اسم نوشته مجله سرگرمی و تفریحی

عکس نوشته،عکس پروفایل،تعبیر خواب،طراحی اسم

دانستنی های مهم در مورد ویروس کرونا | راه های انتقال | درمان

دانستنی های مهم در مورد ویروس کرونا | راه های انتقال | درمان

س: coronavirus رمان چیست؟

پاسخ: یک coronavirus جدید یک coronavirus جدید است که قبلاً مشخص نشده است. ویروس ایجاد کننده بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) به همان اندازه coronavirus هایی که معمولاً در بین انسان گردش می کنند و مانند بیماری سرماخوردگی ایجاد نمی کنند ، نیست.

تشخیص با coronavirus 229E، NL63، OC43 یا HKU1 همان تشخیص COVID-19 نیست. بیماران مبتلا به COVID-19 متفاوت از بیماران مبتلا به تشخیص کروناویروس مشترک ارزیابی و مراقبت می شوند.

س: چرا این بیماری که باعث شیوع بیماری می شود ، بیماری کرونویروسی 2019 ، COVID-19 نامیده می شود؟

پاسخ: در 11 فوریه سال 2020 ، سازمان بهداشت جهانی نام رسمی این بیماری را اعلام کرد که باعث شیوع بیماری کورو ویروس رمان سال 2019 ، اولین بار در ووهان چین شناخته شده است. نام جدید این بیماری بیماری کروناویروس 2019 است که به اختصار COVID-19 نامگذاری شده است. در COVID-19 ، "CO" مخفف "تاج" ، "VI" از "ویروس" ، و "D" برای بیماری است. پیش از این به این بیماری به عنوان "coronavirus رمان 2019" یا "2019-nCoV" گفته می شد.

 

 


 

انواع مختلفی از ویروسهای انسانی وجود دارد از جمله برخی که معمولاً باعث بیماری خفیف دستگاه تنفسی فوقانی می شوند. COVID-19 نوعی بیماری کورو ویروس جدید (جدید) است که قبلاً در انسان دیده نشده است. نام این بیماری به دنبال بهترین نماد خارجی سازمان بهداشت جهانی (WHO) انتخاب شد نامگذاری بیماریهای عفونی جدید انسان

س: اسم ویروسی که باعث شیوع بیماری کرونا ویروس شده از سال 2019 شروع می شود؟

در 11 فوریه سال 2020 ، کمیته بین المللی طبقه بندی ویروس ها ، متهم به نامگذاری ویروس های جدید ، با نام رمان coronavirus ، اولین بار در ووهان ، چین ، سندرم حاد تنفسی حاد coronavirus 2 ، کوتاه شده در SARS-CoV-2 شناخته شد .

همانطور که از نام این بیماری مشخص شده است ، ویروس به کروناویروس مرتبط با SARS (SARS-CoV) مربوط می شود که باعث شیوع سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) در سال های 2002-2003 شد ، اما این ویروس یکسان نیست.

س: منبع ویروس چیست؟

پاسخ: مقامات بهداشت و سلامت و همکاران در تلاش هستند تا منبع اصلی ویروس جانوری ویروس ناشی از COVID-19 را شناسایی کنند. کورون ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که برخی باعث ایجاد بیماری در افراد و برخی دیگر می شوند که در بین حیوانات از جمله شتر ، گربه و خفاش ها گردش می کنند. تجزیه و تحلیل درخت ژنتیکی این ویروس نشان می دهد که در خفاش ها سرچشمه گرفته است ، اما اینکه این ویروس به طور مستقیم از خفاش ها پرید یا اینکه یک میزبان حیوانات واسطه وجود داشته است ، هنوز مشخص نیست. SARS-CoV ، یکی دیگر از coronavirus های با منشأ خفاش ، برای آلوده کردن افراد از طریق civets ، در حالی که MERS-CoV ، یکی دیگر از coronavirus های با منشاء خفاش از طریق شترها پرش کرد ، پرش کرد. اطلاعات بیشتر در مورد منبع و گسترش این coronavirus رمان موجود در COVID-19 خلاصه وضعیت: منبع و انتشار ویروس .

س: چگونه ویروس گسترش می یابد؟

پاسخ: به نظر می رسد که coronavirus جدید از شخص به شخص دیگر در حال گسترش است. آنچه در مورد گسترش COVID-19 شناخته شده است را بیاموزید.

س: آیا کسی که مبتلا به COVID-19 بوده ، می تواند این بیماری را به دیگران منتقل کند؟

پاسخ: ویروسی که باعث COVID-19 شود از فرد به فرد دیگر در حال گسترش است . کسی که به طور جدی با COVID-19 بیمار است می تواند این بیماری را به دیگران منتقل کند. به همین دلیل CDC توصیه می کند که این بیماران چه در بیمارستان و چه در خانه (بسته به میزان بیماری بودن) از آنها جدا شوند تا اینکه بهتر شوند و دیگر خطر عفونت دیگران را به وجود نیاورند.

مدت زمانی که بیمار به طور جدی بیمار باشد می تواند متفاوت باشد بنابراین تصمیم گیری در مورد آزاد کردن شخصی از انزوا به صورت موردی با مشورت پزشکان ، متخصصان پیشگیری از عفونت و کنترل ، و مسئولان بهداشت عمومی و در نظر گرفتن ویژگی های هر وضعیت از جمله شدت بیماری ، علائم و نشانه های بیماری و نتایج آزمایشگاه آزمایشگاهی برای آن بیمار.

راهنمای کنونی CDC در مورد رهایی کافی برای آزاد کردن فرد از انزوا ، براساس پرونده به صورت موردی صورت می گیرد و شامل برآوردن تمام شرایط زیر است:

    بیمار بدون استفاده از داروهای کاهش دهنده تب عاری از تب است.
    بیمار دیگر علائمی از جمله سرفه را نشان نمی دهد.
    بیمار حداقل در دو نمونه تنفسی متوالی که حداقل 24 ساعت از هم جمع شده اند ، منفی آزمایش کرده است.

کسی که از انزوا رهایی یافته است ، در نظر گرفته نمی شود که خطر ابتلا به دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

س: آیا کسی که به دلیل بیماری COVID-19 در آن قرنطینه شده است ، بیماری را برای دیگران نشان می دهد؟

پاسخ: قرنطینه به معنای جدا کردن شخص یا گروهی از افرادی است که در معرض یک بیماری مسری قرار گرفته اند اما بیماری (علائم) را از دیگران که در معرض ابتلا قرار نگرفته اند برای جلوگیری از شیوع احتمالی آن بیماری ایجاد نکرده است. قرنطینه معمولاً برای دوره جوجه کشی از بیماری واگیردار ایجاد می شود ، یعنی مدت زمانی که در طی آن افراد بعد از قرار گرفتن در معرض بیماری به وجود آمده اند. برای COVID-19 ، دوره قرنطینه از آخرین تاریخ قرار گرفتن در معرض 14 روز است ، زیرا 14 روز طولانی ترین دوره جوجه کشی است که برای تاج های مشابه دیده می شود. کسی که از قرنطینه COVID-19 رها شده است ، خطر شیوع ویروس به دیگران در نظر گرفته نمی شود زیرا در دوره جوجه کشی بیماری ایجاد نکرده اند.

س: آیا SARS-CoV-2 (ویروسی که باعث COVID-19 می شود) مشابه MERS-CoV یا SARS-CoV است؟

پاسخ: خیر. کورون ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند ، برخی باعث بیماری در افراد و برخی دیگر که در بین حیوانات از جمله شتر ، گربه و خفاش ها گردش می کنند. SARS-CoV-2 که اخیراً ظهور کرده است ، همانند coronavirus نیست که باعث سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) یا سندرم شدید تنفسی شدید (SARS) می شود. تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان می دهد که SARS-CoV-2 به SARS-CoV مرتبط با شیوع بیماری تنفسی در بین افراد در سال های 2002-2003 است.
جلوگیری

س: چگونه می توانم از خودم محافظت کنم؟

پاسخ: برای اطلاع از نحوه محافظت از بیماری های تنفسی مانند COVID-19 ، به صفحه پیشگیری و درمان COVID-19 مراجعه کنید.

س: اگر من با کسی که COVID-19 داشت تماس نزدیک داشتم چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: برای افرادی که تماس نزدیکی با شخصی داشته اند که COVID-19 به صورت آنلاین در دسترس بوده یا مورد ارزیابی قرار گرفته است ، اطلاعاتی وجود دارد.

س: آیا CDC استفاده از چهره در جامعه را برای جلوگیری از COVID-19 توصیه می کند؟

پاسخ: CDC توصیه نمی کند افرادی که به خوبی از چهره خود استفاده می کنند برای محافظت از بیماری های تنفسی از جمله COVID-19 استفاده کنند. شما باید فقط ماسک بپوشید اگر یک متخصص بهداشت و درمان آن را توصیه کند. ماسک صورت باید توسط افرادی که COVID-19 دارند و علائم آن را نشان می دهند استفاده شود. این امر برای محافظت از دیگران در برابر خطر آلودگی است. استفاده از ماسک صورت برای کارکنان بهداشتی و سایر افرادی که از مراقبت از شخصی آلوده به COVID-19 در مکانهای نزدیک (در منزل یا یک مرکز درمانی) مراقبت می کنند نیز بسیار مهم است.
بالای صفحه
اطلاعات پزشکی

س: علائم و عوارضی که COVID-19 می تواند ایجاد کند چیست؟

پاسخ: علائم فعلی گزارش شده برای بیماران مبتلا به COVID-19 شامل بیماری تنفسی خفیف تا شدید با تب 1 ، سرفه و مشکل در تنفس است. در مورد علائم COVID-19 بخوانید.

س: آیا باید برای COVID-19 تست شود؟

پاسخ: اگر به تب 1 و علائم بیماری تنفسی مانند سرفه یا تنگی نفس مبتلا هستید ، در مدت 14 روز پس از سفر از چین ، باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید و سفر اخیر یا تماس نزدیک خود را ذکر کنید. اگر با کسی که این علائم را که اخیراً از این منطقه سفر کرده است تماس نزدیک برقرار کرده اید ، باید با یک متخصص بهداشت تماس بگیرید و از نزدیک و مسافرت اخیر آنها نام ببرید. متخصص بهداشت و درمان شما با بخش بهداشت عمومی و CDC ایالتی شما همکاری خواهد کرد تا تشخیص دهد که آیا نیاز به آزمایش COVID-19 دارید یا خیر.

س: چگونه فردی را برای COVID-19 آزمایش می کنید؟

پاسخ: در این زمان ، آزمایش تشخیصی COVID-19 فقط در CDC قابل انجام است.

ادارات بهداشتی ایالتی و محلی که شخصی تحت بررسی (PUI) را شناسایی کرده اند ، باید فوراً به مرکز عملیات اورژانس CDC (EOC) اطلاع دهند تا PUI را گزارش دهند و تشخیص دهند که آیا آزمایش برای COVID-19 در CDC نشان داده شده است یا خیر. EOC به ادارات بهداشت محلی / ایالتی برای جمع آوری ، ذخیره و حمل نمونه های مناسب به CDC ، از جمله در دوره های پس از گذشت یا در تعطیلات آخر هفته / تعطیلات ، کمک خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه نمونه ، به اطلاعات CDC آزمایشگاهها مراجعه کنید .

س: آیا فرد می تواند COVID-19 را منفی و آزمایش کند؟

پاسخ: با استفاده از آزمایش تشخیصی CDC ، نتیجه منفی بدین معنی است که ویروسی که باعث COVID-19 شود در نمونه فرد یافت نشد. در مراحل اولیه عفونت ، این امکان وجود دارد که ویروس شناسایی نشود.

برای COVID-19 ، نتیجه آزمایش منفی برای نمونه جمع آوری شده در حالی که یک فرد علائم دارد به احتمال زیاد بدان معنی است که ویروس COVID-19 باعث بیماری فعلی آنها نمی شود.

س: متخصصان و ادارات بهداشت و درمان باید چه کاری انجام دهند؟

پاسخ: برای توصیه ها و راهنمایی های مربوط به افراد تحت تحقیق؛ کنترل عفونت ، از جمله راهنمایی تجهیزات محافظ شخصی. مراقبت از خانه و انزوا؛ اطلاعات مربوط به متخصصان بهداشت و درمان را ببینید. برای اطلاعات در مورد جمع آوری نمونه و حمل و نقل ، به اطلاعات آزمایشگاه ها مراجعه کنید. برای اطلاعات در مورد حرفه ای بهداشت عمومی در مورد COVID-19 ، به اطلاعات مربوط به متخصصان بهداشت عمومی مراجعه کنید .
نماد گپ

سؤالات و پاسخهای متداول بیشتر برای متخصصان بهداشت در مورد COVID-19 بصورت آنلاین در دسترس است.
پاسخ به بهداشت عمومی و وضعیت فعلی

س: CDC در مورد COVID-19 چه کاری انجام می دهد؟

پاسخ: این یک وضعیت نوظهور و به سرعت در حال تحول است و CDC همچنان که در دسترس می باشد ، اطلاعات جدیدی را ارائه می دهد. CDC 24/7 برای محافظت از سلامت مردم کار می کند. اطلاعات بیشتر در مورد پاسخ CDC به COVID-19 بصورت آنلاین در دسترس است.

س: آیا من در معرض خطر COVID-19 در ایالات متحده هستم؟

پاسخ: این یک وضعیت به سرعت در حال تحول است و ارزیابی ریسک ممکن است روزانه تغییر کند. آخرین بروزرسانی ها در وب سایت CDC Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) در دسترس است.

س: آیا کسی در آمریکا آلوده شده است؟

پاسخ: بله اولین مورد COVID-19 در ایالات متحده در 21 ژانویه سال 2020 گزارش شد. اولین مورد تایید شده از شیوع شخص با فرد مبتلا به این ویروس در ایالات متحده در 30 ژانویه سال 2020 گزارش شد. تعداد پرونده فعلی COVID را در ایالات متحده مشاهده کنید. -19 .

س: آیا من یک بسته بندی یا محصولاتی را که از چین ارسال می کنم ، در معرض خطر COVID-19 هستم ؟

پاسخ: هنوز درباره چیز جدید COVID-19 و نحوه شیوع آن هنوز ناشناخته است. دو تاج دیگر ویروس قبلاً ایجاد شده است که باعث بیماری شدید در افراد می شود (MERS-CoV و SARS-CoV). ویروس ایجاد COVID-19 بیشتر از MERS-CoV از نظر ژنتیکی با SARS-CoV ارتباط دارد ، اما هر دو بتا کورونوویروس هستند که منشأ آنها در خفاش هاست. در حالی که ما به طور دقیق نمی دانیم که این ویروس همانند SARS-CoV و MERS-CoV رفتار خواهد کرد ، می توانیم از اطلاعات به دست آمده از هر دو ویروس کرونوی اولیه برای هدایت ما استفاده کنیم. به طور کلی ، به دلیل زنده ماندن ضعیف این کورو ویروسی ها روی سطوح ، احتمالاً احتمال پخش بسیار زیاد از محصولات یا بسته بندی هایی که طی یک دوره روزها یا هفته ها در دمای محیط ارسال می شوند ، وجود دارد. معمولاً تصور می شود که کروناویروس ها اغلب توسط قطرات تنفسی پخش می شوند. در حال حاضر هیچ مدرکی برای پشتیبانی از انتقال COVID-19 مرتبط با کالاهای وارداتی وجود ندارد و هیچ موردی از COVID-19 در ایالات متحده در ارتباط با کالاهای وارداتی مشاهده نشده است. اطلاعات موجود در وب سایت Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) در دسترس قرار می گیرد.

س: آیا هوای گرم جلوی شیوع COVID-19 را خواهد گرفت؟

پاسخ: هنوز مشخص نیست که آیا آب و هوا و دما بر گسترش COVID-19 اثر می گذارد یا خیر. برخی ویروس های دیگر مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر در ماههای هوای سرد گسترش می یابند اما این بدان معنا نیست که مریض شدن با این ویروس ها در ماههای دیگر غیرممکن است. در این زمان ، مشخص نیست که با گرم تر شدن هوا ، انتشار COVID-19 کاهش می یابد یا خیر. اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت انتقال ، شدت و سایر ویژگیهای مرتبط با COVID-19 و تحقیقات در حال انجام است.
COVID-19 و حیوانات

س: حیوانات یا محصولات حیوانی که از چین وارد می شوند چه می گویند؟

پاسخ: CDC هیچ گونه شواهدی در دست نیست که نشان می دهد حیوانات یا محصولات حیوانی وارد شده از چین خطری برای انتشار COVID-19 در ایالات متحده دارند. این یک وضعیت به سرعت در حال تحول است و اطلاعات در صورت دسترسی به روز می شوند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) ، وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) ، و سرویس ماهی و حیوانات وحشی ایالات متحده (FWS) نقش مهمی اما مکمل در تنظیم واردات حیوانات زنده و محصولات حیوانی به ایالات متحده دارند. . CDC حیوانات و محصولات حیوانی را که تهدیدی برای سلامتی انسان است ، تنظیم می کند ، USDA آیکون خارجی را تنظیم می کند حیوانات و محصولات حیوانی که تهدیدی برای کشاورزی محسوب می شوند. و FWS آیکون خارجی را تنظیم می کند واردات گونه های در معرض خطر و حیات وحش که می تواند به سلامتی و رفاه انسان ها ، منافع کشاورزی ، باغداری یا جنگلداری و همچنین رفاه و بقای منابع حیات وحش آسیب برساند.

س: آیا می توانم در حین شیوع COVID-19 همراه سگها یا سگهایی به ایالات متحده وارد کنم؟

پاسخ: لطفاً به الزامات CDC برای ورود یک سگ به ایالات متحده مراجعه کنید . شرایط فعلی برای واکسیناسیون هاری در مورد سگهای وارداتی از چین ، پرخطر برای کشور هاری اعمال می شود.

س: آیا باید نگران حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر و COVID-19 باشم؟

پاسخ: در حالی که به نظر می رسد این ویروس از یک منبع حیوانی پدید آمده است ، اما اکنون از فرد به شخص دیگر در حال گسترش است. هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم هر گونه حیوانات یا حیوانات اهلی در ایالات متحده ممکن است یک عامل عفونت با این تاج ویروس جدید باشد.

س : در صورت بیمار بودن باید از تماس با حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر خودداری کنم؟

پاسخ: در هنگام بیماری ، حیوانات خانگی یا حیوانات دیگر را اداره نکنید. اگرچه گزارش نشده است که حیوانات اهلی یا حیوانات دیگر مبتلا به COVID-19 بیمار شوند ، اما انواع مختلفی از کوروویروسها می توانند باعث ایجاد بیماری در حیوانات شده و در بین حیوانات و مردم گسترش یابند. تا زمانی که بیشتر بدانیم ، از تماس با حیوانات خودداری کنید و اگر مجبورید در اطراف حیوانات باشید یا از حیوان خانگی مراقبت کنید ، از صورت خود استفاده کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی