اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

علت اصلی زرد شدن برگهای بامبو 99

 

علت اصلی زرد شدن برگهای بامبو

 

علت زرد رنگ شدن بامبو چه است؟

بیشتراز یک هزار سیرتکامل بامبو موجود هست برخی از آن ها به طول 30 متر می‌رسد. بعضی دیگر مانند بوته می‌باشند و فقط 0.9144 طول دارا هستند. گیاهان بامبو به خانواده علف ها وابستگی دارا هستند. آنان نسبتا طولانی تر به چمن نزدیک می‌باشند تا درخت. بیش تر بامبوها از بخش ها گرمسیری می‌باشند، البته بامبوهای معتدل اکثری نیز وجود دارا هستند.

تعداد پاره ای حتی می‌توانند از انجماد دمای کوهستان جان سلامت به در ببرند. در حالی که‌این گیاهان کلاً مقاوم می باشند، هنگامی که برگ های بامبو رنگ زرد می باشند، این می‌تواند یک مساله را نشان دهد.
برگ های رنگ زرد گیاه بامبو عللی داراست که می بایست شناسایی نمائید

بامبو گیاه معروف تزیینی و خوردنی میباشد. بخش اعظمی از مالکان و باغبانان از بامبو به کارگیری میکنند زیرا میتوانند نماهای ناخواسته را پوشش دهند یا این که یک فضای سری ساخت نمایند. بامبو تخت‌گاز رویش می نماید و تخت‌گاز پخش میگردد.

مانند تمامی گیاهان دکوری، بامبو لازمات خاصی برای تندرست ماندن داراست. بامبو تندرست ساقه های توخالی و برگ های سبز پر‌نور دارااست. در شرایطی‌که برگ های بامبو زرد رنگ می باشند، میتواند نماد این باشد که گیاه در هم اکنون وخیم شدن میباشد.

نوروفروغ:

بامبو به فروغ و روشنایی خورشید البته غیر بدون واسطه یا این که غربال گردیده نیاز داراست. شما معمولا می‌توانید این وضعیت را در کنار پنجره پیدا فرمائید. در‌صورتی‌که گیاه بامبو را در فروغ و روشنایی آفتاب داغ و بی واسطه قرار دهید، آفتاب سوختگی را تجربه خواهید کرد و ممکن میباشد زرد رنگ به لحاظ رسد.

درصورتی که گیاه شما به اندازه کافی نوروروشنایی نگیرد ممکن میباشد برگ های زردرنگ را گذشته از این که ساقه رنگ زرد ساخت نماید، پرورش دهد. تصحیح وضعیت فروغ و روشنایی گیاه بامبو بایستی در یک یا این که دو هفته ساخت شود. برگ های رنگ زرد به جای‌اینکه به رنگ سبز پررنگ خویش برگردند، ممکن میباشد بیفتند.

 

آب:

در حالی که گیاهان بامبو به نگهداری متعددی نیاز ندارند، به ویژه در خصوص حالت آب ولی آب شیر ممکن میباشد مقدار متعددی مواد شیمیایی داشته باشد که به گیاه جراحت برساند.

بهتر میباشد از آب تصفیه گردیده و یا این که آب مقطر استعمال نمائید همینطور بایستی حدود یک یا این که دو توشه در هفته آب را عوض فرمایید. در شرایطی که گیاه شما برای برهه زمانی متعددی در آب راکد بماند، جلبک ها و باکتری ها می‌توانند و موجب پوسیدگی ریشه شوند و یا این که با جذب آب و مواد غذایی خلل تولید نمایند.

بامبو را در خاک مرطوب نگه دارید:

در‌صورتی‌که گیاه شما در خاک میباشد، سنگ ها را روی خاک بیش تر نمائید تا از جابجایی خاک در هنگام آب پاشی خودداری نمائید. رطوبت خاک بایستی در یک حالت متعادل محافظت شود.

با تست راز انگشتان در شرایطی که که گیاه در خاک به آب پاشی نیاز دارااست این میباشد که انگشت سبابه خویش را تا اولی مفصل در خاک فرو ببرید. در‌صورتی‌که خاک کم آب شود، وقت آن میباشد که آب بخورد.

مراقب باشید که آب متعددی نداده باشید و گلدان زهکشی نیکی داشته باشد. ازآنجاکه گیاه در بس خیس خاکی میباشد، می بایست هر دو یا این که سه روز برگ ها را مرطوب فرمایید تا یک گیاه سلامت بماند.

کود:

برگ ها و ساقه زردرنگ به خصوص در‌حالتی که ساقه ها در صدر رنگ زرد شوند علامت کود دهی بیش تر از حد می‌باشند. در حالتی‌که اخیرا گیاه خویش را کود داده اید آب را تغییر‌و تحول دهید و کود بیشتری به آن طولانی تر نکنید تاوقتی‌که گیاه بهبود پیدا نماید، که می‌تواند چند هفته تا یک سری ماه ارتفاع بکشد. تحت عنوان یک قاعده کلی، یک یا این که دو توشه در سال کود دهی با کود مایع بعضی اشخاص با پیروزی بامبو را برای سالیان سوای به کارگیری از کود رشد دادند.

افزودن خاک به گیاه :

شایسته ترین روش برای گیاهی که به آن بیشتراز حد کود داده گردیده این میباشد که به آن خاک نو که کود شیمیایی ندارد طولانی تر فرمایید این ضرر ممکن میباشد پیش از این انجام یافته و گیاه کود بسیار متعددی جذب کرده‌با‌شد در پهنا یک‌سری روز خواهید رویت کرد که گیاه زنده می‌شود

زخم:

گیاهان بامبو ممکن میباشد به خیال جراحت زرد رنگ شوند. هرس شدید، ساقه های شکسته، ریزش برگ ها، و یا این که جراحت زدن به وسیله حیوان‌ها خانگی، گرما یا این که برف زیاد می‌تواند منجر زرد رنگ شدن گیاه شود. زرد رنگ شدن شدید، یا این که رنگ زرد شدن همدم با بافت قابل انعطاف یا این که پژمرده، به‌این معنا میباشد که‌این گیاه به احتمال زیاد از میان رفته میباشد

هرس کردن :

در شرایطی‌که گیاه شما چندین برگ زردرنگ داراست، میتوانید آنها را با قیچی کوتاه نمائید. این به خصوص برای وقتی میباشد که گیاه از آب بسیار زیاد و یا این که فروغ و روشنایی بدون واسطه سختی می‌برد، ضروری میباشد. بهتر میباشد آنها‌را از در بین ببرید تا برگ های نو پرورش نمایند. ولی در‌حالتی که ساقه گیاه در هم اکنون مرگ میباشد، پس شما فقط یک منشاء دارید و این برش جوانه و ریشه سبز میباشد

برگ های بریده گردیده تحت گره رویش که از ساقه بیرون می گردند دست نخورده باقی میماند. این جایی میباشد که ریشه های تازه صورت می‌گیرند.

انتهای بریده گردیده جوانه را در یک هورمون گیاهی فرو نمائید تا رویش ریشه ای را تشویق فرمائید.

یک گلدان را با آب لبریز نمائید و جوانه را در آن بزنید تا ریشه ها پرورش نمایند.

هنگامی که ریشه ها متعددی موجود هست، می‌توانید بامبو نو را هم در آب، هم خاک قرار دهید.

محافظت گیاه بامبو با ساقه مرده:

در صورتی‌که ریشه ها هنوز خوب می‌باشند البته نصیب بالایی ساقه رنگ زرد میباشد، شما میتوانید آن را نجات دهید.

اولی چیزی که زمانی یک گیاه آغاز به زرد رنگ شدن می نماید، آنالیز کردن ریشه آن میباشد. می‌توانید تخت گاز سالمی گیاه را با باز نگری ریشه های آن تحلیل فرمائید رنگ ریشه های سلامت متمایل به قرمز رنگ و یا این که نارنجی رنگ میباشد. ریشه های مریض قهوه ای، سیاه و یا این که خاکستری میباشند و می بایست تا جایی که از ساقه ها خارج آمده اند، بریده شوند.

بخش رنگ زرد را در امتداد خطی که هنوز سبز میباشد ببرید. وقتی که ساقه بریده می‌شود، به صورت معمول رویش در طول / ارتفاع را متوقف می‌کند البته جوانه های نو رویش خواهد کرد که به طور عمودی رویش خواهند کرد.

نصیب بریده ساقه را با موم شمع برای پرهیز از خرابی و بیماری مسدود نمایید.

ساقه را در آب و هم در خاک قرار دهید و از آن نگهداری فرمایید.

درصورتی که ساقه زردرنگ شود و هیچ جوانه نو رویش نکند، گیاه را نمی‌شود نجات اعطا کرد. عصر به دور پرتاب کردن و فراهم نمودن یک گیاه نو میباشد.
راهبرد هایی برای بامبو :

شغل های متعددی می باشد که میتوانید انجام دهید تا گیاه بامبو زرد رنگ گردیده را معالجه فرمایید و مجدد آن را خوشگل نمائید. وقتی که علت معین شد، میتوانید گام های ویژه ای بردارید و گیاه خویش را به معاش برگردانید.
چقدر بامبو قدمت می‌کند؟

درصورتی که در نمناک می‌خوانید در شرایطی که از گیاه بامبو به صدق محافظت فرمائید، به برهه زمانی بسیار طولانی می‌تواند معاش نماید.

ابزارهایی برای هرس کردن بامبو:

به ابزارهای متعددی نیاز ندارید تنها یک قیچی باغبانی تیز. اعتنا نمایید که قیچی باغبانی تیز باشد. میخواهید با هرس کردن گیاه منزه شود و خیر ناهموار

برش های ناهموار منجر ساخت زمان هایی برای باکتری ها و بیماری های ناخواسته می گردند تا وارد شفت گیاه سلامت نشود.
اهمیت هرس گیاه بامبو :

هرس کردن رویش نو گیاه را تشویق می نماید و برای گیاه شما ضروری میباشد. جوانه به پرورش خویش ادامه می‌دهد در حالی که ساقه هنوز به عبارتی طول و ضخامت باقی می‌ماند. این فعالیت می‌تواند سبب شود که طرح ریزی در غایت به نقط ی اوج خویش رسد و یک تصحیح را ضروری نماید.

چنانچه قصد دارید ریشه را هرس نمایید جوانه را نزدیک به یک یا این که دو اینچ دورتر از ریشه اصلی صحیح تحت گره جدا نمایید.

گره به عبارتی جایی میباشد که جوانه نخست از آن خارج میاید

اینجا حیطه ای میباشد که ریشه های تازه صورت میگیرند و به زودی یک گیاه تازه به شما میدهند. به همین برهان مهم میباشد که جوانه را برید تا کل گره با برش تندرست بماند.

بعضا اشخاص پافشاری دارا‌هستند که شما می بایست یک جوانه در یک زاویه تولید فرمایید تا آن ریشه نماید. این صحیح وجود ندارد. شما میتوانید جوانه را یک راست یا این که در یک زاویه ببرید و هنوز یک سیستم ریشه ای خوب از بریدگی تولید نمایید.

یک برآمدگی یک یا این که دو اینچی بر روی شفت بگذارید؛ این به برگ های تازه برای رویش از حوزه‌ برش یاری خواهد کرد.

هرس کردن هم چنین به بامبو امداد می نماید که پرتراز قبلی پرورش نماید. در‌حالتی که رویش بیشتری در گیاه خویش ندارید بعد از پارافین به جای هرس به کارگیری نمایید

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی