اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

علائم و درمان هانتا ویروس هانتا ویروس چیست؟

علائم و درمان هانتا ویروس هانتا ویروس چیست؟

هانتا ویروس یک خانواده ویروس میباشد که به صورت عمده بوسیله جوندگان توسعه مییابد و میتواند سبب بیماریهای متعدد در مردم در سراسر عالم شود. عفونت با هر سیرتکامل ویروس هانتی می‌تواند سبب تولید بیماری هانتاویروس در اشخاص شود.

هانتا ویروس در مجموعه کشور ها ایالات متحده تحت عنوان ویروس \"دنیای تازه\" شناخته میگردد و ممکن میباشد سبب ساز سندرم ریوی هانتی ویروس (HPS) شود. ویروس های دیگر هانتا ویروس ، اضافه در اروپا و آسیا یافت می‌شوند و ممکن میباشد سبب سندرم همه هانتا ویروس (HFRS) شوند .

هر دسته سروتیپ هانتا ویروس دارنده یک سیرتکامل صاحب خانه جوندگان یگانه میباشد و از روش ویروس هواسازی گردیده که در ادرار ، مدفوع و بزاق ریخته می‌گردد و بوسیله نیش صاحبخانه آلوده و کثیف در اشخاص پخش می‌گردد. مهم ترین هانتی ویروس در آمریکا که قادر است سبب HPS شود ویروس Sin Nombre میباشد که به وسیله موش گوزن ها پخش شده‌است.

سندرم ریوی هانتا ویروس :

سندرم ریوی (Hantavirus (HPS یک عفونت ویروسی کم ولی مرگ آور میباشد. بوسیله موش  پخش میگردد. آن ها ویروس را در ادرار ، مدفوع و بزاق خویش ریخته اند. قطرات ریز با ویروس میتوانند وارد هوا شوند. در فیس تنفس هوای کثیف یا این که تماس با جوندگان یا این که ادرار یا این که مدفوع آن ، اشخاص می‌توانند بدین بیماری در گیر شوند.

علایم هانتا ویروس, نماد های هانتا ویروس

راههای انتقال هانتا ویروس

علائم و آرم های هانتا ویروس :

با دقت به تعداد مقداری از مورد ها HPS ، \"زمانه نهفتگی\" مشخص و معلوم وجود ندارد. با این اکنون ، بر پایه ی داده ها محدود ، به لحاظ می‌رسد که علائم ممکن میباشد فی مابین 1 تا 8 هفته بعد از قرار به دست آوردن در معرض ادرار نو ، مدفوع یا این که بزاق جونده های آلوده و کثیف تولید شود.

علائم نخستین :

علائم اول هانتا ویروس دربرگیرنده خستگی ، تب و دردهای عضلانی میباشد ، به خصوص در قسمتهای پهناور عضلانی مانند ران ، باسن ، پشت و بعضی وقت ها کتف ها این علائم جهانی میباشد.

همینطور ممکن میباشد سردرد ، سرگیجه ، لرز و اشتباهات شکمی مانند تهوع ، استفراغ ، اسهال و دل درد وجود داشته باشد. حدود نیمی از بیماران دچار به HPS این علائم را تجربه مینمایند.

علائم دیررس :

چهار تا 10 روز بعد از مرحله اول بیماری ، علائم دیررس HPS ظواهر می‌شود. اینها مشتمل بر سرفه و تنگی نفس میباشد ، با شم ، اینکه یک باند سفت در حوالی سینه و یک بالش بر روی فیس قراردارد که آرم ریه ها مملو از مایع میباشد.

آیا بیماری مرگ آور میباشد؟

آری ، هانتا ویروس می‌تواند مرگ آور باشد. این معیار مرگ و میر 38 درصد میباشد.

علایم هانتا ویروس, آرم های هانتا ویروس

علائم نخستین هانتا ویروس دربرگیرنده خستگی ، تب و دردهای عضلانی میباشد

تشخیص هانتا ویروس :

تشخیص هانتا ویروس در شخصی که تنها چندین روز به آن در گیر شده‌است مشقت بار میباشد ، چون علائم اول مانند تب ، درد ماهیچه ها و خستگی به راحتی با آنفولا‌نزا نادرست میگردند. ولی درصورتی که شخص در گیر تب و خستگی شود و سوابق مواجهه احتمالی  با جوندگان روستایی را داشته باشد ، یار و همدم با تنگی نفس ، احتمال هانتا ویروس داده می گردد. در شرایطی‌که شخص این علائم را تجربه نموده است ، می بایست سریعاً به دکتر مراجعه نماید و اطلاع دهد که در معرض جوندگان قرار داشته اند.

معالجه هانتا ویروس :

هیچ معالجه یا این که واکسن خاصی برای عفونت هانتاویروس نیست. با این هم اکنون ، ما می‌دانیم که در‌حالتی که اشخاص کثیف زود تشخیص داده شوند و نگهداری های طبابت را در یک سی سی یو اخذ نمایند ، ممکن میباشد بهبودی صورت پذیرد. برای یاری به بیماران در خلل شدید تنفسی در آی سی یو ، بیماران لوله گذاری گردیده و پایین معالجه با اکسیژن قرار می‌گیرند.

هرچه زودتر مریض ذیل نگهداری فوری قرار گیرد ، بهتر می‌شود. در‌حالتی که مریض در گیر بلاتکلیفی بی نقص شود ، کمتر احتمال دارااست معالجه مؤثر شود.

براین اساس ، در صورتی‌که در نزدیکی جوندگان بوده اید و علائم تب ، درد شدید ماهیچه‌ها و تنگی نفس شدید دارید ، سریعاً به پزشک معالج مراجعه نمایید. صد رد صدً به پزشک معالج خویش بگویید که در نزدیکی جوندگان بوده اید - این فرمان به دکتر شما هشدار میدهد که از نزدیک در ادامه بیماری جوندگان مانند HPS باشد.

علایم هانتا ویروس, آرم های هانتا ویروس

هیچ معالجه یا این که واکسن خاصی برای عفونت هانتاویروس نیست

راههای پیشگیری از هانتا ویروس :

تماس با جوندگان در منزل ، دفتر کار و... را از دربین ببرید یا این که به دست‌کم برسانید. در صورتی جوندگان دریابند که مکان شما مکان قابل قبولی برای حضور آن ها وجود ندارد ، احتمالاً کمتر با آنان در تماس خواهید بود. شکاف ها و سوراخ ها را در منزل یا این که گاراژ خویش ببندید. تله هایی را در باطن و حریم منزل خویش قرار دهید تا آلودگی جوندگان کاهش یابد.  

نتیجه ها پژوهش ها اخیر نشان میدهد که بخش اعظمی از اشخاص که به هانتا ویروس در گیر گردیده اند ، این بیماری را بعداز تماس مکرر با جوندگان و یا این که قطرات آن‌ها (ادرار،مدفوع و بزاق) در حوالی منزل یا این که دفتر کار تولید کردند. از طرف دیگر ، اکثری از بیماران که بیمار گردیده اند گزارش دادند که ابدا جوندگان یا این که قطراتی از جوندگان را ندیده اند. بدین ترتیب ، در صورتی‌که در محلی مشغول گذران زندگی هستید که از جوندگان حمل کننده معاش می نمایند ، عملکرد نمایید منزل ، دفتر کار و ... خویش را منزه نگه دارید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی