اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

پروفایل اربعین 99 + متن های غمگین

پروفایل اربعین 99 + متن های غمگین

پروفایل اربعین 99 + متن های غمگین

مسلمانان چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش را که اربعین نامیده می شود ، به معنای چهلمین روز به زبان عربی ، گرامی می دارند. همه آنها در اطراف شهر کربلا و حرم امام حسین (ع) جمع می شوند و در سوگ و تأسف از جنگ ناعادلانه و بی رحمانه بین همرزمان وی و یزید بن معاویه ، که منجر به مرگ آن مردان پاک و اسارت خانواده های آنها شد ، ابراز تأسف می کنند.


این بزرگداشت هر ساله در اطراف شهر کربلا اتفاق می افتد. مسلمانان از شهرهای دیگر به کربلا راه می روند. آنها دسته دسته دور هم جمع می شوند تا نماز بخوانند ، و مخصوصاً برای عزاداری در شهادت امام حسین (ع).
این پیاده روی سخت است. حداقل سه روز و انرژی و زمان زیادی لازم است. بنابراین ، چرا مسلمانان این کار را می کنند؟ فلسفه پشت آن چیست؟


 

1. پیاده روی اربعین چیست؟

تاریخ پیاده روی اربعین به اولین بازدید کنندگان امام حسین (ع) پس از رحلت وی برمی گردد. در روز اربعین ، چهل روز پس از شهادت غم انگیز امام حسین (ع) ، فرزند ، خواهر امام و سایر اعضای وی امام (ع) خانواده و سایر شهدا به کربلا بازگشتند تا از مرگ عزیزشان ابراز تاسف کنند. آنهایی که علاوه بر قبرشان.


دیدار کننده بعدی آنها جابر بن عبدالله انصاری در سال 61 هجری بود. بازدید از حرم امام حسین (ع) در فرهنگ شیعه تا مدت کوتاهی پس از تبدیل شدن مرتضی انصاری به در فرهنگ شیعه یک سنت بود مرجع مذهبی (مرجع) مسلمانان شیعه ، . پس از آن برای چند سال کاهش یافت و دوباره احیا شد. برخی ارجاعات مذهبی دیگر (مرجع) این سنت را در میان پیروان خود زنده نگه می داشتند ، تا اینکه در دولت صدام حسین ، که اجرای همه سنت های مذهبی شیعه را به طور عمومی ممنوع کرد [1].


این سنت پس از سقوط صدام احیا شد و هنوز هم ادامه دارد.

2. چرا پیاده؟


بازدید از بقاع متبرکه و پیاده رفتن به زیارت چیز جدیدی نیست و متعلق به عصر ما نیست. این یک تاریخ طولانی است و آدم اولین سفر زیارتی خود را به مکه انجام داد [2]. این فقط در میان مسلمانان یک سنت نیست. این عمل در آیین ها و آیین های دیگر نیز انجام می شود. به عنوان مثال ، سزار با خدای خود عهد کرد اگر در نبرد با امپراتوری تخت جمشید (ایران) پیروز شود به زیارت گنبد سنگ ها برود. او نذر خود را پس از پیروزی ادا کرد [3].


زیارات بسیار مورد تحسین قرار می گیرند و عمل آنها به عنوان راهی برای نزدیکتر شدن به خدا توسط امام صادق (ع) تلقی می شود. بازدید از بقاع متبرکه دوازده امام (ع) حتی به ویژه حرم مطهر امام حسین (ع) مورد ستایش بیشتری قرار می گیرد. البته این خود امامزاده ها نیستند که از اهمیت و اهمیت برخوردارند ، بلکه افرادی هستند که در آنجا دفن شده اند. بنابراین ، وقتی شخصی به این زیارتگاه ها زیارت می کند ، این فرصت را پیدا می کند که بیشتر در مورد این شخصیتهای بزرگی که رضایت و ستایش خداوند را جلب کرده اند و به معنای واقعی کلمه مسلمان بودند ، بیشتر فکر کند. بنابراین ، در هر قدمی که یک سفر زیارتی به سمت مزار امامان (ع) به ویژه امام حسین (ع) برمی دارد ، او به منبع برکت معنوی نزدیک می شود و هزاران فضیلت را برای او به ارمغان می آورد و هزاران نفر را از بین می برد. از رذایل ذهن و روح او.

   

3. فلسفه پشت پیاده روی اربعین چیست؟


زیارت اربعین فقط یک پیاده روی طولانی نیست. در عوض ، این نوعی جنبش است که در آن زائران علی رغم حضور در جمع ، ارتباط خصوصی خود را با الله و امام حسین (ع) دارند که شکل جدیدی از وابستگی و انطباق غیرمادی الهی را پیدا می کند. تفکر در مورد اهداف و تاریخچه شهادت امام حسین (ع) ، بی عدالتی و بی رحمی تحمیل شده بر خانواده و فداکاری های پیروان باوفایش ، رشد و پیشرفت های فردی و اجتماعی بسیاری را به همراه دارد.


ملاقات با مسلمانان دیگر ، تبادل نظر و دوستی با مسلمانان کشورهای دیگر ، نتیجه اجتماعی دیگر این سفر زیارتی است. یکی می فهمد که آنها در ایمان خود تنها نیستند و در سراسر دنیا دوستانی دارند. ممکن است اختلافاتی داشته باشند اما در یک چیز مشترکند: اعتقاد به امام حسین (ع) و هدف درست او.


آخرین و مهمترین نکته برای ذکر این اجتماع بزرگ این است که نوعی آمادگی برای ظهور بزرگ امام مهدی (ع) ، منجی منتظر در میان مسلمانان است. زیارت اربعین برای آماده سازی ذهن و روح برای این واقعه بزرگ است. گفته می شود که امام مهدی (عج) وقتی ظهور می کند ، خود را فرزند حسین (ع) معرفی می کند [6] ، که شهرت وی از طریق زیارت اربعین به بسیاری از مردم رسیده است؛ یکی از مهمترین اجتماعات مذهبی در سراسر جهان ، با برآورد تعداد 40،000،000 نفر در آن شرکت می کند ، که اخبار آنها در سراسر جهان پخش می شود

 

زمان اربعین است: اوقات خوبی برای کسانی که در میانه راه خود هستند یا کسانی که در پیاده روی شرکت می کنند - پیوستن به زیارت اربعین - برای خواندن زیارت زیبای روز اربعین ، خدا بخواهد ، خطاب به امام بزرگوارمان (ع). مراحل را از اینجا با اشتیاق و با کمال میل تماشا می کنیم:

هزاران نفر در حال راه رفتن هستند و قلب من مشتاق است ، و من تعجب می کنم
چگونه می توانم بخشی از فضای داخلی باشم. (یک شعر)

 


خدا را شکر ، جوانان ما این مسیر را پیدا کرده اند: میلیون ها نفر از کشور ما ، از عراق و سایر کشورها ، در این مسیر حرکت می کنند. پیاده روی اربعین یکی از حوادث خارق العاده ای است که خدای متعال به ما عطا کرد و برای ما آفرید: این به یک آرم تبدیل شده است.
پیاده روی اربعین همیشه وجود داشت ، اما این حرکت بزرگ وجود نداشت: یک آرم باشکوه و زیبا از پیروان و دوستداران اهل بیت. ما این را نداشتیم. خدای متعال ما را برکت داد و این را به ما داد. باید سپاسگزار باشیم

 

اربعین آن گوشه است. طی چند سال گذشته پدیده ای بزرگ و بی سابقه رخ داده است و آن پیاده روی از نجف - یا شهرهای دورتر - به کربلا است. این حرکت ، حرکت عشق و ایمان است. ما از دور به آنها نگاه می کنیم و به کسانی که فرصت شرکت در زیارت را داشته اند غبطه می خوریم.
"با وجود دور بودن ، ما به یاد شما صحبت می کنیم ، در سفر معنوی فاصله ای نیست" (شعری از حافظ)

 

کسانی که با شرکت در این حرکت عشق و ایمان در این مسیر قدم گذاشته اند ، واقعاً یک عمل فداکارانه انجام می دهند. این یک مراسم بزرگ مذهبی است. "مقدسات خدا را نقض نکنید". این بدون شک یکی از مقدسات خداوند است. بهتر است کسانی مثل من - که از چنین حرکاتی محروم شده اند - بگویند: "کاش کنار شما بودیم تا بتوانیم به این موفقیت بزرگ دست پیدا کنیم!"
همانطور که گفتم ، این حرکت جنبش عشق و ایمان است ، جایی که هم ایمان قوی و اعتماد به نفس واقعی ، از اعماق قلب فرد در اعتقادات صحیح ، و هم عشق و مهربانی نقش محرک و تحریک کننده ای دارند.
ترکیبی از "عشق و ایمان" و "عقل و محبت" از ویژگی های منحصر به فرد مکتب اهل بیت ، "ترکیبی از عشق و ایمان ، منطق و عواطف" است.

مردم عراق با نهایت سخاوت و مهربانی به مردم در مسیر پیاده روی خدمت می کنند. این یک حرکت باشکوه ، معنادار و عمیق است و کسانی که می توانند آن را ایجاد کنند ، مطمئناً باید از فرصت استفاده از این رویداد استفاده کنند

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی