اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

جواب صفحه ۲۶، ۲۷ درس سوم نگارش دوم

جواب صفحه ۲۶، ۲۷ درس سوم نگارش دوم

روزی روزگاری در جنگلی زیبا، خرس کوچکی به نام خروس کوچولو زندگی می کرد. خروس بارها شنیده بود که میکروب ها موجودات خطرناکی هستند، بنابراین تصمیم خود را گرفته بود تا با آنها مبارزه کند. او معتقد بود که با شکست دادن آنها، از خود و سایر حیوانات جنگل از آسیب محافظت می کند.

یک صبح خوب خروس جراتش را جمع کرد و برای یافتن و مقابله با این میکروب های خطرناک راهی سفر شد. وقتی در جنگل قدم می زد، متوجه یک چوب کوچک چوبی شد که روی زمین افتاده بود. خروس آن را برداشت و محکم گرفت و مطمئن بود که در نبرد پیش رو به سلاح او تبدیل خواهد شد.

خروس در ادامه راه خود به یک جوجه کوچولو برخورد کرد. جوجه مرغ با چشمان کنجکاو به خروس نگاه کرد و با خوشحالی جیغ زد. خروس که شیفته طبیعت بی گناه پرنده شده بود، تصمیم گرفت ماموریت خود را با موجود کوچک در میان بگذارد.

"من می خواهم با میکروب ها مبارزه کنم. آیا آنها را در اینجا دیده اید؟" خروس مشتاقانه از جوجه پرسید و منتظر پاسخ مثبت بود.

جوجه مرغ لحظه ای مکث کرد و به سوال خروس فکر کرد. با صدای ملایمی پاسخ داد: "دوست من به این سادگی ها نیست. می بینی، میکروب ها همه جا هستند، حتی آنهایی که ما نمی توانیم ببینیم. آنها هم مثل من و تو بخشی از طبیعت هستند."

خروس از پاسخ جوجه خوار مبهوت شد. او همیشه معتقد بود که میکروب ها دشمن هستند و حالا این پرنده کوچک به او می گفت که آنها بخشی از زندگی هستند. سردرگمی ذهنش را در حالی که اعتبار مأموریت خود را زیر سوال می برد، تیره کرد.

جوجه مرغ ادامه داد: "به جای مبارزه با میکروب ها، چرا سعی نمی کنید آنها را درک کنید؟ برخی از میکروب ها مضر هستند، اما بسیاری دیگر نقش مهمی در اکوسیستم دارند. آنها به تجزیه زباله ها، کمک به هضم و حتی محافظت از ما در برابر اکوسیستم کمک می کنند. باکتری‌های مضر. اگر یاد بگیریم با آنها همزیستی کنیم، ممکن است در جنگل خود هماهنگی پیدا کنیم."

خروس با دقت به حرف های جوجه گوش داد. ناگهان، دیدگاه او تغییر کرد و متوجه شد که شاید مبارزه با چیزی که کاملاً درک نمی‌کرد، بهترین رویکرد نبود. او از جوجه به خاطر روشنگری او تشکر کرد و تصمیم گرفت مأموریت جدیدی را آغاز کند: اطلاعات بیشتر در مورد میکروب ها و اهمیت آنها در جنگل.

از آن روز به بعد، خروس وقت خود را صرف تحقیق و شناخت میکروب ها کرد. او کشف کرد که همه میکروب ها مضر نیستند و نقش اساسی در حفظ یک اکوسیستم متعادل دارند. خروس دانش جدید خود را با حیوانات دیگر جنگل به اشتراک گذاشت و آگاهی در مورد اهمیت همزیستی را گسترش داد.

در پایان، تصمیم خروس به دنبال تفاهم به جای شرکت در نبرد، تأثیر عمیقی بر جامعه جنگل داشت. حیوانات ایده زندگی هماهنگ با میکروب ها را پذیرفتند و جنگل با تعادل و تنوع زیستی جدید شکوفا شد.

خروس کوچولو، زمانی خرسی مصمم به مبارزه با میکروب ها بود، به نمادی از خرد و روشنگری تبدیل شد. سفر او درس ارزشمندی به او آموخت - اینکه گاهی اوقات بهترین راه برای غلبه بر ترس و تصور نادرست از طریق دانش و درک است.


 

جواب صفحه ۲۶، ۲۷ درس سوم نگارش دوم

 

کلمه ها به ترتیب :عسل – طوری – تصمیم – میکروب – استراحت


 

 

 

جواب صفحه ۲۶، ۲۷ درس سوم نگارش دوم

  • کسی که سواد ندارد، بی سواد است.
  • کسی که هنر ندارد، … بی هنر … است.
  • کسی که … حوصله … ندارد، بی حوصله است.

جواب صفحه ۲۶، ۲۷ درس سوم نگارش دوم

  1. عسل غذای مقوی برای صبحانه است.
  2. زنبور ها برای تولید عسل نیاز به گل دارند.

 

5 سطر بعدی را از روی درس با خطر خوانا بنویس

روزی روزگاری در جنگلی انبوه، خرس جوانی به نام خرس زندگی می کرد. خرس به کنجکاوی و روحیه ماجراجویش معروف بود و همیشه به دنبال تجربیات جدید بود. با این حال، فقدان صبر او اغلب بر او تأثیر می گذاشت و باعث می شد که درس های ارزشمند را از دست بدهد.

یک روز آفتابی، هنگامی که خرس در جنگل قدم می زد، صدای حیوانات را شنید که در حال گفتگو بودند. او که مشتاق شرکت در آن بود، به آنها نزدیک شد و از آنها پرسید که درباره چه چیزی بحث می کنند. به نظر می رسید که حیوانات برای پاسخ دادن مردد بودند، اما در نهایت فیل کوچکی به نام فیل صحبت کرد.

فیل با لبخند سلام کرد: سلام خرس. "ما در مورد دنیای غیبی میکروب ها صحبت می کردیم. آیا تا به حال آنها را دیده اید؟"

خرس متحیر بود، زیرا هرگز چنین چیزی نشنیده بود. "میکروها؟ آنها چیست؟" او در حالی که ابروهایش را در هم کشید پرسید.

فیل با حوصله توضیح داد: "میکروها موجودات کوچکی هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. آنها در اطراف ما وجود دارند، گاهی اوقات باعث آسیب می شوند و گاهی اوقات مفید هستند. من فقط تجربیاتم را با آنها به اشتراک می گذاشتم."

خرس که کاملاً درک نمی کرد، ناامید شد. او به گفتگوی هیجان انگیزتری امیدوار بود. او که ناامید شده بود، ناگهان حیوانات را رها کرد و به سفر خود در جنگل ادامه داد.

وقتی خرس سرگردان بود، ذهنش همچنان درگیر صحبت از میکروب ها بود. او متعجب بود که چرا فیل آنها را اینقدر جالب می داند و چرا به نظر می رسد که اینقدر نگران آنها است. علیرغم عدم درک او، جرقه ای از کنجکاوی در درونش شعله ور شد. او تصمیم گرفت درباره این موجودات مرموز اطلاعات بیشتری کسب کند.

پس از یک سفر طولانی، خرس سرانجام به یک خلوت کوچک رسید و در آنجا گروهی از میکروب های زنده را پیدا کرد. هیجان زده بدون معطلی به آنها نزدیک شد. "سلام موجودات کوچولو!" او فریاد زد. "من اومدم باهات بجنگم!"

میکروب ها که از شوق خرس مبهوت شده بودند، با سردرگمی به یکدیگر نگاه کردند. یکی از آنها که یک باکتری دانا بود، بالاخره صحبت کرد. او توصیه کرد: "اگر می خواهی با ما بجنگی، خرس جوان، ابتدا باید پنجه هایت را بشوی."

خورس که قادر به درک کلمات این باکتری نبود، ناامیدتر شد. او انتظار یک نبرد هیجان انگیز را داشت، نه یک سخنرانی در مورد بهداشت شخصی. او با احساس ناامیدی و آزار، تصمیم گرفت میکروب ها را پشت سر بگذارد.

وقتی خرس به سرعت دور می‌شد، نمی‌توانست ناامیدی خود را از خود دور کند. او به یک ماجراجویی هیجان انگیز امیدوار بود، اما در عوض، با سردرگمی و توصیه های ناخواسته مواجه شده بود. او این سوال را مطرح کرد که چرا به نظر می رسد همه به جز او دنیای نامرئی میکروب ها را درک می کنند.

خرس که در افکارش گم شده بود متوجه مناظر زیبای اطرافش نشد. رنگ های پر جنب و جوش جنگل، خش خش تسکین دهنده برگ ها و آواز آهنگین پرندگان مورد توجه قرار نگرفت.

ناگهان خرس روی ریشه درختی لغزید و او را از خشم غم انگیزش بیرون کرد. در حالی که روی کف جنگل نشسته بود و از زانوی خراشیده‌اش پرستاری می‌کرد، متوجه خطای راهش شد. او خیلی عجول و بی حوصله بود و هرگز به خود فرصتی برای یادگیری و رشد نمی داد.

خرس با تواضع تازه ای که پیدا کرده بود تصمیم گرفت به پاکی بازگردد و به پند و اندرز این باکتری دانا گوش فرا دهد. او اکنون می‌فهمید که دانش تنها از طریق عمل به دست نمی‌آید، بلکه از طریق صبر و درک نیز به دست می‌آید.

هنگامی که خرس پنجه های خود را می شست، از سادگی این عمل شگفت زده شد. این یک ژست کوچک بود، اما اولین قدم برای یادگیری و تعامل با دنیای اطرافش بود. خرس با حس کنجکاوی و تمایل به گوش دادن، وارد ماجراجویی جدیدی شد - سفری برای درک و کشف خود.

خرس، خرس جوان، در پایان، درس ارزشمندی در مورد اهمیت صبر و گوش دادن آموخت. اشتیاق او برای شرکت در نبردها و بی حوصلگی او برای درک دنیای غیبی میکروب ها او را به بیراهه کشاند. با این حال، او از طریق تجربیات خود متوجه شد که دانش و رشد واقعی زمانی حاصل می شود که فرد صبر را در آغوش گرفته و برای شنیدن و درک وقت بگذارد. از آن روز به بعد، خرس راه جدیدی را در پیش گرفت، راهی که او را به درک عمیق تری از جهان و خودش می رساند.

 

۲- درس را بخوان، کتابت را ببند و کلمه هایی را که به یادت مانده، بنویس.

میکروب، خرس کوچولو، دست های کثیفش، عسل، بیمار، ناراحت، استراحت، صبح و بجنگم.

 

۳- مانند نمونه، دسته بندی کن.

  • خوش حال – خواستم – موز – خواب – وزیر – موش – وفادار – سرو – خوانا – گروهی – مورچه – روشن
  • خواندن :‌
  • خواستم – خواب – خوانا
  • نوشتن :‌
  • وزیر – وفادار – سرو
  • ابرو :
  • موش – گروهی – مورچه
  • درو :
  • خوش حال – موز – روشن

4.

۴- ادامه‌ی داستان زیر را به دلخواه بنویس.

یک روز سعید و امیر به مغازه ای رفتند و یک ظرف ماست خریدند. وقتی به خانه بر می گشتند، ناگهان ظرف ماست از دست امیر افتاد و همه‌ی ماست روی زمین ریخت،

یک روز آفتابی و زیبا، سعید و امیر با هم به مغازه های نزدیکی خانه رفتند. هدف این سفر کوتاه، خرید یک ظرف ماست تازه و خوشمزه بود. امیر با هیجان وارد شد و به قسمت لبنیات رفت. او یک ظرف پر از ماست را برداشت کرد و به سعید نشان داد.

سعید با لبخندی برلب، ظرف را به دقت مشاهده کنید. ماست درخشان و با رنگ آبی-سفیدی بسیار خوشنما به نظر می‌رسید. او همچنین بوی خوشمزه‌ای داشت که آدم را به سمت خودش جذب می‌کند. بدون نگرانی، تصمیم گرفتند که این ظرف ماست را خریداری کنند.

پس از پرداخت هزینه و دریافت اجازه از صاحب مغازه، آنها با خوشحالی و خیال راحت به سمت خانه قدم زدند. در حالی که به طرز شگفت انگیزی با ماست بازی می‌کردند و بین خنده و شادی سفر به دهانشان می‌بردند، ظرف ماست از دست امیر لیز خورد و بر روی زمین ریخت.

امیر و سعید به شگفتی به هم نگاه کردند. ماست شیرین و خوشمزه آنها، همه راه روی زمین ریخته بود. این حادثه غم‌انگیز برای آنها بود، زیرا تمام لذت ماست تازه را از دست داده بودند.

امیر نگران شده به سعید نزدیک شد و با ناراحتی در صدایش گفت: "حالا باید چکار کنیم؟"

سعید، با قدرت و اطمینان در صدایش پاسخ داد: «بیا به مادر بگویم و از کمک بگیریم».

دوستان عزیزمان به خانه برگشتند و با ناراحتی این ماجرا را برای مادرشان تعریف کردند. مادر، با مهربانی و صدای آرام، به آنها گفتند: «اشکالی ندارد، فقط قول بدهید از این به بعد حواستان را بیشتر جمع کنید، حالا تا من زمین را تمیز کنید می‌کنم و دوباره یک ماست تازه بخرید».

امیر و سعید با آرامشی که از حمایت مادرشان به دست می‌آمد، مطمئن شدند که این حادثه تلخ فقط یک اتفاق کوچک در زندگیشان بود و قابل ترمیم است. با انرژی و شادی دوباره به آنها مغازه رفتند و ظرف ماست تازه را خریدند.

این روز برای سعید و امیر به یادماندنی شد. آنها با تجربه‌های جدید در مورد همدلی و حمایت از هم در مواجهه با مشکلات روبرو بودند. همچنین، آنها فهمیدند که اشتباه کردن طبیعی است و چیز مهمی، پذیرفتن این اشتباه و آموختن از آن است.

با این تجربه، سعید و امیر به رشد درونی خود ادامه دادند و به شدت متعهد شدند به حفظ و نگهداری مسئولیت‌های خود در زندگی. آنها به همدیگر و به خانواده‌هایشان احترام بگذارند و همیشه به یاد داشته باشند که مشکلات و اشتباهات قابل حل هستند و با همت و همبستگی قابل درک و رفع می‌شوند.

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی