اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

دانلود پی دی اف فارسی ششم با جواب

پی دی اف فارسی ششم

پی دی اف فارسی شش

پروردگار مهربان را سپاس می گوییم که درپی استقرار  پایهی ششم ابتدایی، توانستیم با تکیه بر مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و نیز توجّه به چهارچوب برنامه ی درسی ملیّ به بازنگری محتوای درس فارسی بپردازیم و کار تهیه ،طرّاحی و سازماندهی ساختار و محتوای کتاب درسی و دیگر کارافزارهای آموزشی را به فرجام برسانیم.


امیدواریم آموزش این محتوا، سبب شکوفایی استعدادهای نوآموزان و آینده سازان ایران اسلامی و رشد و بهبود فرایند آموزش عمومی میهن عزیزمان شود.
زبان فارسی، جایگاه و اهمّیت بسیار ارجمندی دارد؛ چون از سویی هویت فرهنگی ما را سامان  میدهد و از دیگر سوی، درگاهِ رفتن به دنیای آموزش و یادگیری دیگر علوم و فضایل است.
درس فارسی ،پیام آور شکوه و جلالِ فکر و فرهنگ ایران اسلامی در طول روزگاران است؛  جوهرهی آثار حکیمان و فرزانگان پهنه ی علم و ادب فارسی، همواره از  سرچشمهی زلال معارف باورشناختی دین اسلام و بن مایه های فرهنگی، مایه ور است.
بزرگان و ستارگانِ درَخشان آسمان فرهنگ و ادب فارسی، همچون فردوسی، سعدی، مولوی، حافظ و ملاصدرا و ،...حکیمان الهی و  انسانهای فرهیخته و دین باوری  بودهاند که رگ رگِ وجودشان از آن  سرچشمهها، بارور و سیراب شده و به همین سبب است که آثار این ادیبان و عالمان، روایتگر معارف قرآنی و ظرایف حکمی زبان و ادبیات فارسی است. زبان فارسی، روح ملتّ و جانمایه ی وحدت آفرین ایرانیان در سراسر عالم است.
 برای اینکه آموزش محتوای کتاب فارسی پایه ی ششم به فراخور شأن و جایگاه درس فارسی و همسو با اصول و اهداف برنامه و انتظارات مولفّان، انجام گیرد، توجّه به نکات ذیل، ضروری است:
1    رویکرد عام تدوین و سازماندهی محتوا و تألیف کتاب، شکوفایی فطرت الهی با تکیه بر نگرش فرهنگی ــ تربیتی است.
2    رویکرد خاصّ آموزش محتوا بر مهارت آموزی یا آموزش  مهارتهای زبانی و فرازبانی، استوار است؛ به همین روی، همزمان به  مهارتهای خوانداری و نوشتاری و نیز مهارت های فرازبانی )تفکّر، نقد و تحلیل(  پرداختهایم.
3    بر پایه ی  برنامهی درسی فارسی،  جهتگیری زبان آموزی از اوّل دبستان تا  پایهی ششم، حرکتی از زبان به سوی ادبیات است؛ به همین دلیل است که در فارسی اوّل دبستان، همه چیز در خدمت آموزش و یادگیری نشانه های زبانی)الفبا( است. هرچه از پلکان زبان آموزی ،بالاتر می آییم به بار فرهنگی ــ ادبی آن افزوده می شود؛ یعنی در پایه ی اوّل، زبان، موضوع و هدف آموزش بوده است ولی در  پایههای بالاتر مثل ششم، زبان گذرگاهی است برای رفتن به دنیای معانی و مفاهیم ع

دانلود فایل

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی