اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

برطرف کردن لکنت زبان با دعا

 

 
لکنت ناگهانی گویش معمولاً بعداز یک واقعه ترسناک بوجود میاید و اکثر اوقات یک پدیده مرتبط با روزگار کودکی میباشد هرچند قابلیت داراست در بزرگسالان نیز حادثه بیافتد.

لکنت گویش چه میباشد؟
یکی‌از معمول ترین نقص‌ های تکلمی که از عصر کودکی آغاز می شود لکنت لهجه میباشد.
لکنت گویش خلل در نحوهی عادی کلام بیان کردن میباشد و قادر است صورت های مختلفی داشته باشد. به طورمثال ، بعضا اشخاص تعدادی سخن اولیه کلمه را تکرار می‌نمایند و یا این که آن را میکشند. برخی اوقات هم توقف بی نقص کلام و یا این که حذف تلفظ یک کلمه و واژه را دربرگیرنده می‌شود. برخی هم کلام خویش را با صداهای نامتعارف انقطاع می‌نمایند. لکنت ناگهانی گویش معمولاً بعد از یک اتفاق ترسناک بوجود میاید و اکثر اوقات یک پدیده مرتبط با زمانه کودکی میباشد هرچند قابلیت دارااست در بزرگسالان نیز حادثه بیافتد.


دعاهایی برای رفع لکنت گویش خردسال ها
امام درست گو علیه السلام می‌فرماید اگر می خواهید از لکنت گویش پیش‌گیری و یا این که آن را معالجه نمائید و رویش طفل چه از دید قدی و چه از لحاظ بلوغ جنسی و فکری مطلوب باشد، تا قبلی از 2 سالگی به فرزندتان روزمره یک قاشق آب انار شیرین بدهید. همینطور امام صادقعلیه السلام و امام علی علیه السلامفرموده اند با این عمل هم بچه زود به زمان شبابی می‌رسد ، هم پرورش قدی خردسال ها مناسب می گردد و هم زبانش سریع گشوده می‌شود. همچنین تناول کردن روزمره یک استکان آب انار برای اشخاص بزرگسالی که مبتلا لکنت لهجه می باشند، موءثر میباشد.
 

 

سوره اسرا برای معالجه لکنت لهجه
در شرایطی که کودکی دیر به حرف آمد یا این که لکنت گویش داشت سوره اسرا را با مشک و زعفران نوشته و در آب انداخته و آب را به بچه بخورانید؛ انشاالله زبانش باز می گردد.

دعایی کارآزموده برای رفع لکنت گویش
در شرایطی که کسی زبانش گیر و گرفتگی داشته باشد آیه پایین  بنویسید به مشک و زعفران و بر راز بندد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم
الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ
و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

 

دعایی برای برطرف شدن لکنت زبان
جهت گشوده شدن لهجه و رفع لکنت، دعای لکنت گویش تحت را بنویسند و بر گردن طفل آویزند؛ انشاءالله زبانش گشوده شود.

 

ما لکم لا تنطقون اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقراء و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم لا یتکلمون الا من اذن له الرحمن و قال صوابا انطلقنا الله الذی انطق کل شیء ففهمناها سلیمان.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی