اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

۴ خرداد روز دزفول، روز مقاومت و پایداری 99

 ۴ خرداد روز دزفول، روز مقاومت و پایداری

 ۴ خرداد روز دزفول، روز مقاومت و پایداری

در شرایطی‌که مقاومت مردم دزفول نبود، خوزستان سقوط می‌کرد

چهارم خرداد ماه سالروز مقاومت مردم قهرمان دزفول در قبال موشک باران عراق در طول دفاع مقدس، موجب شد این مورخ به اسم روز ملی مقاومت و پایداری در روز‌نگار تثبیت شود.

علت این نامگذاری مقاومت مردم این شهر در قبال موشک باران رژیم بعثی عراق در حین پیکار کشور ایران و عراق بوده میباشد. این شهر در زمانه پیکار بارها آیتم هجوم و موشک‌باران رژیم عراق بود تا آنجا که آن را با اسم شهر موشک‌ها حافظه کرده‌اند.

چهارم خرداد ماه سالروز مقاومت مردم قهرمان دزفول در قبال موشک باران عراق در حین دفاع مقدس

مردم شهید پرور دزفول مقطع هشت سال دفاع مقدس با وجود اصابت موشک بر شهر، هم زمان قسمت های تخریب گردیده را تجدید بنا می کردند و عزم رژیم بعثی در خالی کردن شهر و درهم کوبیدن آن را به یک کدام از آرزوهای دست نیافتنی متجاوزان مبدل کردند.در‌این دوران باوجود موج تبلیغی و تهدید ها گسترده رژیم بعث عراق و بلندگوهای شبانه روزی حامیان آنها، اهل یک محل دزفول هیچوقت تسلیم ‌نشدند

همینطور ابتدا نزاع کشور‌ایران و عراق دزفول بیش تر از ۲۰۰ توشه موشک‌باران و ۲۰ هزار توشه گلوله‌باران شد. مردم دزفول با وجود موشک‌باران سیل آسا همچنان مقاومت می‌کردند و نماز آدینه دزفول هر هفته با حضور مردم و رزمندگان اقامه میشد. شهرستان دزفول در روزگار نبرد هفت هزار کشته، زخمی و مفقودالاثر داشت که از این تعداد، دو هزار و ۶۰۰ نفر کشته‌های پیکار بودند.

معاند بعثی ۲ لشکر از ۶ لشکری که برای حمله به خاک میهنمان مهیا کرده بود، سروان فتح دزفول کرد تا خوزستان را بدور بزند و درنهایت این استان را به تصرف خویش درآورد و درصورتی که مقاومت مردم دزفول نبود، خوزستان سقوط می‌کرد، عملیات فتح المبین وجود نداشت و پیشگفتار رها سازی خرمشهر مهیا نمیشد.

دزفول دژمقاومت در زمان دفاع مقدس بود

بلد الصواریخ یا این که شهر موشک‎ها عنوانی بود که عراقی‎ها در حین مبارزه تحمیلی به شهر مقاوم و شهید پرور دزفول داده بودند این شهر که مظهر مقاومت مردم در مقابل هجوم ها موشکی عراق اسم گرفت در سال ۱۳۶۵ از طرف ایران با لحاظ سنجی از مردم کشور ایران تحت عنوان شهر مثال معرفی شوید و لوح زرین آن به وسیله دولت در یک کدام از میادین آن نصب شد .

اظهار نظریات:

سید روح‌الله خمینی در روزهای موشک‌باران این شهر و هم‌زمان با مقاومت مردم تأکید کرد: دزفولی‌ها آیین خویش را به اسلام ادا کردند.

هاشمی رفسنجانی: دزفول دژمقاومت در زمان دفاع مقدس بود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی