او در میان گذاشت و پیرمرد به او گفت: فقط در مال زیاد مقام والایی خواهی یافت، در حالی که اگر به روزی دهنده توجه می کردی و به دستور او عمل می کردی. شما می توانستید موقعیت بسیار بالایی در زندگی پیدا کنید.

امیدوارم این بازنویسی و بسط داستانی که از یکی از بزرگان مربی که به همان مرید گفته بود شنیدم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت داشتن هر گونه مشکل یا سوال، لطفا از طریق بخش نظرات با ما تماس بگیرید.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی