اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

علت لکه بینی بعد از پریود

علت لکه بینی بعد از پریود

 

امروزه بسیاری از زنان با مشکلات بهداشتی زیادی روبرو هستند. به همین دلیل ، مراجعه منظم به پزشک و معاینه توسط وی می تواند سلامت آنها را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. قاعدگی و لکه بینی بعد از قاعدگی یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به متخصص زنان است. قاعدگی معمولاً بین 4 تا 7 روز طول می کشد و هر 28 روز یک بار اتفاق می افتد. اما بسیاری از زنان در این مدت مشکلات لکه بینی را تجربه می کنند و بنابراین نگرانی های زیادی دارند. این می تواند مشکلات مختلفی را در رحم یا تخمدان نشان دهد. به همین دلیل ، در این مقاله می خواهیم شما را با دلایل لکه بینی و روش های درمانی پس از قاعدگی آشنا کنیم.

توجه داشته باشید که بسیاری از خانم ها در طول زندگی خود این مشکل را تجربه می کنند ، اما اگر شدت و مدت زمان لکه بینی طولانی است ، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. دکتر آزاده رضایی ، جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی در تهران ، یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت مشاوره و درمان مشکلات شماست.
لکه بینی چیست؟

خونریزی واژن قبل از شروع قاعدگی یا بعد از پایان دوره قاعدگی لکه بینی نامیده می شود. لازم به ذکر است که اگر خونریزی شما تا 8 روز طول بکشد ، غیر طبیعی نیست و به این دلیل لکه بینی نیست. اما اگر دوره ای بیش از دوره ذکر شده دارید ، آن را جدی بگیرید. خونریزی ممکن است بسیار کم یا بسیار شدید باشد. میزان لکه خون تفاوتی در موضوع ایجاد نمی کند و نشان دهنده وجود یک مشکل است.
دلایل لکه بینی بعد از قاعدگی

خونریزی یا لکه بینی بعد از پریود به دلایل زیادی بستگی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.
تخمک گذاری

بسیاری از زنان ، به ویژه در سنین پایین ، حدود 2 هفته پس از قاعدگی خونریزی واضحی دارند. این به دلیل تخمک گذاری است. به گفته متخصصان ، علت خونریزی در هنگام تخمک گذاری تغییر ناگهانی هورمون ها است. این مشکل بیشتر در افرادی دیده می شود که پریود نامنظم دارند.
بارداری

یکی از دلایل اصلی لکه بینی در زنان بارداری است. یکی از علائم اولیه بارداری لکه های قهوه ای است. به این دلیل که تخمک در این مدت به دیواره رحم می چسبد و ممکن است باعث خونریزی و لکه بینی شود. برای تأیید این امر می توانید از چک نوزاد یا تست بارداری استفاده کنید. اگر آزمایش شما منفی است حتما به پزشک مراجعه کنید.
یائسگی

یکی از دلایل لکه بینی در زنان نزدیک شدن به یائسگی است. لکه بینی چند سال قبل از یائسگی بسیار رایج است. نوسانات هورمونی در این دوره باعث لکه بینی و همچنین خونریزی شدید می شود.
فشار

اگر استرس و اضطراب شدید دارید ، ممکن است لکه های صورتی یا قهوه ای داشته باشید. اگر استرس شدید دارید ، این نگرانی ممکن است به طور کلی چرخه قاعدگی شما را مختل کرده و باعث بی نظمی آن شود.
کیه؟

کیست تخمدان نیز عامل اصلی لکه بینی بعد از یائسگی است. کیست تخمدان معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی کند اما در بعضی موارد می تواند باعث درد شدید یا خونریزی شود.
سرطان

سرطان تخمدان ، سرطان دهانه رحم و سایر بیماری های از این دست می تواند باعث خونریزی و لکه بینی در افراد شود. خونریزی از واژن می تواند یکی از دلایل سرطان در زنان باشد ، به همین دلیل در صورت مشاهده چنین علائمی باید به پزشک مراجعه کنید.
پیشگیری از بارداری

بسیاری از افراد به دلیل استفاده از قرص های ضد بارداری دچار لکه بینی بعد از زایمان می شوند. قرص های ضد بارداری و همچنین IUD می توانند باعث خونریزی و لکه بینی شوند. اگر قرص می خورید ، باید در چند ماه اول استفاده از آن لکه بینی داشته باشید. لکه بینی بعد از قاعدگی می تواند زمانی اتفاق بیفتد که دوز استروژن تغییر کند. اگر پس از مصرف قرص های ضد بارداری یا بعد از نصب IUD دچار خونریزی شدید یا درد در لگن و شکم شدید ، به یک متخصص مراجعه کنید.
بیماری لگن

بیماری التهابی لگن همچنین می تواند منجر به خونریزی و لکه بینی شود. عفونت باکتریایی باعث درد لگن ، ترشحات واژن و خونریزی می شود. این عفونت بین 2 دوره بینی ما را لکه دار می کند. اگر هرکدام از این علائم را دارید ، بهتر است هرچه سریعتر آنها را درمان کنید ، زیرا این امر می تواند عواقب جدی از جمله ناباوری به همراه داشته باشد.
دلایل دیگر لکه بینی بعد از قاعدگی

سایر دلایل لکه بینی پس از قاعدگی شامل موارد زیر است:

    دیابت
    اختلالات تیروئید
    حاملگی خارج رحمی
    استفاده از داروهای ضد افسردگی
    خشکی واژن
    استفاده از داروهای رقیق کننده خون

درمان لکه بینی بعد از قاعدگی

درمان لکه بینی بعد از قاعدگی به علت آن بستگی دارد. بهتر است بلافاصله پس از مشاهده علائم خونریزی به متخصص زنان مراجعه کرده و به دنبال درمان عارضه خود باشید. آزمایش سرطان رحم ، معروف به پاپ اسمیر ، از بسیاری جهات می تواند اضطراب شما را برطرف کند. اگر خشکی واژن دارید می توانید با تجویز پزشک از روان کننده مصنوعی استفاده کنید. همچنین ، اگر مبتلا به دیابت یا تیروئید هستید ، متخصص زنان شما را به پزشک دیگری ارجاع می دهد تا ابتدا با درمان بیماری خود از وضعیت زنان خود مطلع شوید.
وقت مراجعه به پزشک است

لکه بینی پس از قاعدگی به طور کلی برای مدت کوتاهی نگران کننده نیست. اما اگر خونریزی و لکه بینی شما بیش از 3 روز طول بکشد ، قطعاً باید به پزشک مراجعه کنید. خونریزی شدید بعد از هرگونه رابطه جنسی نیز می تواند خطرناک باشد. اگر مدت طولانی است که لکه بینی می کنید ، بهتر است

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی