اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

۸ فروردین 99 روز جهانی تئاتر 27 March

در سال 1962 میلادی برای اول توشه انیستیتوی جهانی بازی زنده (آی تی آی) در \'هلسینکی\' فنلاند برنامه ای را برای تکریم روز جهانی نمایش زنده ارائه بخشید. این طرح در نهمی کنگره جهانی (آی تی آی) در شهر \'وین\' پایتخت اتریش با توصیه \'آروی کی او ما\' (Arvi Kivimaa) مدیریت آن عصر (آی تی آتی) به طور قانونی گزینه قبول کلیه اعضای این انیستیتوی جهانی قرار گرفت و تحت عنوان یک طرح سالیانه و جهانی به ثبت رسید.


از آن مورخ تاکنون، کلیه ساله در مورخ بیست و هفتم مارس میلادی برابر با هفتم فروددین ماه ماه هجری خورشیدی، مراکز ملی انیستیتوی جهانی نمایش زنده (آی تی آی) که متشکل از بیش تر از 100 عضو می باشند با برگزاری مراسم مختلفی، این روز را گرامی می دارا‌هستند و متناسب با داشته های آیینی و نمایشی خویش جشن و پای کوبی هایی را برای معرفی و دعوت مخاطبان به دیدن اکران های صحنه ای و می دانی برگزار می کنند.

 ۸ فروردین 99 روز جهانی تئاتر 27 March
انیستیتو جهانی نمایش زنده (آی تی آی) برای اولیه توشه در سال 1948 از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) و با حضور تعدادی از فعالان، صاحبنظران و کارشناسان هنر اکران عالم تاسیس شد و تحت عنوان یک موسسه غیردولتی فعال در موضوع هنرهای نمایشی به طور مشورتی و انجام کار های مشترک از طرف نهادهای مربوط به \'یونسکو\' با انگیزه توسعه و گسترش و توسعه و گسترش نمایش زنده تحت عنوان زبانی جهانی برای انتقال مفاهیم مشترک انسانی در دنیا کار خویش را ابتدا کرد.


مهم‌ترین هدف ها (آی تی آی) که در واقعیت سنگ بنای شکل گیری این تشکل جهانی بود بر مواقعی زیرا \'اعتلای مبادلات دربین ‏المللی علم و کار در منطقه هنرهای نمایشی\'، \'برانگیختن نیروی خلاقیت و همکاری در بین دست ‏اندرکاران نمایش زنده\'، \'با خبر ‏سازی افکار همگانی از لزوم به اکانت‏ آوردن آفرینندگی هنری در قلمرو گسترش\'، \'تعمیق درک مشترک برای تحکیم صلح فی مابین ملت ها\' و \'پیوستن به دفاع از هدف ها یونسکو تحت عنوان یک سازمان جهانی\' پایدار بود.


برای تحقق این هدف ها کلان و وصال جامعه جهانی به‌این خواست های بشر از صمیم قلب سالانه انجمن های ملی (آی تی آی) در سراسر عالم ضمن اعلام برنامه های خویش به (آی تی آی) جهانی، برنامه های خاصی را برای معرفی هنرنمایش به عموم مخاطبان تحت عنوان حامیان و سرمایه های اصلی بازی زنده هر کشور برگزار می کنند.

 

 

 

در همین راستا، سالانه یکی از شخصیت های پهناور هنر نمایش زنده و یا این که اشخاصی که به واسطه اسم بزرگشان در همه شاخه های فرهنگی و هنری تاثیرگذار می باشند، متنی را تحت عنوان پیام روز جهانی نمایش زنده بر طبق تکریم ها و پنداشت های هنری و انتظاراتی که آن ها از هنر اکران در سال پیش رو دارا‌هستند را به حرفه تحریر در می‌آورند و در چنگ (آی تی آی) قرار میدهند.


این مرکز نیز پیام سال تئاتری را به تمام مراکز عضو می فرستد و این پیام پیش از انجام هر طرحی برای حاضران تلاوت می‌گردد و در بیشتراز یکصد رسانه دیداری، شنیداری و مکتوب دربین المللی منتشر میگردد تا عموم طرف داران و فعالان این هنر، عملکرد خویش را برای تحقق آن شعار در اکران های تولیدی خویش به کار مارک.


اول پیام روز جهانی نمایش زنده بوسیله \'ژان کوکتو\' (Jaean Cocteau) نمایشنامه نویس و کارگردان شهیر فرانسوی در سال 1962 میلادی مشکل شد و طی آن هرساله یکی از شخصیت های پهناور هنر اکران و یا این که مالک نامان میان المللی عرصه فرهنگ و تمدن وهنر پیام روز جهانی را منتشر می کنند.

در جمهوری اسلامی ایران همگی ساله مراسمی با تیتر هفته تکریم نمایش زنده از مورخ 9 تا 15 اردیبهشت، تحت عنوان جشن و پای کوبی \'اردیبهشت ماه نمایش زنده کشور‌ایران\' برای تکریم این هنر و هنرمندان آن در سراسر کشور اجرا می شود.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی