اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

طرز تهیه ترشی کلم سفید و قرمز

طرز تهیه ترشی کلم سفید و قرمز

ترشی کلم قرمز یکی از انواع محبوب ترشی ایرانی است که برخلاف سایر ترشی ها در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد
مواد لازم برای تهیه 1 لیوان کوچک
کلم قرمز 500 گرم
نصف قاشق غذاخوری نمک
سرکه قرمز کافی است
دستور ترشی کلم قرمز
مرحله اول

برای تهیه کلم قرمز رستوران ، ابتدا برگ های کلم قرمز را جدا کرده و خوب بشویید ، سپس آنها را در صافی قرار دهید تا آب اضافی آن تخلیه شود. بعد ، برگهای کلم قرمز را با یک دستمال تمیز کاملاً خشک کرده و به صورت نوارهای نازک برش دهید.
مرحله دوم

برای زیباتر شدن ترشی کلم قرمز بهتر است برگ های کلم قرمز را به صورت نوارهای نازک و یک سایز برش دهید. پس از آماده شدن کلم قرمز ، آن را در قابلمه مناسب ریخته و روی همه قسمتها نمک بپاشید.
سطح سوم

بعد از افزودن نمک ، کلم قرمز را با دست خوب مخلوط کنید تا نمک به تمام قسمتهای آن برسد ، سپس روی درب قابلمه سلفون بگذارید و بگذارید 30 دقیقه بماند تا خوب استراحت کند.
مرحله چهارم

در این مرحله ظرف شیشه ای مناسبی انتخاب می کنیم و کلم قرمز را بعد از 30 دقیقه درون ظرف شیشه ای می ریزیم و سرکه کافی اضافه می کنیم تا کلم قرمز به اندازه یک انگشت آن را بپوشاند.
مرحله پنجم

بعد از ریختن سرکه روی کلم ها ، یک کیسه فریزر را روی درب ظرف شیشه ای بگذارید و درب آن را ببندید تا هیچ هوایی وارد ظرف نشود. سپس ظرف را به مدت یک هفته در جای خشک و خنک قرار دهید تا ترشی آماده شود.
مرحله ششم

نکته مهم در مورد قرار دادن ترشی این است که باید از نور مستقیم خورشید دور باشد زیرا ممکن است ترشی خراب شود. بعد از یک هفته ترشی آماده است و می توانیم آن را در یخچال نگه داریم.
ترشی کلم قرمز فوری

ترشی کلم قرمز فوری
مرحله اول

برای تهیه ترشی کلم قرمز یک روزه ، ابتدا لکه های بنفش را به صورت نواری خرد کرده و پس از شستن ، آنها را در صافی قرار می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس سرکه را با مقداری آب درون قابلمه بریزید.
مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و شکر به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا شکر و نمک کاملا حل شود و مخلوط سرکه و آب به نقطه جوش برسد. وقتی به نقطه جوش رسید ، کلم قرمز را اضافه کنید.
سطح سوم

حالا حرارت زیر قابلمه را کم کنید و بگذارید کلم قرمز به مدت 10 دقیقه در مخلوط آب و سرکه بجوشد ، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا ترشی در دمای اتاق خنک شود.
مرحله چهارم

اگر می خواهید ترشی نرمتر شود می توانید آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید. ترشی که خنک شد ، آن را داخل شیشه های شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال قرار دهید. بعد از خنک شدن سرو کنید.
نکاتی برای تهیه ترشی کلم قرمز
طعم ترش کلم قرمز را متعادل کنید

اگر دوست دارید طعم ترش شما خیلی ترش و نرم نباشد ، می توانید مقداری شکر به ترشی اضافه کنید. توصیه می شود از یک قاشق خالی شکر استفاده کنید تا طعم مواد فوق صاف شود. شکر را کاملاً در سرکه حل کرده ، سپس روی کلم ها بریزید.
ظرف ترشی مناسب

از آنجا که سرکه موجود در ترشی ممکن است با مواد موجود در ظروف پلاستیکی واکنش نشان دهد ، بهتر است از این نوع ظرف برای ترشی استفاده نکنید. مطمئن ترین ظروف برای ترشی شیشه های شیشه ای است.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی