اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

کهیر چیست | راه های درمان

کهیر چیست | راه های درمان

 

 

رحم کهیر به نام کهیر نیز شناخته می شود ، شیوع ورم و برآمدگی ، برآمدگی قرمز رنگ پریده یا پلاک (چرخ ها) بر روی پوست است که به طور ناگهانی ظاهر می شود - یا در نتیجه واکنش بدن به آلرژن های خاص ، یا به دلایل نامعلوم.

کهیر معمولاً باعث خارش می شود ، اما ممکن است باعث سوزش یا لک شود. آنها می توانند در هر نقطه از بدن ، از جمله صورت ، لب ها ، زبان ، گلو یا گوش ظاهر شوند. کهیر از نظر اندازه متفاوت است (از یک پاک کن مداد گرفته تا یک بشقاب شام) و ممکن است در کنار هم جمع شوند تا مناطق بزرگتری را که به عنوان پلاک شناخته می شوند تشکیل دهند. آنها می توانند ساعت ها یا حداکثر یک روز قبل از محو شدن ادامه داشته باشند.

آنژیوادم شبیه به کهیر است ، اما تورم به جای سطح روی پوست رخ می دهد. آنژیوادم با تورم عمیق در اطراف چشم و لب و گاهی اوقات دستگاه تناسلی ، دست و پا مشخص می شود. عموماً طولانی تر از کهیر است ، اما تورم معمولاً در کمتر از 24 ساعت از بین می رود.

به ندرت ، آنژیوادم گلو ، زبان یا ریه ها می تواند مجاری هوایی را مسدود کرده و باعث تنفس شود. این ممکن است تهدید کننده زندگی شود.
چه عواملی باعث بروز کهیر و آنژیوادم می شود؟

کهیر آلرژیک و آنژیوادما شکل می گیرد که در پاسخ به هیستامین ، پلاسمای خون از رگ های خونی کوچک در پوست نشت می کند. هیستامین یک ماده شیمیایی است که از سلول های تخصصی در امتداد رگ های خونی پوست آزاد می شود.

 

واکنش های آلرژیک ، مواد شیمیایی موجود در مواد غذایی خاص ، نیش حشرات ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا داروها همگی می توانند باعث آزاد شدن هیستامین شوند. غالباً مشخص نیست که دقیقاً چرا کهیر شکل گرفته است.

کهیر مختلفی وجود دارد ، از جمله:

کهیر حاد: کهیر کمتر از شش هفته به طول انجامید. شایع ترین علل آن ، غذاهای خاص ، داروها یا عفونت ها است. نیش حشرات و بیماری داخلی نیز ممکن است مسئول باشد.

رایج ترین غذاهایی که باعث کهیر می شوند ، آجیل ، شکلات ، ماهی ، گوجه فرنگی ، تخم مرغ ، انواع توت ها و شیر است. غذاهای تازه بیشتر از غذاهای پخته شده باعث کهیر می شوند. برخی مواد افزودنی و مواد نگهدارنده مواد غذایی نیز ممکن است مقصر باشد.

داروهایی که می توانند باعث کهیر و آنژیوادم شوند شامل آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن ، داروهای فشار خون بالا ( مهارکننده های ACE ) یا مسکن هایی مانند کدئین هستند.

کهیر مزمن و angioedema: کهیر بیش از شش هفته به طول انجامید. علت این نوع کهیر معمولاً نسبت به مواردی که باعث کهیر حاد می شود ، شناسایی آنها دشوارتر است. برای اکثر مبتلایان به کهیر مزمن ، تعیین علت غیرممکن است. اگرچه در برخی موارد علت بیماری تیروئید ، هپاتیت ، عفونت یا سرطان است

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی