- جمعه, ۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶ ق.ظ
پس کرایه چیست ؟
در خریدهای اینترنتی با ۲ روش کلی مواجه هستیم که اغلب، کاربران براساس شرایط خود یکی از این روشها را انتخاب کرده و مراحل خرید خود را تکمیل میکنند.
۱) پرداخت اینترنتی
در این روش، کاربر محصول خود را انتخاب میکند، هزینهی آن را مشاهده میکند، محصول را به سبد خرید خود اضافه میکند، پرداخت اینترنتی را انتخاب کرده و به درگاه بانک وصل میشود. سپس اگر کارت بانکی داشته باشد، اطلاعات آن را روی سیستم وارد میکند و اگر پرداخت موفقیتآمیز باشد، سفارش ثبت میشود و محصول طی چند روز کاری به دست کاربر میرسد.
۲) پرداخت در محل
در این روش پرداختی نیز کاربر محصول را انتخاب کرده، به سبد خرید خود اضافه میکند و با انتخاب شیوهی پرداخت در محل و اضافه کردن آدرس، سفارش خود را نهایی میکند و هنگامی که شرکت پست، مرسوله را در محل تحویل داد، هزینه را از کاربر دریافت میکند و به ارسال کننده میپردازد.
پرداخت در محل مزیتهای بسیاری را در اختیار کاربر قرار میدهد:
کاربر یا همان مشتری برای پرداخت هزینه نیاز ضروری به کارت اعتباری ندارد.
ریسک پرداختهای اینترنتی و کلاهبرداری از طریق اینترنت کاهش مییابد.
مشتری به فروشنده بیشتر اعتماد میکند.
مشتری برای پس دادن کالا با مشکلات زیادی مواجه نمیشود.
اما همانطور که مزیتهایی دارد، شامل برخی از معایب هم هست. البته معایب آن متوجه کاربر نمیشود، بلکه مربوط به هزینهها و ریسکهای فروشنده است. در واقع، چون کاربر هزینهای برای محصول پرداخت نمیکند، احتمال اینکه به هنگام دریافت کالا منصرف گردد. البته اگر فروشندهای از محصول خود اطمینان کافی داشته باشد، دیگر لازم نیست، نگران این موررد باشد.