اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

فواید بی نظیر میوه آلوئه ورا

فواید بی نظیر میوه آلوئه ورا

آلوئه ورا

کاکتوس به نام گلابی خاردار معروف بود که گیاهی آبدار از خانواده خارها است و طول آن از 1.5 تا 3 متر است.ساقه های آن به ساقه های برگ دار برگ برگ جوان افتاده تبدیل می شود. مزه شیرین ، بدون بو ، در رشد می کند بهار . 


آلوئه ورا در مناطق خشک رشد می کند و ریشه آن به مکزیک برمی گردد و همچنین می توان آن را در ایالات متحده آمریکا ، در کشورهای حوزه مدیترانه ، در آفریقای جنوبی ، در استرالیا ، کنیا و آنگولا یافت و به دلیل تحمل زیاد در برابر خشکسالی ، به عنوان یک حصار زنده و به عنوان بادشکن رشد می کند. 


از نام آلوئه ورا برای گیاهان خار دار نیز استفاده می شود مانند آلوئه واقعی که متعلق به خانواده سوسن است ، گیاهانی بیابانی که ساقه آنها چوبی است و برگهای گوشتی آنها حاوی آلوئه ورا است این گیاهان در جنگلهای گرمسیری و شبه جزیره عربستان رشد می کنند. فصل تابستان معمولاً فصل جمع آوری برگهای آن است و داروی آلوئه ورا بوی خوب و طعم بسیار تلخی دارد و دارای فواید زیادی از جمله درمان بیماری های پوستی ، زخم ها و بواسیر است و فواید زیبایی و سلامتی برای مو دارد ، زیرا باعث ترشح صفرا می شود ، روده را نرم می کند ، گازها را دفع می کند و داروی آن ضد مواد است برای سل. 

ارزش غذایی آلوئه ورا

میوه ها و ساقه های کاکتوس حاوی گلوکز ، قند فروکتوز ، اسید اسکوربیک ، روغن چرب ، یک ماده صمغی به نام کتیرا ، اگزالات کلسیم ، تانن ، مواد رنگ آمیزی و مخمر است که میوه ها را تخمیر می کند. [1] جدول زیر ارزش غذایی هر 100 گرم را نشان می دهد. (گلابی خاردار): [4]

جز nutri غذایی ارزش غذایی
اب 87.55 گرم
انرژی 41 کالری
پروتئین 0.73 گرم
چربی کل 0.51 گرم
کربوهیدرات 9.57 گرم
الیاف 3.6 گرم
کلسیم 56 میلی گرم
اهن 0.3 میلی گرم
منیزیم 85 میلی گرم
فسفره 24 میلی گرم
پتاسیم 220 میلی گرم
سدیم 5 میلی گرم
فلز روی 0.12 میلی گرم
ویتامین سی 14 میلی گرم
ویتامین B1 (تیامین) 0.014 میلی گرم
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) 0.06 میلی گرم
ویتامین B3 (نیاسین) 0.46 میلی گرم
ویتامین B6 0.060 میلی گرم
اسید فولیک 6 میکروگرم
ویتامین B12 0 میکروگرم
ویتامین A 43 واحد بین المللی

فواید آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا فواید زیادی دارد که منجر به نامگذاری آن به عنوان داروخانه صحرا شده است. این به دلیل محتوای بالای آن در ترکیبات شیمیایی و مواد مغذی است که در بسیاری از درمان ها و موارد پزشکی استفاده می شود. فراعنه از آب آن برای درمان دیسمنوره ، روان سازی روده و معالجه زخم ها ، سوختگی ها و زخم ها ، از جمله زخم چشم استفاده کرده اند و از جمله مزایای آلوئه ورا موارد زیر است: [5]

  • این کار عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد زیرا حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و تحریک سیستم ایمنی بدن را برای تولید گلبول های سفید خون که نقش مهمی در ترشح پروستاگلاندین در خون دارند می کند. این ماده ای با عملکرد ضد التهابی بالا است. یکی از مزایای آلوئه ورا برای سیستم ایمنی بدن این است که بدن از عدم تعادل رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها که به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود ، محافظت می کند. زیرا حاوی ترکیبات نادری به نام بتالین است و منبع غنی در آنها است.
  • این کار افزایش می دهد عملکرد سیستم عصبی را زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی است که تعادل هورمونی را افزایش می دهد و عملکرد سیستم عصبی را تقویت و متعادل می کند.
  • فشار خون را به دلیل کم بودن نمک به ویژه سدیم و پتاسیم تنظیم می کند.
  • این از رگ های خونی در برابر التهاب محافظت می کند ، همچنین رگ های خونی ملتهب را درمان می کند ، زیرا مکان های التهاب مکان های مناسب برای تجمع و سخت شدن چربی ها هستند و آلوئه ورا نیز به نوبه خود حاوی ترکیبات استرول ، پلی فنول ها و گلیکوپروتئین ها است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و التهاب دیواره رگ های خونی را کاهش می دهد و از آنها محافظت می کند.
  • سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در خون کاهش می دهد. به دلیل محتوای فیبرها و ترکیبات سیترول ، که به نوبه خود با صفرا در روده کوچک تداخل می کنند ، که باعث کاهش نسبت تری گلیسیریدهای مضر در خون می شود ، همچنین سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (کلسترول بد) در خون را کاهش می دهد.
  • کبد را حفظ می کند و عملکردهای آن را افزایش می دهد. زیرا حاوی آنتی اکسیدان فلاونوئیدها است ، که با رادیکال های آزاد مقابله می کند و از تأثیر آنها بر کبد و عملکرد آن جلوگیری می کند ، همچنین از آن در روند جذب چربی پشتیبانی می کند و بار را کاهش می دهد.
  • روماتیسم و ​​آرتروز و دردهای مربوط به آن را درمان می کند.
  • سطح قند خون را به دلیل محتوای کم کربوهیدرات کاهش می دهد و حاوی فیبر غذایی و پکتین است که به نوبه خود باعث کاهش جذب قند در معده و روده می شود و در نتیجه سطح قند خون را کاهش می دهد و فیبر احساس سیری می کند که منجر به کاهش نسبت غذای مصرفی می شود.
  • تنظیم و تقویت عملکرد روده بزرگ زیرا حاوی فیبرهای غذایی نامحلول است که به نوبه خود حرکت غذا و عبور آن از روده را تسهیل می کند و از بروز هرگونه اختلال گوارشی به ویژه در روده بزرگ جلوگیری می کند .
  • این زخم معده را درمان می کند زیرا حاوی مقدار زیادی آدامس است که به نوبه خود به تعادل اسیدیته معده کمک می کند و تحقیقات نشان داده است که توانایی آلوئه ورا در معالجه زخم معده و کاهش عفونت های آن وجود دارد.
  • به طور غیر مستقیم در کاهش وزن کمک می کند. زیرا حاوی فیبرهای غذایی نامحلول است که احساس سیری را ایجاد می کند و مقدار غذای مصرفی را کاهش می دهد.
  • مو را تقویت می کند و از رشد آن حمایت می کند. زیرا حاوی اسیدهای آمینه ، پروتئین ، آهن و بسیاری از مواد مغذی و ویتامین های مفید برای مو است.
  • توانایی جنسی مردان را افزایش می دهد زیرا حاوی اسیدهای آمینه ، مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که باعث بهبود گردش خون و شل شدن عضلات اطراف رگ های خونی متصل به آلت تناسلی مرد می شود که منجر به انبساط رگ های خونی داخل آلت تناسلی می شود و جریان خون را افزایش می دهد که نعوظ آلت تناسلی مرد را حفظ می کند و ظرفیت جنسی آن را افزایش می دهد.
  • علائم اعتیاد به الکل مانند سردرد ، حالت تهوع ، خشکی دهان و از دست دادن اشتها را درمان کنید. از آنجا که این ماده حاوی ترکیبات شیمیایی است که پس از فرآیند متابولیسم الکل ، که در کبد ایجاد می شود ، توسط پروتئین خاصی تولید می شود که توسط کبد تولید می شود ، این ترکیبات برای کاهش علائم ذکر شده قبلی کار می کنند.
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی