اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

هم خانواده منظور چیست

هم خانواده منظور چیست

هم خانواده کلمه منظور :

نظارت، منتظر، نظر، مناظره، ناظر، منظورات، انتظار.


در زبان فارسی، واژه "منظور" به معنای هدف، مراد و قصد استفاده می‌شود که از ریشه اصلی کلمه "نظر" به دست آمده است.

در اینجا درباره واژه "منظور" صحبت شده که به معنای هدف و مراد است و در فارسی برای اشاره به هدف و قصد و عرض استفاده می‌شود. برای استفاده بهینه از این واژه، می‌توان از جملاتی مانند "منظور از این عبارت چیست؟" یا "منظور از کار فلان فرد چه بود؟" استفاده کرد. همچنین، برای تنوع در استفاده از این واژه، می‌توان از مترادف‌های آن مانند "هدف، غایت، مقصود، مراد، قصد و غرض" نیز استفاده کرد.

 

در فرهنگ معین، واژه منظور به معنای "مراد" و "مقصود" شناخته شده است. همچنین، در لغت‌نامهٔ دهخدا، این واژه به معانی "دیده شده"، "نگریسته شده"، "در نظر آورده شده"، "پاس داشتن" و "رعایت کردن" ذکر شده است.


 

در فرهنگ عمید نیز واژه منظور به معانی؛ مورد نظر، هدف، در نظر گرفته شده، مقصود، قصد، نیت و دیده شده شناخته شده است. در فرهنگ واژه‌های فارسی سره به معانی چون؛ نگرش و فردید و در فرهنگ واژه‌های فارسی هوشیار به معانی چون؛ مقصود، دیده شده، مراد، مقبول‌پسند وارد شده و در تعریف واژه منظور توجه شده‌اند.


 

 

هم خانواده منظور  هم خانواده کلمه منظور  منور چیست  منظور یعنی چه  هم خانواده منظور چیست  هم خانواده ی منظور  خانواده منظور  هم خانواده مراد  همخانواده منظور  دو هم خانواده منظ

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی