اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

آیا سوماتریپتان در دوران بارداری بی خطر است؟

 آیا سوماتریپتان در دوران بارداری بی خطر است؟

سوماتریپتان (نام تجاری - Imitrex) یک آگونیست گیرنده سروتونین است که برای درمان میگرن استفاده می شود. سوماتریپتان همچنین با نام تجاری Imigran، Migraitan، and Boots Migraine Relief 50 میلی گرم قرص شناخته می شود. این می تواند باعث ترشح سروتونین شود - انتقال دهنده عصبی که التهاب و انقباض رگهای خونی را در صورت حمله میگرن کاهش می دهد. برای درمان میگرن حاد با یا بدون هاله استفاده می شود.

 

آیا Imitrex در دوران بارداری بی خطر است؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) Imitrex را به عنوان داروی "گروه بارداری C" طبقه بندی کرد. مطالعات انجام شده بر روی موش و خرگوش ناهنجاریهای جنین ، جنین و مرگ و میر توله سگها را مشاهده می کند. و مطالعات کافی کنترل شده کافی بر روی زنان باردار برای تعیین اثرات آن وجود ندارد. از این رو FDA استفاده از Imitrex را فقط در مواردی که نتوانند گزینه های ایمن تر کار کنند یا مزایای بالقوه آنها بیشتر از خطرات است پیشنهاد می کند (2) .

این دارو فقط باید در مواردی استفاده شود که تشخیص واضح سردرد میگرنی وجود داشته باشد. این دارو نباید به عنوان درمان پیشگیری از حملات میگرن یا درمان سردرد خوشه ای استفاده شود (3) .

مطالعات استفاده از Imitrex در دوران بارداری

داده های موجود از طریق ثبت حاملگی با حمایت تولید کننده و چند گذشته نگر و مطالعات مشاهده ای آینده نگر در مورد اثرات سوماتریپتان بیان می کند که خطر بدشکلی بیش از خطر پایه در جمعیت عمومی نیست (4) .

مطالعه دیگری که با استفاده از دفتر ثبت تولد پزشکی سوئد انجام شد ، نشان داد که خطر ناهنجاری های جنین در زنانی که در اوایل بارداری خود از سوماتریپتان استفاده می کنند ، به طور قابل توجهی زیاد نیست. اما این مطالعه افزایش متوسط ​​در تولدهای زودرس و وزن کم در نوزادان را رد نمی کند (5) .

استامینوفن به دلیل ایمنی ثابت شده معمولاً در دوران بارداری تجویز می شود. اگر این به شما کمک نمی کند ، پزشک ممکن است سوماتریپتان را تجویز کند.

آیا مصرف سوماتریپتان در دوران بارداری احتمال سقط را افزایش می دهد؟

داده های موجود از طریق ثبت بارداری برای سوماتریپتان بیان می کند که سقط خود به خودی رایج ترین عارضه جانبی است. با این حال، دکتر شما ممکن است دارو در دوران بارداری تجویز اگر آنها بدانند که لازم (6) .

عوارض جانبی Imitrex در دوران بارداری چیست؟

Imitrex ممکن است دارای عوارض جانبی زیر باشد (7) .

  • ایسکمی میوکارد (کمبود خونرسانی به عضلات قلب)
  • آریتمی
  • سینه ، گلو ، گردن ، گرفتگی فک و درد
  • دارو بیش از حد از سردرد استفاده می کند
  • سندرم سروتونین (دمای بدن بالا ، تحریک ، لرزش ، تعریق ، مردمک گشاد)
  • افزایش فشار خون
  • واکنش های حساسیت بیش از حد
  • تشنج

چگونه حملات میگرنی را در دوران بارداری مدیریت کنیم؟

فراوانی میگرن در دوران بارداری تمایل دارد در طول بارداری ، به ویژه در سه ماهه دوم و سوم کاهش یابد. در صورت تشخیص میگرن ، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کرده و داروی تجویز شده را مصرف کنید. با این حال ، برخی از روش های غیر پزشکی برای جلوگیری از عود حملات میگرن وجود دارد 

  • استرس می تواند یک عامل محرک برای حملات میگرن باشد ، بنابراین روش های آرام سازی را امتحان کنید و ذهن آگاهی را تمرین کنید.
  • از فعالیت ها و غذاهایی که می توانند میگرن شما را تحریک کنند خودداری کنید.

با افزایش مصرف مایعات و استراحت کافی می توان سردردهای خفیف را درمان کرد. اما اگر میگرن تشخیص داده شده است ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و درمان مناسب را انجام دهید.

آیا برای درمان میگرن در دوران بارداری از Imitrex استفاده کرده اید؟ با ارائه نظر در بخش زیر ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 

این پست فقط جهت اطلاع رسانی است و جایگزینی برای مشاوره پزشک نیست. بدون صحبت با پزشک خود از هیچ دارویی استفاده نکنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی