اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

دانستنی ها در مورد جشن نوسره 5 بهمن

 

 

مقدمه

جشن به جشنهایی ملی و مردمی است که ریشه های تاریخی از دوران باستان تا به امروز است. برخی از این جشن ها و بیشتر زنده هستند.

جشن زنده جشنهایی اشاره دارد که بنا به سنت تاریخی در میان مردم رایج است (مانند جشن). جشنهای فراموششده به جشنهایی اشاره دارد که با توجه به سنت رویداد نیست (مانند جشن بهاربد) اما ممکن است کوششهایی برای احیای برخی از آنها رواج داشته باشد.

 

برخی از ویژگی های عمومی جشن های جنسی
بررسی جشن ها و زمان برگزاری آنها نشان دهنده ویژگی های مشترک در میان همه آنها. برای اولین بار تقریبا همه در رابطه با پدیده های طبیعی و کیهانی و تغییر آب و هوا هستند و به همین دلیل آن را تلاش شده است تا زمان برگزاری آنها هر چه بیشتر با تقویم طبیعی منطبق است.

 

دوم تقریبا هیچ یک از جشن های ایرانی است که برگرفته از دستورات دینی نیست. با همیشه پیروان ادیان مختلف تلاش کرده اند که برخی از آنها را در یک مراسم مذهبی معرفی می شود ... اما نمی تواند آنها را متعلق به هیچ دین او گفت:.

 

ویژگی سوم از جشن های ایرانی رویدادها و مراسم در این است که با سرور و شادی همراه هستند و غم و اندوه و اشک در آنها جایی ندارد. و چهارم از ویژگی های جشن و مراسم در احترام و پاسداشت همه مظاهر طبیعت. در هر آداب و رسوم اثری از خشونت و بدرفتاری نسبت به گیاهان و حیوانات دیده نشده است. اما حتی با آیینهایی همراه است که برای ایجاد انگیزه در پاکیزگی و حفاظت از محیط زیست برگزار خواهد شد.

 

پنجمین ویژگی های عمومی جشن در گستردگی این مراسم است. ایران, جشن ها و آیین های میهن پرستانه خود را در راه یکپارچه و با همبستگی و همزیستی در مورد برگزار کرده است و تفاوت های قومی و مذهبی و زبانی و بازدارنده این یگانگی نمیدانستهاند.

 

جشن نوسره چیست ؟
"جشن نوسره" در ۵ روز قبل از جشن بزرگ سده برگزار خواهد شد. ایرانیان با جشن خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشن بزرگ سده آماده می کردند.

 

از آداب و رسوم جشن نوسره بر پایی آتش و خواندن نیایش و دعا در درگاه حق است که در روایت آمده است که با برگزاری این مراسم بزرگان مذهبی و مسئولان با برنامه ریزی و آماده سازی برای جشن سده را هر چه با شکوه برگزار می شود آن را برای یک روز.

 

در روز پنجم هر ماه به سپندارمذ در این مراسم از ایران باستان است که (به مناسبت سبزکنندگان زمین و زمین سبز) در سفارش به ستایش و بزرگداشت این روز ماه به مناسبت گرامیداشت زنان اختصاص داده اند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی